Skocz do zawartości

[napęd] Głośna praca- brak pewności czy to "kółeczka"


Azahiels

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. 

 

Posiadam od jakiegoś miesiąca rower Kands Maestro. Przejechałem nim już 550 km i po pierwszym czyszczeniu łańcucha mam dziwny dźwięk tylnej przerzutki. Jak przyłożę ucho to najwięcej hałasu robią te "kółeczka" na których prowadzony jest łańcuch. W serwisie jak zostawiałem go na przegląd (dokręcali mi korby i poprawiali suport) to w sumie nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi czy to tak ma być... Umieszczam filmik , na którym słychać to "terkotanie". Jeśli to te kółeczka to na jakie wymienić? Osprzęt mam fabryczny , model 2013. Czyściłem i smarowałem także tylną przerzutkę i te kółeczka. 

 

Druga sprawa to drgania na pedałach na biegu 3-8. Spowodowane są najprawdopodobniej tym iż przerzutka ociera o plastik, który ochrania tryby od strony korby i pedałów. Czy jedyny sposób zlikwidowania to pozbycie się tej osłony?

 

Trzecia sprawa- jak poznać czy łańcuch jest "za mało nasmarowany". Używam niebieskiego finish line, po kropli na ogniwo. 

 

link do filmiku:  https://drive.google.com/file/d/0B9DW77l2DJYudjgtREJPSDdWQlE/edit?usp=sharing 

 

Pozdrawiam i dziękuję. 

 

ps. przejrzałem różne tematy na temat głośnej pracy, jednak nie jestem pewny a dwa chciałbym wiedzieć co ewentualnie opłaca się zakupić. Ewentualnie może ktoś się znajdzie w Łodzi, co pomoże za 4 pak :) 

Napisano

Ja bym się tym nie przejmował, wydaje mi się, że ten dźwięk słychać tylko podczas testowania w domu, a podczas jazdy opony będą bardziej szumieć. Widocznie kółeczka (przerzutka) są innej firmy niż łańcuch i nie są ze sobą do końca kompatybilne. Jak się ząbki na kółeczkach nieco wyrobią, to dźwięk zniknie. Nie ma się co martwić na zapas.

Napisano

Problem w tym że słychać go podczas jazdy jak najbardziej :) a jak już się przejeżdża gdzie jest ściana od strony przerzutek- to nie idzie wytrzymać :) Sek w tym że przez jakieś 300km było cicho. Słyszałem tylko opony, szum w szprychach i normalną pracę łańcucha. 

Napisano

Popieram to co napisał kolega @@adriansocho. Jeżeli dźwięk tak bardzo Tobie przeszkadza to możesz zalać ( nie nasmarować) łańcuch jakimś gęstym olejem typu Wet np. Finish Line zielony. Będzie o wiele ciszej ale napęd błyskawicznie złapie syfek.

Co do drgań by upewnić się że są powodowane przez osłonę po prostu ją odkręć - roboty na dwie minuty.

Napisano

Jeżeli jest tak głośno, że zdecydowanie Ci to przeszkadza, to obawiam się, że wchodzimy w obszar, gdzie nie jest łatwo pomóc przez internet. Jeżeli żaden z Twoich kolegów nie czuje się guru rowerowym, to może na podforum regionalnym umieść ogłoszenie z prośbą do osób mieszkających blisko Ciebie o sprawdzenie napędu?

Napisano

Zerknąłem sobie na ten niebieski Finish Line i zdaje się że jest to jeden z "lekkich" olei. Po czerwonym Finishu (teflon) kółeczka u mnie też głośno chodziły także... zmień smarowidło :)

Napisano

zdecydowanie przejdź na zielony - u mnie było to samo, po przejechaniu 50 km na czerwonym napęd był bardzo słyszany i rzeczywiście doprowadza do szału:) 

Napisano

Hmmm... Może i faktycznie macie rację. Zielony nie będzie "za" lepki na miastowe warunki?

 

Drugie pytanie jak poznać czy luzy są na suporcie czy na korbie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...