Skocz do zawartości

[renowacja] Kolarka Peugeot 27cali


Rekomendowane odpowiedzi

Ale czy jest sens kupować coś droższego do roweru którym i tak nie będę robił zbyt dużo kilometrów ;)

Mam crossa, ten jest jako retro zabawka :) a dzięki niemu zbieram na lepszą szosę :) 

Edytowane przez adrionn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej jak na razie wszystkie mechanizmy działają bez zarzutów, chodzi płynnie, lekko i bez żadnych szumów, trzasków czy zgrzytów. Jedynie właśnie opony nadają się do wymiany. 

Na wycieczki muszę kupić coś lepszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co mogłem już przepolerowałem, ale rama i tak jest trochę poobijana, tylko opony i dętki zostały. Brakuje mi w niej przełożeń :)

Aha, kupiłem jeszcze czarną owijkę na kierownicę.

Edytowane przez adrionn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Na forum jestem nowy, ale trochę lubię grzebać w starych rowerach więc chciałem podzielić się kilkoma uwagami.

Ten Peugeot jest fajny i podobnie jak inne francuskie rowery powinien świetnie jeździć (sam mam m.in. Motobecane).

Ale mała łyżka dziegciu do tej beczki miodu. Jak w powiedziano w pewnej reklamie do francuskich rowerów pasują francuskie części.

Na początek suport. Ma zapewne gwint francuski 35x1 mm prawy po obu stronach. Dbaj o niego, bo jak padnie, to będzie poważny problem, żeby znaleźć zamiennik. Choć oczywiście nie jest to niemożliwe np:

http://harriscyclery.net/itemdetails.cfm?ID=3204

Pedały mogą mieć inny gwint (trochę mniejszy i inny skok-14x1,25mm, a angielskie to 9/16” x 20 TPI). Nie wkręcisz standardowych. Korby mogą mieć inny gwint pod ścigacz.

Wolnobieg (jeśli to Mallard) wymaga innego klucza do odkręcenia - shimanowski nie pasuje. W serwisach zwykle nie mają. Ja poradziłem sobie używając korka do rur kanalizacyjnych z sześciokątem (chyba 27 mm). Gwint na wolnobieg shimanowski może pasować, choć reguły nie ma. 6-biegowy na szerokość wchodzi bez problemu, 7-ka też powinna wejść ale trzeba pomierzyć. No chyba, ze masz Maillard Helicomatic Hub, wtedy to piasta do wymiany.

Stery: zupełnie inny gwint. Nie uszkodź go, bo będziesz musiał wymienić widelec.

Średnica rury sterowej (mostka) to 22mm a popularne angielskie to 22,2mm. Nie wejdą bez szlifowania.  Jak masz mostek AVO to go wymień, bo lubiły pękać.

Podobnie inne średnice mogą być przy mocowaniu kierownicy.

Przerzutki masz Simplexa który we współpracy z Dupontem „wymyślił” plastikowe mocowania. I one lubią pękać. Przyjrzyj im się dokładnie, ew wymien na nowe. Tylko, że średnica rury podsiodłowej to 28mm a typowa obejma przerzutki przedniej to 28,6mm Może nie chcieć się zacisnąć i trzeba będzie podłożyć coś.

Gwinty i średnice konusów w piastach tez mogą być inne.

Czyli generalnie nie nastawiaj się na wymianę starych elementów, tylko czyść i smaruj to co masz.

Acha, na tym zdjęciu koła które załączyłeś bardzo wyraźnie widać miejsce, gdzie obręcz była łączona. Zwykle jest to niemal niewidoczne o zewnętrznej strony obręczy. Przyjrzyj się dobrze, czy czasem nie ma tam pęknięcia.

Niemniej życzę sukcesów w odbudowie i fajnych wycieczek rowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...