Skocz do zawartości

[1000-1500] cross? 30% polne, 70% asfalt


sprej

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam.

 

jestem świeży w temacie. mam 182cm wzrostu i 83kg wagi. chce kupic rower na dojazdy do sklepu ale tez na wyprawy typu jeden dzień i 100km. w okolicy teren który pokonuje na aktualnym rowerze to 70% asfalt, reszta to szuter, droga polna, kostka brukowa, wiec twarde nawierzchnie, choc zdarzy sie przejechać przez podmoknieta drogę w lesie czy jakies kamyki przy torach lub betonowe plyty. ostatnio trafila mi okazha pokonania kilku km na giant roam3 w wersji damskiej i powiem tak, ze 3x7 przerzutki i brakowalo ciezszego przelozenia na rownej asfaltowej drodze zeby mniej pedalowac a szybciej jechac, rower prowadzil sie swietnie, lekko, hamulce tez mi odpowiadaly, jedynie chwyty padaczka.to tyle jesli chodzi o rowery firmowe i moj kontakt z nimi.

 

prosze o pomoc w doborze typu roweru jak i modelu. chciałbym cos nowego bo moja kobieta wydala 1000zl za windore z nexusem 7 prawie 1000zl 3 miesiace i wszystko sie rozsypalo. wiec mam uraz do używek. tak to mam gwarancje i serwis i z bani.

 

przepraszam za pismo ale pisze z telefonu, pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i pytania.

Napisano

nikt nie pomoże? , przegladalem oferty i jedno sie rzuca w oczy, dlaczego rowery typu integral, scud, kands sa tak przesadnie pstrokate i oklejanie. Rower wyglada jak dla dziecka a nie doroslego mężczyzny. Preferuje jednak wyglad krossa czy gianta, stonowany mat z jednym czy dwoma neklajkami firmy i modelu.

 

Stwierdzam ze odpowiednim rowerem bedzie cross, hamulce v-brake, widelec z amorem. Moje pytanie, jak to dokladnie jest z tym osprzetem, miedzy acerem a alivio jest duza różnica?. Czy jesli bede używał roweru 2-3 razy w tygodniu i lacznie zrobie max do 50km oraz max 2 razy w miesiącu wypad w trase 90% asfalt i max 100km to szukac cos z alivio czy np. to co ma kross evado 1.0 wystarczy? moze roam 3/4 ?

 

Prosiłbym o konkretne odpowiedzi i pomoc, dziękuję z góry:-)

Napisano

Jest jeszcze Spartacus z tej samej rodziny - zazwyczaj jest mniej pstrokaty :)

 

Pytania w stylu "czy mi jest potrzebne" są bez sensu. Wyższe klasy osprzętu dają po prostu płynniejszą, mniej awaryjną, bardziej bezobsługową i czasem też bezpieczniejszą jazdę. A czy to będzię 3% zysku, 15% zysku, czy 30% zysku na części to nikt ci nie obliczy. Zbierzesz dużo lepszych części to jazda będzie ogólnie lepsza :)

 

Alivio jest obecnie idealną klasą do rekreacyjnej jazdy, nawet dla wymagających użytkowników. Ale już nie dla katujących sprzęt i oczekujących sprzętu klasy amatorsko-sportowej. Więc jeśli da się trochę tego alivio uzbierać, to zawsze to jakoś zaprocentuje. Te Kands/Lazaro też mają jedynie niektóre komponenty z tej klasy, a inne niższe.

 

A rowery typu Roam 3/4 czy Evado 1.0/2.0 to po prostu rowery na częściach dla ludzi jeżdżących bardzo rzadko i lekko. Jeśli robisz więcej niż ten tysiąc km rocznie, to po prostu się w żaden sposób nie opłacają, bo nie dość, że potencjalnie mogą wymagać więcej regulacji/napraw i wymian to jeszcze przez ten cały czas będą działały po prostu mozolniej i ograniczały twoją przyjemność z jazdy. Generalnie klas poniżej acery to Shimano nawet nie pokazuje na swojej stronie :) I jeszcze raz zaznaczam, że klasa nie ogranicza się tylko do tylnej przerzutki. Jeśli to byłaby pełna grupa acera, to byłoby całkiem ok. Zazwyczaj to jednak jest tylko tylna przerzutka, a cała reszta to tourney i manetki ste-fany :)

Napisano

Acera/Tourney sprawuje się do rekreacji u mnie bdb o ile napęd czysty i dobrze nasmarowany. Brudny już wali fochy i szarpie przy zmianie biegów.

 

Zamiast Evado 1.0 ja bym poszukał Author'a Horizon z jednego powodu - kasety. A roczniki 2013 i starsze stoją podobnie jak Evado pod względem cenowym.

Napisano

Tylko ten author ma 7 biegów z tylu, a jak pisałem 3x7 w roamie i brakowało ciezszego przełożenia. Porownalem tego krossa i w sumie nic ciekawego nie ma, bo alivio ma integral v3, tylko odrzuca mnie ta "pstrokatosc". No ale wazny osprzęt a nie kolor :-). A moze cos z northec?. Ostatecznie moge wydac 1500zl, jednak jest to koniev końców, najlepiej bardziej bydzet w stronę 1000zl. Bo chciałbym od razu zainwestować w jakis licznik, torbe, pompke i moze gacie z pampersem :-).

 

A z krossem to pisze bo mam sklep na miejscu, ale jak trzeba bedzie to sie przejade po rower. Scottem sobie nawet glowy nie zawracac?

Napisano

no rozumiem, ze im mniejsza z tylu a wieksza z przodu tym przełożenie ciezsze, wiec logicznie myslalem ze tarcza ósma bedzie mniejsza od 7 :-)

 

jesli moje myślenie jest bledne jak sprawdzić inaczej? mam ilosc zebow liczyc czy jak? zebym mial przełożenie jak w ukrainie starej, ze dwa raz zakrece i jade 45km/h hue hue

Napisano

witam, priorytety niestety sie pozmienialy, szukam czegoś uzywanego do 700-800zl, tablica, allegro mile widziane, ake najlepiej jakies typy, na co zwrocic uwage, bo po giełdach sie porozgladam, pzdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...