Skocz do zawartości

[do 2300zł] Pierwszy rower mtb/cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem tu nowy i chciałbym prosić o pomoc w wyborze roweru, który będzie służył mi do jazdy tak w stosunku 1:1 po mieście i po innych ścieżkach wliczając to lasy, jednak nie jakieś wyczyny tylko normalna jazda, myślę iż dziennie bym robił 20km na początku i z czasem coraz więcej. Pierwszy rower więc stoi przede mną pytanie, czy kupić:

lazaro integral v3 (1200) + akcesoria, np. kask, buty, inne pedały.

czy może coś z : 

Medano vanity vt.3, który u mnie w mieście w sklepie rowerowym jest za 2000zł i dokupienie kasku, butów i innych w późniejszym terminie, czy może 

Unibike Evolution 27,5 2014 co prawda cena 2300zł jednak ten wizualnie najbardziej mi się podoba, jednak nie wiem jak jego specyfikacja. 

 

Wzrostu  mam 169, waga to 90kg ( jednak to szybko spadnie jeszcze przed kupnem, więc na to obciążenie maksymalne o którym czytałem nie patrzę) 

 

czy może polecilibyście mi coś dobrego w tym budżecie, a jeśli na pierwszy rower wybrał bym lazaro integral v3 to może jakieś przykładowe kaski, pedały, buty czy coś byście pomogli wybrać, z jednej strony wydaje mi się, że byłoby to bardzo dobre rozwiązanie, bo w razie czego miałbym akcesoria do następnego roweru, jednak z drugiej jeśli bym kupił lepszy rower to wydaje mi się iż byłby bardziej wytrzymały, a akcesoria tylko podstawowe by się kupiło typu oświetlenie, bidon, jakieś dętki, klucze. Proszę o pomoc i doradzenie, z góry serdecznie dziękuję.

Napisano

Jeśli ten Medano to taki Medano:

 

http://allegro.pl/rower-medano-vanity-vt-3-28-20-cross-w-wa-i4141556857.html

 

To wszystkie trzy, które podałeś są bardzo dobre w swojej cenie i spokojnie możesz jeden z nich kupić, nie bojąc się, że to coś słabe. Zostaje tylko wybrać, ile zapłacić :)

 

 

W tym budżecie jest jeszcze promocja na rower o dwie klasy lepszy od całej reszty:

 

http://allegro.pl/rower-mtb-romet-jolene-2-slx-avid-elixir-3-krakow-i4197195662.html

Napisano

Całkiem fajny ten romet i wyglądem nawet bardziej mi przypadł do gustu, taki sportowy bardziej, tylko te złote napisy.  A mam jeszcze 2 pytania, aby nie tworzyć osobnych wątków, bo skoro ma mi to pomóc wypracować jakąś formę, pomóc zrzucić tłuszcz to warto zainwestować, a więc jakie klucze powinienem kupić, aby złożyć taki zamówiony rower, widziałem takie scyzoryki jakby, jednak jeśli bym mógł poprosić o polecenie jakichś zestawów kluczy / osobno, aby nie kupić jakiejś tandety tak do 100zł za ten scyzoryk i inne jakie potrzeba, oraz takie podstawowe rzeczy typu : jaką dętkę na zapas kupić, torebka myślę taką pod siodełko, licznik, rękawiczki, błotniki  i oświetlenie to myślę o takim budżecie : narzędzia 100zł, reszta 300-350zł.  

 

Edit: a jak te opony z rometa sprawdzą się na asfalcie, czy nie będzie ciężko ? Bo z rowerami bardzo małą styczność miałem i nie do końca się orientuję.

Napisano

Z każdym góralem na asfalcie będzie ciężko - taka wada górali, można co najwyżej kupić bardziej łyse opony, ale te znowu w piachu i błocie będą wyraźnie gorsze :) Co do reszty to polecam dział akcesoria, bo to naprawdę ogromnie obszerny temat, tutaj za mało osób zajrzy by odpowiednio doradzić w kwestii tak wielu pytań.

 

Jeśli jednak masz dodatkowe pytania o sam rower, to chętnie odpowiemy.

