kartammm Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 Szukam roweru, który służył by mi do dojazdu do szkoły 15km w jedną stronę, jazdy po ulicach, ścieżkach rowerowych i rzadko po ubitych polnych drogach.Nie raz widziałem rowerzystów na szosach co wolno sobie pedałując wyprzedzali wszystkich i po chwili znikali z horyzontu. To zainspirowało mnie do szukania roweru szosowego. jednak dziurawe drogi, ścieżki rowerowe z kostki brukowej to chyba nie są zdrowe warunki dla kolarzówki.Zainteresowałem się crossami ze względu na ich uniwersalność (teren i asfalt). Wolałbym rower z kołami 28" lub większymi, bo przy moim wzroście 190 i 91 noga to kółka 26" wyglądają co najmniej śmiesznie. Teren w mojej okolicy jest w miarę równy bez stromych gór a nawet można powiedzieć że prawie idealna równina dlatego -jeśli to możliwe- przełożenia wolałbym zbliżone do rowerów szosowych. Zastanawiałbym się nad oponami czy np.http://allegro.pl/opona-rowerowa-kross-28-x1-5-8x13-8-700x35c-mapila-i4288529680.html zdała by egzamin. Większość jeżdżę na terenie utwardzonym. Zwracam się do was z prośbą czy możecie doradzić czy brać szosę czy corss'a i co konkretnie możecie polecić?Z góry dziękuję
Shiryu Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 Rower szosowy po kocich łbach pojedzie i raczej mu to nie zaszkodzi. Rowerzyście może Twarde, wąskie opony i brak amortyzatora na nierównościach potrafią dać w kość, choć oczywiście są tacy, którym to nie przeszkadza. Możesz pomyśleć o przełaju, ale tu nic nie podpowiem, bo to nie moja działka Jeśli chodzi o crossy w tej cenie, to najlepsze są Medano Vanity Vt.3 (ale największa rama to 20", więc pewnie za mały dla Ciebie) i Northec Caledon DB, minimalnie poza budżetem jest jeszcze Unibike Viper.
kartammm Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Nieoczekiwanie zmniejszył mi się budżet, jaki mogę przeznaczyć na rower. Teraz takim limitem byłoby bardziej 1500-1600zł. A co powiecie na rower na 29", bo logicznie myśląc; jeśli mamy takie samo przełożenie w rowerze na 28 i na 29 to na większych kołach większa prędkość. Czy pasował by do mojej sytuacji Unibike mission 29?
Shiryu Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 jeśli mamy takie samo przełożenie w rowerze na 28 i na 29 to na większych kołach większa prędkość Nawet gdyby przełożenia w crossie i MTB były takie same, to nie byłaby do końca prawda. A nie są, więc w ogóle nie ma tematu Crossy mają zazwyczaj korby 48-38-28 (ew. 48-36-26), Mission ma 44-34-24, więc (upraszczając) na asfalcie nie będzie tak szybki jak cross.
kartammm Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 To w takim razie z nowego przedziału cenowego [1600] było by coś ciekawego z crossów? Trafił by na coś z hamulcami tarczowymi (chociaż konieczne nie są)?
copone Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 Weź sobie Kands maestro parę groszy zostanie a rower do Twoich potrzeb będzie ok Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
PjeseczeQ Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 To w takim razie z nowego przedziału cenowego [1600] było by coś ciekawego z crossów? Trafił by na coś z hamulcami tarczowymi (chociaż konieczne nie są)? Author Vertigo / Hercules Spyder - poszukaj gdzieś w necie za odpowiadającą ci cenę. Najtańsze crossy z tarczami praktycznie.
kartammm Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Napisano 19 Czerwca 2014 Nie zgodzę się z tym, że najtańsze crossy są z tarczami, bo jak popatrzeć w internecie to tarczowe zaczynają się od 1800 a ja szukam nieco tańszych.Jednak zdarzają się wyjątki takie jak http://allegro.pl/rower-cross-razor-28-hamulce-tarczowe-alu-gratisy-i4317651208.html osprzęt niby shimano ale czy to w porządku rower czy niema co takim czymś sobie zawracać głowy?
modelarz Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 Nie chodzi o to że najtańsze są rowery crossowe z hamulcami tarczowymi. Ale o to że podane wyżej dwa rowery będą najtańszymi rowerami które już mają tarczę. Co do tego roweru z linku to faktycznie ma hamulce tarczowe ale mechaniczne, do tego ma tylko wolnobieg. Dlatego według mnie lepiej było by kupić rower z V-brake i kasetą bądź dopłacić do hydraulicznych tarcz i kasety.
kartammm Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Napisano 19 Czerwca 2014 Patrzyłem, myślałem i wybrać nie mogę co było by lepsze: -Unibike Crossfire GTS http://www.unibike.pl/crossfiregts.html-Northtec Caledon VB http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-vb-Kands Maestro http://rowerykands.pl/rowery/56-kands-maestro-men-model-2014-28.html -Author Horizon http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/horizon-0 -Author Classic http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/classic-0I czy opłaca dopłacić do Authora Classica? Durze różnice w porównaniu do Horizona?
