Skocz do zawartości

[Opony] Author Rolling Stone


mike87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na początku chciałem się ze wszystkimi przywitać, jako że to mój pierwszy post na tym forum (co nie oznacza, że nie przeglądałem go już od dłuższego czasu).

Tyle tytułem wstępu, teraz przejdę do konkretów - chcę tu podzielić się z Wami wrażeniami dotyczącymi opon Author Rolling Stone.

 

Opony te testowałem (a właściwie jeszcze ciągle testuję) w rowerze Kelly's Exquisite DSC z kołami 28''.

Jeśli ktoś ich nie kojarzy tutaj podaje link, gdzie można ją zakupić: Oferta Cyklotur.

Mają one szerokość 35mm i są dość dobrym wyborem rozsądnej cenie (wg cennika Cyklotur'a 37,90zł).

A tak ona wygląda:

opona2lk.th.gif

Oponę tą testowałem w różnych warunkach. Głównym miejscem testu był asfalt, gdzie opona sprawdzała się bardzo dobrze jak na wyrób bardziej terenowy. Nie sprawiała ona większych oporów toczenia, trzymanie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni było bardzo dobre i nigdy mnie nie zawiodła. Ponadto te pierwsze 1100km przejechałem bez żadnej "gumy", co było dość sporym zaskoczeniem po przesiadce z opon z poprzedniego roweru na której na trasie 100km zdarzało się złapać dwie "gumy" tego samego dnia.

 

Teraz właściwości terenowe. Oczywiście już z samego założenia wiadomo, że opona nie nadaje się do wjazdu w cięższy teren, głównie ze względu na swoją szerokość. Z tego względu sądziłem także, że w średnim terenie nie da sobie rady. Jednak o dziwo tutaj także pozytywnie mnie zaskoczyła. Przejazd przez krótki odcinek piaszczystej plaży nie był wielkim problemem, opona bardzo dobrze wybierała piach i pokonywała uciążliwości terenu po którym się porusza. Bardzo dobrze sprawdzała się na leśnych duktach nawet przy prędkościach rzędu 35km/h nie ujeżdżała w zakrętach i dobrze się trzymała. Krótko mówiąc nigdy mnie nie zawiodła.

 

Przejdę teraz do jej wad (niestety nic nie jest idealne).

Pierwszą jest dźwięk jej toczenia po asfalcie. Opona jest bardzo głośna, a podczas rozpędzania wydaje dźwięki podobne do startującego samolotu. Jednak i do tego można się przyzwyczaić i z czasem dźwięk ten staje się nawet przyjemny :)

Drugą wadą jest jej twardość, a w zasadzie miękkość. Po przejechaniu 1100km (większość na asfalcie) tylnia opona wykazuje bardzo duże zużycie (stan pozostałego bieżnika oceniam na 30%), natomiast przednia (która przecież nie jest tak mocno obciążona i nie jest napędzana) nieco mniejsze (około 50% pozostałego bieżnika).

 

Słowem podsumowania. Opona jest bardzo dobrym wyborem w rozsądnej cenie pod względem przyczepności i swoich właściwości szosowo-terenowych. Jednak decydując się na nią należy pamiętać, że nie wytrzyma ona długo i będziemy zmuszeni dość często ją zmieniać, więc porównując z wytrzymałością ogumienia innych producentów cena tutaj na dłuższą metę nie jest jednak tak niska jak wydaje się na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy i rozbudowany test. Wg mnie zabrakło dwóch rzeczy: po pierwsze, nie napisałeś, że to opona na koła 700C, czyli do roweru trekkingowego/crossowego. Nie każdy orientuje się w ofercie Kely's na tyle, żeby wiedzieć, że Exquisite to nie rower na kołach 26". Po drugie ciekaw jestem wagi tej oponki, czy jest zwijana i z czego wykonana.

 

Pozdrower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie każdy orientuje się w ofercie Kely's na tyle, żeby wiedzieć, że Exquisite to nie rower na kołach 26".

Tutaj akurat małe przeoczenie bo napisałem:

"Opony te testowałem (a właściwie jeszcze ciągle testuję) w rowerze Kelly's Exquisite DSC z kołami 28''.

Po drugie ciekaw jestem wagi tej oponki, czy jest zwijana i z czego wykonana.

Opona nie jest zwijana. Niestety co do wagi nie jestem w stanie nic powiedzieć ponieważ nie mam tego jak sprawdzić, a nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat. Jeśli chodzi o materiały z których została wykonana to także nie mogę powiedzieć zbyt wiele - mogę tu przytoczyć jedynie cytat z oficjalnej strony polskiego przedstawiciela Authora:

"Technologia Dual Compound - płaszcz bieżnika wykonany z twardej mieszanki, natomiast boczne płaszcze wykonane z miękkiej, elastycznej mieszanki."

Informacje na temat tych opon są dość ograniczone co jest dziwne ponieważ są naprawdę ciekawą propozycją.

To by chyba było na tyle :) Jeszcze raz polecam te opony ponieważ ich przyczepność jest świetna (gdyby tylko były nieco twardsze wtedy bym na nich ciągle jeździł ale niestety jak to mówią nie można mieć wszystkiego).

Edytowane przez mike87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja przejechałem na tych oponach dopiero 600 km. Bieżnik jest jeszcze w stanie prawie idealnym. Ogólnie opona jest dość udanym kompromisem między oponą szosową a terenową. Jest dość głośna, jednak opory toczenia ma niewielkie (w porównaniu ze slickami Kenda Kwest, średnia prędkość na asfalcie spada nieznacznie, o około 2-3 km/h). Komfort jazdy średni, za to przyczepność znakomita. Zrobiłem na nich min. trase B.B. Wapienica-Błatnia-Klimczok-Szyndzielnia-Bielsko-Biała. Mimo ze opony raczej do takich warunków nie są przeznaczone (jak i cały rower zresztą :wink: ) to dawały radę. Ręcę i tyłek dość mocno ucierpiały, ale opony zachowywały przyczepność nawet na lekkim błocie przy sporych nachyleniach. Dawały sobie również rade z leżacymi mokrymi pniami drzew (oczywiście takimi do 20-30 cm grubości :wink: )

Edytowane przez jarek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...