 

Ogólnie wszystko sprowadza się do:

 

Romet/ Unibike - lepszy w terenie, za to dość mozolna jazda po afalcie

Medano/Lazaro - super do szybkiego pomykania po asfalcie, za to znacznie mniejszy komfort w terenie

 

Ostatecznie ty będziesz musiał zadecydować :)

Napisano

Do złożenia zakupionego roweru nie potrzeba żadnych specjalistycznch kluczy, jeśli masz w domu zwykły zestaw imbusów to wystarczy.

Wydaje mi się też, że robisz błąd każdego początkującego rowerzysty i chcesz kupić od razu wiele dodatków, kluczy, dętek itd. które będą zalegały w garażu, czy piwnicy. Najpierw zacznij jeździć i po jakimś czasie zaczniesz wyczuwać czego Ci w rowerze brakuje, albo co chciałbyś wimienić...

 

Ja jeżdżę od pięciu lat crossem, który jak wiadomo pierwotnie jest golasem. Co rok uzbrajałem go w niezbędne akcesoria, ale zapasowej dętki nigdy sobie nie kupię bo jestem z tych co lubią jeździć rowerem, a nie naprawiać he he. Więc jeśli jesteś początkującym i nie czujesz się typem majsterkowicza to nawet najdroższy  zestaw kluczy  Ci nie pomoże... Może najpierw sprawdź czy majsterkowanie przy rowerze też Cię wciąga tak jak jazda.

Napisano
Najpierw zacznij jeździć i po jakimś czasie zaczniesz wyczuwać czego Ci w rowerze brakuje

 

Heh, no na pewno wyczuje, że mu brakuje dętki jak złapie gumę gdzieś w lesie, 40km od domu :D

 

Tanie i dobre dętki są w Decathlonie, po 15zł od pary. Tylko wpierw trzeba ogarnąć, jak się je wymienia, by nie wozić na darmo :)

 

Do złożenia starczą normalne imbusy (piątki, czasem szóstki) + płaska 15tka. Do regulacji przerzutek normalne śrubokręty krzyżowe.

 

Do 100zł spokojnie kupisz dobrego multitoola. Ale czy warto aż tyle wydawać? Niektórzy twierdzą, że warto. Ja mam podstawowego z Lidla za 13zł :)

Napisano

Ech Tadeus, to zdanie, które zacytowałeś dotyczyło akurat akcesoriów....

Odnośnie łapania gumy i wożenia ze sobą zapasów... przez te  5 lat tylko raz mnie to spotkało, więc zadzwoniłem pod 112 (żona) i gra gitara, natomiast suport miałem wymieniany już dwa razy, więc teraz pytanie czy mam ze sobą wozić wkłady suportu?? :icon_confused:

Oczywiście można dyskutować o tym w nieskończoność, nie ma to sensu bo każdy ma swoją filozofię.... Ja np. z narzędzi zabieram jedynie tel. komórkowy :):)

Napisano

Jeśli chodzi o multitoola to najpierw warto się zastanowić czy jest sens wydawać aż tyle, czy nie wystarczy coś tańszego. Sam kilka już kilka lat mam taki http://www.decathlon.pl/multitool-rockrider-id_5900768.html i jak na razie wszystko się trzyma i działa dobrze. A tak to w sumie już wszystkie podstawowe narzędzia już ma.

 

Warto też kupić jakiś zestaw naprawczy w którym od razu będą łyżki do opon, klej i łatki do dętki. Np. http://www.decathlon.pl/kompletny-zestaw-naprawczy-id_8085468.html

 

Co do oświetlenia to zależy czy chcesz być tylko widoczny czy ty chcesz również dobrze oświetlić drogę przed sobą.

Jeśli chcesz być tylko widoczny to wystarczy jakiś nie zbyt drogi komplet lampek zasilanych z baterii/akumulatorów AA bądź AAA.