copone Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 Prywatnie odradzę Ci Authora że względu na Twój wzrost. Author ma dosyć krótką ramę i to mogłoby być dyskomfortowe - chociaż to sprawa indywidualna. Ale myślę, że dobrze celujesz . Maestro jest najdłuższy z tych rowerów. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
PjeseczeQ Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 Prywatnie odradzę Ci Authora że względu na Twój wzrost. Author ma dosyć krótką ramę i to mogłoby być dyskomfortowe Jeżdżę Classic'iem przy ~185 cm. Bardzo wygodny, nie ma żadnego dyskomfortu. @kartammm Warto dopłacić. Sporo lepszy amor, korba i kaseta pod 8 biegów, a nie pod 7.
copone Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 Mając porównanie Authora do maestro muszę subiektywnie przyznać, że na majstrze jest wygodniej - mam 186 (author rama 20 ,maestro 21) Ale tak jak pisałem indywidualna sprawa a author to naprawdę dobry rower. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
PjeseczeQ Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 mam 186 (author rama 20 To nic dziwnego, że za krótka... Ogólnie jest za mała.
copone Napisano 19 Czerwca 2014 Napisano 19 Czerwca 2014 To nic dziwnego, że za krótka... Ogólnie jest za mała. niepowiedziałbym, górna rura jest wyżej niż w maestro 21 Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
PjeseczeQ Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 Niemożliwe. Nie w Classic'u. 22" jest faktycznie wyższe od ramy w Integral'u (pewnie to samo co Maestro), ale żeby 20 było wyższe to jest średnio możliwe...
copone Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 Niemożliwe. Nie w Classic'u. 22" jest faktycznie wyższe od ramy w Integral'u (pewnie to samo co Maestro), ale żeby 20 było wyższe to jest średnio możliwe...mój błąd bo nie dodałem że zmieniłem amor, który podniósł mi sporo ramę Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
kartammm Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Napisano 20 Czerwca 2014 A może zrobię porównanie względem cenyCena 1500-Author Horizon http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/horizon-0vs-Northtec Caledon VB http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-vbCena 1700-Unibike Crossfire GTS http://www.unibike.pl/crossfiregts.htmlvs-Author Classic http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/classic-0Który będzie lepszy z danej pary?
copone Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 80-tka ? nie , teraz to sam już nie jestem pewien z tą ramą - wydawała mi się dobra i dosyć wysoka, ale może to złudzenie - niestety już trochę minęło czasu i może mi się coś pokreciło . Jeżeli chodzi o rowery to celowałbym między unibike 23" a classic 22. na pewno będziesz zadowolony z jednego i drugiego - jeżeli tylko Ci się podobają. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
BikoBiko Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 A może zrobię porównanie względem ceny Cena 1500 -Author Horizon http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/horizon-0 vs -Northtec Caledon VB http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-vb Cena 1700 -Unibike Crossfire GTS http://www.unibike.pl/crossfiregts.html vs -Author Classic http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/classic-0 Który będzie lepszy z danej pary? To ja podpowiem co innego 1400 zł za rower z tarczami mechanicznymi na dobrym osprzęcie - w większości Alivio - producent - składacz polska firma Transrower ( ten sam co Kandsa), a rower to Spartacus - http://allegro.pl/spartacus-cross-4-0-disc-alivio-blokada-skoku-i4321668260.html
PjeseczeQ Napisano 20 Czerwca 2014 Napisano 20 Czerwca 2014 A może zrobię porównanie względem ceny Cena 1500 -Author Horizon http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/horizon-0 vs -Northtec Caledon VB http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-vb Cena 1700 -Unibike Crossfire GTS http://www.unibike.pl/crossfiregts.html vs -Author Classic http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/classic-0 Który będzie lepszy z danej pary? Z pary, nie pary - mój głos na Classic'a. Mam od roku, bdb maszyna. Osobiście sprawdzony - polecam.
kartammm Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 Zbliżam się do podjęcia decyzji, ale mam jeszcze wątpliwości dlatego proszę o radę.Gdzie byłby lepszy osprzęt (pomijając hamulce)northtec Caledon VB http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-vbMerida Crossway 20-MD http://www.rowerymerida.pl/produkt821/crossway-20-md-rower-merida.htmlPlanowałem kupić rower za 1500-1600 jednak skoro ma to być rower na lata postanowiłem kupić coś lepszego i dołożyć te 2 stówy. Najpierw myślałem o Author Classic'u jednak nie pasowały mi hamulce V-Brake. Może to niesłuszne stwierdzenie ja mam złe zdanie o v-brake ze względu na poprzednie nieco marketowe rowery.
PjeseczeQ Napisano 21 Czerwca 2014 Napisano 21 Czerwca 2014 Bardzo niesłuszne z tymi V-B. Tarcze są droższe i trudniejsze w eksploatacji. Ja na V-B nie narzekam.
kartammm Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Napisano 21 Czerwca 2014 Ale wzamian - według mnie - ładniej wyglądają. A rower ma się też podobać @ PjeseczeQ A ty co byś wybrał z tych dwóch rowerów?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.