Skocz do zawartości

[do 2500 zł] Kross Level R3/Unibike Evolution/Giant Talon 27,5 - utwardzone/bezdroża 40/60


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

jestem nowym użytkownikiem. Mam nadzieję, że nie popełniłem błędu w nazewnictwie tematu. Jeśli tak, z góry przepraszam. 

 

Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o rowery. Nie byłbym w stanie go sobie złożyć ani wyregulować. Szukam czegoś w zasadzie do wszystkiego. Jazda po drogach utwardzonych i bezdrożach w stosunku 40/60. Jak dotąd jeździłem górskim Krossem, który ma w tej chwili prawie 15 lat. Zdaję sobie sprawę, że rowery które wymieniłem pokażą pazura właśnie na bezdrożach. Kupując rower myślę głownie o tym. Ale też muszę mieć na uwadze, jak takie rowery zachowują się na drogach utwardzonych. Nadają się do tego, czy jazda po drodze takim rowerem to kompletna pomyłka?

 

Mam 175 cm wzrostu i około 70 kg wagi. Nie jeżdżę sportowo/wyczynowo. Prawdę mówiąc wątpię, czy kiedykolwiek zdarzy mi się jakiś upadek. Zanim wpadłem na pomysł, aby zacząć ten temat, czytałem różne fora rowerowe i różne opinie. Ale w żadnym sklepie jeszcze nie byłem. Generalnie sporo jest opinii o rzekomych, pękniętych ramach w obu rowerach. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy rzeczywiście w ogromnej większości przypadków rowery są rozregulowane przy sprzedaży? Jak wygląda sprawa z lakierem, czy rzeczywiście odpada płatami? 

 

Pozdrawiam

Kuba

Napisano

R3 odpuść - kolekcja Krossa 2014 jest nieopłacalna

Giant Talon 27,5 jest opłacalny dopiero od trójki, która kosztuje 2799zł

 

Imho najsensowniejsze z 27,5 będą Evolution i http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr

 

Co do MTB na asfalcie, to nie ma rewelacji, ale jeśli ma być głównie ten teren, to trza trochę bardziej mozolniejszą jazdę po asfalcie przecierpieć. Pełno osób tak jeździ i nie umarło :)

 

Na rozregulowany rower masz sporą szansę przy sprzedaży wysyłkowej.

 

Ale.

 

To naturalne, że nowy rower po jakimś czasie będzie wymagał dodatkowej regulacji i dobra regulacją wstępna niewiele tu pomoże. Więc i tak w końcu trzeba albo podregulować samemu (youtube bardzo pomaga) albo udać się na wizytę w serwisie.

 

Pękającymi ramami bym się nie przejmował, takie informacje są o praktycznie każdej firmie na rynku. Wystrzegać się trzeba tylko jeśli widać wzmożoną ilość neg informacji dotyczących danego modelu (Kross rok temu miał wpadkę w dużo wyższych modelach sportowych, które za bardzo odchudzili - ale podobne głośne wpadki miewali i zagraniczni liderzy rynku).

Napisano

Przymierz się do jakiegoś 29er'a. Jak dobrze byś się czuł na dużych kołach, to warto - poza terenem będzie sporo lepiej niż na 26/27.5.

 

Aha - jeśli kupisz u dealera Kross' a/Author'a (osobiście sprawdzone) - masz wszystko wyregulowane + korekty na przeglądzie zerowym +-miesiąc po zakupie.

Napisano

R3 odpuść - kolekcja Krossa 2014 jest nieopłacalna

 

Imho najsensowniejsze z 27,5 będą Evolution i http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr

 

 

Jeśli chodzi o Krossa, to masz na myśli stosunek jakości podzespołów do ceny? Uważasz, że w Unibike ten stosunek przestawia się lepiej? Gravity też mi się podoba. Nie słyszałem o nim wcześniej. Wybrałbyś Gravity zamiast Unibike?

 

 

 

Przymierz się do jakiegoś 29er'a. Jak dobrze byś się czuł na dużych kołach, to warto - poza terenem będzie sporo lepiej niż na 26/27.5.

 

 

Powiem szczerze, że nad 29 się w ogóle nie zastanawiałem. Czy taki rower w terenie, ale też na naszych polskich drogach, nie będzie zbyt toporny? Przesiadka z 26 na 29 może być trochę ciężka :)

Napisano

 

 

Jeśli chodzi o Krossa, to masz na myśli stosunek jakości podzespołów do ceny? Uważasz, że w Unibike ten stosunek przestawia się lepiej?

 

Tak, chodzi o stosunek ceny do klasy części. A co do drugiego, to nie ja tak uważam, tylko to są obiektywne fakty wynikające ze specyfikacji. W tym roku Kross daje mniej za więcej i Unibike wypada lepiej. Northtec zresztą też.

 

Ten Gravity jest dość często polecany na tym forum, głównie dlatego, że nie tylko ma bardziej przyszłościowe koło 27,5 (które ma i Evolution), ale również główkę ramy w bardziej przyszłościowym taperowanym/stożkowym standardzie (obecnie w nim produkowana jest już większość bardzo dobrych amortyzatorów i póki co wszystko wskazuje na to, że coraz tańsze, też będą w nim produkowane). Pod względem części i Evolution i Gravity wypadają bardzo dobrze.

 

Co do 29, to już musiałbyś wypróbować. To obecnie popularny domyślny wybór dla wysokich, ty jesteś raczej standardowy, co jednak nie wyłącza cię jako użytkownika. 29 cali już rozpędzone lepiej toczą się po asfalcie. Tylko, z tego co się orientuje w tym budżecie dostaniesz trochę gorszą 29tkę, niż dostałbyś 27,5.

Napisano

29 sobie odpuszczę. Celuję w 27,5 cala. Wiem, że Unibike Flite jest już droższy, ale gdybyś miał porównać Flite i tego Gravity, który Twoim zdaniem lepiej wygląda? Miałem szukać do 2500 zł. Ale skoro Gravity już go delikatnie przekroczył, to chciałbym dowiedzieć się czegoś o Flite. Swojego czasu też mi się podobał.

 

Prawdę mówiąc na tą chwilę jestem zdecydowany na Gravity :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...