Skocz do zawartości

[napęd] Problem z regulacją tylnej przerzutki.


tomekj1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Z góry przepraszam jeśli piszę w złym dziale, ale wydaję mi się, że wybrałem najodpowiedniejszy. Tak jak napisałem mam problem z regulacją tylnej przerzutki. Rower Giant GSR FS, przerzutka Shimano Tourney. Jestem zielony w temacie rowerowym więc aby poprawnie założyć i wyregulować tylną przerzutkę obejrzałem zrobiłem wszystko tak jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=0TmkGwZSsqc&feature=kp

Niestety nie wszystko działa poprawnie. Wszystko działa poprawnie do momentu 2 biegu. Od 7 biegu do 3 wszystko działa, biegi zmieniają się idealnie, w drugą stronę też tzn. od 3 biegu do 7. Ale "nie wchodzi" 1 i 2 drugi bieg czyli te najniższe. Co może być tego powodem i przede wszystkim jak to naprawić? Wydaję mi się, że zrobiłem wszystko dokładnie tak jak na filmiku, ale jest chyba jakiś mankament. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Napisano

Masz za mocno naciągniętą linkę lub źle wyregulowaną śrubkę H.

Odkręć linkę całkowicie, wtedy przerzutka ustawi się na 1 bieg, wyreguluj śrubką H, żeby łańcuch nie spadał na widelec, ani na 2 bieg.

Dopiero wtedy przykręć linkę, tylko uważaj, żeby wózka nie dogiąć w stronę szprych, bo znów za mocno linka będzie napięta.

 

Jeszcze ważna sprawa, sprawdź, czy linka w pancerzu się nie blokuje, przede wszystkim w tym, który jest blisko przerzutki, bo tam lubi się brud gromadzić.

Napisano

Ten ostatni pancerz blisko przerzutki jest nowy bo stary musiałem wymienić bo były tam kawałki starej linki i nie dało się jej wyciągnąć. Ale przeczytałem teraz w tym dziale przypięty temat o regulacji tylnej przerzutki i tam coś piszę o tej śrubie L. A gościu w tym filmiku tylko śrubę H ustawiał i w sumie mu wszystko działało ale może tą śrubę L miał już wyregulowaną. Ja kupiłem nową przerzutkę i obie śruby H i L były praktycznie chyba do końca wkręcone. Śrubę H ustawiłem (tzn. te dwa kółka w przerzutce równolegle do ostatniej zębatki czyli 7), ale śruby L w ogóle nie ruszałem. Może to jest problem? Tylko w tym poradniku tu przypiętym piszę o ile dobrze to zrozumiałem że należy ustawić śrubę H i następnie zakręcić już linkę tak jakby na gotowo i wtedy sobie zmienić bieg na 1 i wtedy tę śrubś L regulować. Nie wiem czy ja to dobrze zrozumiałem. Tylko u mnie jest ten problem, że nawet gdybym chciał tak zrobić to się nie da bo już na 2 bieg "nie wchodzi". Chyba żeby na chama, ręką łańcuch nałożyć na 1 bieg i wtedy regulować śruba L. Co o tym sądzisz?

Napisano

Obie śruby H i L służą tylko do ustawiania maksymalnego wychyłu wózka i nic innego nie robią. Jeśli łańcuch wchodzi na największą zębatkę i nie spada na szprychy, to znaczy że śruba L jest ok.

Odepnij całkiem linkę.

Pokręć korbą, przerzutka powinna się sama ustawić na 1 bieg.

Jeśli się nie ustawia sama, to reguluj śrubą H, żeby łądnie łańcuch chodził bez spadania poza kasetę.

Jak będzie już ładnie chodzić na pierwszym biegu, to dopiero wtedy przykręć linkę.

 

 

Napisano

Te dwie śrubki w uproszczeniu zabezpieczają łańcuch przed spadnięciem z zebatek. Śrubka H przed spadnieciem z najmniejszej zębatki (na zewnatrz koła) a śruba L z najwiekszej zębatki ( w stronę szprych). Ja wstępną regulację robię bez łańcucha. Bez linki śrubę H ustawiam tak, żeby środek kółek przerzutki był ustawiony w jednej płaszczyźnie z zewnętrzną powierzchnią najmniejszej zębatki. Potem dopycham ręką wózek do wewnątrz i reguluję śrubę L żeby kółka przerzutki ustawiły się idealnie pod największą zebatką. Potem zakładam łańcuch, linkę i robię dokładną regulację. Jak masz śrubę L maksymalnie wkręconą, to stawia ona opór i wózek nigdy nie dojdzie do największej zębatki.Musisz ją wykręcić. Tylko nie przesadź. jak wykręcisz za mocno, to przy mocnym pociągnięciu manetki wózek wychyli się poza żebatkę i łańcuch spadnie w szprychy. Jak nie masz osłony, to moze narobić bigosu.

Napisano

Spróbuję zrobić tak jak radzicie, tylko z tą regulacją wstępną bez łańcucha to mi się nie uda. Łańcuch mam bez spinki , nie mam rozkuwacza także nie ściągnę go, no chyba że ręcznie go przerzucić poza zębatki. Tak jak pisałem wszystko idzie super do momentu wbicia 1 i 2 biegu. Może rzeczywiście linka za bardzo naciągnięta już na 3 biegu jest dosyć naciągnięta, ale w każdym filmiku, poradniku pisze żeby linkę mocno dociągnąć na koniec i dokręcić. Może tą śrubą L należy się pobawić. Jutro od rana biorę się za robotę, jak nie wyjdzie będę dalej pisał. Pozdrawiam.

Napisano

Linka ma być napięta ale bez przesady. Przecież działanie manetki polega własnie na ciągnięciu linki. Jak przy zakładaniu linki pociągniesz ją ile sił w szczypcach, to wózek Ci sie przesunie do środka. Tak jakbyś pociągnął za manetkę. Szczypce do naciagania linki (tzw. trzecia ręka) wyciągają przy naprężaniu góra 1 cm linki i to wystarcza. Odkręć linkę, zakręć pedałami i zobacz czy Ci łańcuch nie spadnie na mniejszą zebatkę. Jeśli tak, to już wiesz gdzie jest problem.

Napisano

Skoro mocno naciągnąłeś to źle ;D

Linka powinna tak być naciągnięta, żeby tylko luźna nie była.

Obejrzyj sobie jeszcze ten filmik, jest lepszej jakości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...