pajomcek001 Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 dziś po przejażdżce wrzuciłem rower na stojak i posłuchałem sobie napędu z tyłu. Całość wydaje jakieś dziwne chroboty, choć nie wydaje mi się, aby to była wina łożysk koła, bo gdy przestaję pedałować robi się cicho. Przerzutka to Alivio, kasetę i łańcuch założyłem w zeszłym roku, mają około 3000 km, stan kasety jak na zdjęciu: http://zapodaj.net/a99ddad394b1f.jpg.html chroboty słychać w zasadzie gdy przerzutka działa na najmniejszej zębatce z tyłu, lub na zębatce przedostatniej. Im wyżej (tzn im większa zębatka) tym lepiej. Dodatkowo gdy kręcę pedałem czuję takie przeskakiwanie, jakby to wszystko podskakiwało... Pałąk przerzutki też tak podskakuje. Dość rzadko używam tych przełożeń, praktycznie wcale, dziś trochę na piachu musiałem się nimi pomęczyć, dlatego to przyciągnęło moją uwagę. Głównie jeżdżę na trzech najwyższych zębatkach, dlatego sądzę że to one powinny być bardziej zjechane. Jeśli będzie potrzeba, to zdejmę koło i trzasnę fotkę zębatce w całej krasie. Bardzo bym prosił o pomoc w ocenie, co może być przyczyną takiego chrobotania i jak to można próbować wyleczyć. Zdaję sobie sprawę, że to może być trudne, taka ocena wirtualna, ale może ktoś ma tak duże doświadczenie, że wie od razu, gdzie szukać przyczyny?
AdamF Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 Dodatkowo gdy kręcę pedałem czuję takie przeskakiwanie, jakby to wszystko podskakiwało... Pałąk przerzutki też tak podskakuje. Rozregulowała ci się przerzutka - łańcuch próbuje zmienić bieg. Skoro problem dotyczy głównie małych zębatek - musisz wyregulować za pomocą śruby H. https://www.youtube.com/results?search_query=regulacja+przerzutki+tylnej Przy okazji nie zaszkodziłoby chyba wyczyścić napęd...
pajomcek001 Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 przejęty, tym co się wydarzyło, źle oceniłem zębatki, jeżdżę oczywiście na tych najmniejszych najintensywniej, czyli na tych co mi chroboczą. Chyba to jednak jakiś problem przerzutki, bo rozpiąłem łańcuch, zdjąłem całą przerzutkę i zapiąłem go na zębatkach i teraz już jakby nie czuję tego chrobotania. Co do wyczyszczenia, to oczywiście masz rację, już tak ze 300 km nie mam czasu się tym zająć, tak więc teraz to zrobię. Mam nadzieję, że czyszczenie i dokładna regulacja załatwią sprawę...
AdamF Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 No to ma sens - zdjąłeś przerzutkę, więc nic nie próbuje ściągnąć łańcucha na sąsiedni bieg. Wyczyść, wyreguluj i daj znać - najwyżej będziemy dalej kombinować
pajomcek001 Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 hmm, nie wiem, czy jednak nie jest to wina łańcucha. Wyszejkowałem go starannie, jest czysty i śmierdzi benzyną Łańcuch to jakiś wynalazek Accenta. Nie pamiętam jego symbolu. Problem polega na tym, że niektóre ogniwa się zacinają i nie chcą się swobodnie zginać, zakleszczają się i muszę użyć sporo siły (oczywiście sporo to określenie względne, po prostu uważam, że łańcuch powinien swobodnie się układać, a tak się nie dzieje) Za chwilę będę czyścił przerzutkę i kasetę, czekam na ocenę łańcucha :/ Poczyszczone, ale ostateczny montaż dopiero rano. Komary....
AdamF Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 No wiesz, zasadniczo to łańcuch trzeba raz na jakiś czas smarować, żeby właśnie nie doszło do takiej sytuacji... Twój najwyraźniej kwalifikuje się już do wyrzucenia, czas kupić nowy...
pajomcek001 Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Napisano 9 Czerwca 2014 Heh łańcuch faktycznie, chyba do wyrzucenia, ale nie dlatego że nie smaruję, bo smaruję i to często i starannie. Łańcuch powisiał wczoraj i jak wysechł, to zaczął się ładnie zginać, przestał się zacinać. Nie wiem dlaczego zacinał się, gdy jeszcze był wilgotny od benzyny.... Ale problemem jest to, że się rozciągnął (jak sądzę), bo wygląda to tak: http://zapodaj.net/df7527f8f4aa1.jpg.html
Mod Team Puklus Napisano 9 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2014 Dzisys krajst super star ... i ty sie pytasz co jest powodem? to cud ze to jeszcze jeździ. Łańcuch wygląda na Yaban wiec nie dziwota. Obawiam sie ze nowy sie nie przyjmie i czeka cie wymiana całego napędu.
AdamF Napisano 9 Czerwca 2014 Napisano 9 Czerwca 2014 No łańcuch do wymiany bezspornie... Zrób jeszcze zdjęcia ząbków na korbie i kasecie, spróbujemy dopatrzeć się czy jeszcze się nadają do czegoś... czy tylko do wymiany.
pajomcek001 Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Napisano 10 Czerwca 2014 Dzisys krajst super star ... i ty sie pytasz co jest powodem? to cud ze to jeszcze jeździ. Łańcuch wygląda na Yaban wiec nie dziwota. Obawiam sie ze nowy sie nie przyjmie i czeka cie wymiana całego napędu. Heh, ano jeździ, zgodnie z Twoją dewizką w stopce Łańcuch rzekomo był Accenta... Nie mniej jednak padaka. Podjechałem do serwisu i usłyszałem, że źle jeżdżę na rowerze, bo powinienem tak jeździć, żeby wszystkie zębatki zużywały się równomiernie No i jednak wywalę cały napęd, choć niestety dla mnie to stracona kasa, bo chciałem nowy rower kupić. I znowu w sklepie usłyszałem, że teraz już za późno na wybieranie sobie rozmiaru ramy, bo producenci ponoć już nic nie mają... Ehhh, smutna rzeczywistość
Mod Team Puklus Napisano 10 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2014 bo powinienem tak jeździć, żeby wszystkie zębatki zużywały się równomiernie I to jest akurat prawda.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.