wiatrucien Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Cześć. Od pewnego czasu głowię się nad "dobrym rowerkiem" enduro za około 5000 zł. Jest parę spraw, które chciałbym z WAMI omówić i w przyszłym czasie "coś" zakupić. Nie spieszy mnie się ! Szukam ciekawej okazji, - nie żadnego niemca czy holendra, za którym płakał właściciel jak go sprzedawał, - tylko chodzi mi o "outlet", końcówki serii/modeli rocznika, wady lakieru, lub od gościa, któremu znudził się rower. Najlepiej na gwarancji, może być używany, - osobiście nie rozpoznam wady spawu i wprawnego lakiernika. Jeszcze lepiej jakby rama miała dożywotnią gwarancję (Trek, Mondraker). Dane techniczne: Koła najlepiej 27,5. Rama L - czyli 19 cali. 26 są dla mnie za małe, chociaż tylko takie popularne są w DH, - nie wypowiem się, bo nie znam się. 29 - nie wiem czy ryzykować... . Wzrost 178 (?) i 70 wagi (?). Jestem zielony pod względem części i nie poskładam prostego roweru. Jedynie rozpoznam amort. 100 mm i 160 mm. Proszę mi powiedzieć czym przykładowo różni się http://www.mondraker.pl/oferta/rowery/enduro/dune.html https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3265#tab-reiter2 http://metrobikes.pl/pl/p/KTM-Phinx-292/15694 Powiecie, że wymieniam rowery za 10 tysięcy, - ale nie wykluczam, że mogę dołożyć do sprzętu jak trafi się okazja, np: tutaj, czy warto licytować? http://allegro.pl/ktm-phinx-292-2014-29er-13-5kg-nowy-bcm-i4266103208.html Powracając używam roweru na codzień (hardtrail), obecny skok 100 mm nie zadowala mnie. 65% używania to niestety asfalt, 35% teren/góry/kamienie/wyboje/piach. Dlaczego asfalt więcej ?, - bo trzeba w ten teren dojechać. Nie potrafię wybić się z kamienia wysokiego na pół metra i wylądować na żwirek bezkolizyjnie, - jednak "Kręci mnie dzika jazda" i nie oszczędzam roweru. Jeżeli nie będzie komfortowy do jazdy miejskiej, mam harda, co wspomniałem, - więc proszę się nie kłopotać z tekstami, że enduro na ulicę, jest jak żyrafa w psiej budzie. Dzięki za odpowiedzi.