Skocz do zawartości

[napęd] Problem z regulacją tylnej przerzutki.

tomekj1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Z góry przepraszam jeśli piszę w złym dziale, ale wydaję mi się, że wybrałem najodpowiedniejszy. Tak jak napisałem mam problem z regulacją tylnej przerzutki. Rower Giant GSR FS, przerzutka Shimano Tourney. Jestem zielony w temacie rowerowym więc aby poprawnie założyć i wyregulować tylną przerzutkę obejrzałem zrobiłem wszystko tak jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=0TmkGwZSsqc&feature=kp

Niestety nie wszystko działa poprawnie. Wszystko działa poprawnie do momentu 2 biegu. Od 7 biegu do 3 wszystko działa, biegi zmieniają się idealnie, w drugą stronę też tzn. od 3 biegu do 7. Ale "nie wchodzi" 1 i 2 drugi bieg czyli te najniższe. Co może być tego powodem i przede wszystkim jak to naprawić? Wydaję mi się, że zrobiłem wszystko dokładnie tak jak na filmiku, ale jest chyba jakiś mankament. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Napisano

Masz za mocno naciągniętą linkę lub źle wyregulowaną śrubkę H.

Odkręć linkę całkowicie, wtedy przerzutka ustawi się na 1 bieg, wyreguluj śrubką H, żeby łańcuch nie spadał na widelec, ani na 2 bieg.

Dopiero wtedy przykręć linkę, tylko uważaj, żeby wózka nie dogiąć w stronę szprych, bo znów za mocno linka będzie napięta.

Jeszcze ważna sprawa, sprawdź, czy linka w pancerzu się nie blokuje, przede wszystkim w tym, który jest blisko przerzutki, bo tam lubi się brud gromadzić.

Napisano