 

Ale jeśli chcesz również oświetlać drogę to proponuję kupić latarkę convoy s2/m1 ze sterownikiem 2.1A, do tego uchwyt do roweru, ładowarka do akumulatorów i akumulatory. Akumulatory tanie i sprawdzone można kupić tu http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11132&postdays=0&postorder=asc&start=0. A resztę najtaniej w sklepie fasttech lub innym sklepie bezpośrednio w Chinach. Kupując w Chinach i akumulatory z forum można się zmieścić w 100-150 zł. Convoy'e s2/m1 i inne z tej serii są dobrze wykonane i przy sterowniku 2.1 A nie wymagają żadnych poprawek.

 

Na tył można już w sumie dać jakąś dowolną lampkę zasilaną z AA/AAA np. sigma cuberider ii czy mactronic walle.

Napisano

Jeszcze 3 pytania co do rometa: czy zmiana opon na cieńsze da dużo podczas jazdy na asfalcie, czy utwardzonych droga?  Oraz czy rozmiar 18 jaki jest dostępny, nie będzie dla mnie za duży?

A 3 pytanie to jak ten model wypada na tle innych firm? tzn. do jakich przykładowych modeli np. Unibike, Kross czy inni można go porównać, skoro mówisz że dużo lepszy jest.

Napisano

Skoro 1:1 po lesie bez wyczynu i miasto, to bierzesz cross'a i opony Schwalbe Smart Sam 1.4 - bardzo uniwersalne.

 

Do tego wyposażenie IMO :

 

- podstawowy scyzoryk ze stali CR-V (20-30 zł góra, lepszego w trasę nie potrzeba, bo po co ?) - imbusy głównie.

- dętka zapasowa (najlepiej Schwalbe/Conti ~20 zł/szt. albo Michelin'y Protek antyprzebiciowe po pięć dych chyba, dość trudno je dostać)

- scyzoryk czasem taki zwyczajny się może przydać - Victorinox'a chyba większość w domu ma, więc nie liczę. ;)

- łyżki do opon (plastiki, po 3 szt. składane w całość od Tacx/continental'a są na pewno - 10-15 zł za komplet)

- torba podsiodłowa do łyżek, scyzoryka/ów, dętki - biedronkowa/lidlowa za dwie dychy albo Topeak'a czy innej Meridy po +- 50 zł

- torba na mostek Roshwheel (30-50 zł zależy od źródła/modelu etc.) - na telefon, klucze od domu, kasę, dokumenty i KitKat'a. ;)

- uchwyt na bidon podstawowy z alu ~10 zł albo x2 - 20 zł.

- butelka Oshee 0.75l ~4 zł albo x2 - 8 zł - napój całkiem wporzo, po opróżnieniu z tej butli robi się tani i całkiem dobry bidon. :)

- u-lock - wersja budżetowa : OnGuard Pitbull ~120 zł, wersja nieco droższa : Kryptonite Evolution series 4 LS ~180 zł (bardziej sensowne wymiary, bdb uchwyt, lepsza marka, nie ma problemów z kluczami jak w OnGuard'ach [nie chcą się przekręcać w zamku, dziadowsko wykonane]) - droższych u-lock'ów IMO nie warto kupować bo za dodatkowe nawet 200 zł dostajemy tylko 2 mm grubszą stal i zwiększoną wagę (Kryptonite Evo ser. 4 i New York Lock - przykłady) - Pitbull/Evo jest nie do ruszenia narzędziami ręcznymi, a szlifierka zjedzie każdego u-lock'a, nie ma rady.

- aha, o pompce zapomniałem - Beto mini taka po dwie dychy z manometrem i uchwytem - w sam raz na trasę. Korpus z tworzywa ostrej gleby nie przeżyje (uchwyt tak samo) ale waga lekka i wymiary też filigranowe niemal.

- kask : jakiś MET za dwie stówy to jest bardzo optymalny wybór.

- ciuchy : na początek polecam koszulkę (50 zł) i szorty z kolarkami (40 zł) w Martes Sport - nie potrzeba za bardzo nic więcej na początek IMO.

- odblaski jakieś zwykłe cat eye po kilkanaście złotych (na kierę i sztycę).

- podstawowy zestaw oświetlenia LED z QR (30-50 zł) albo do lasu i na nieoświetlone drogi zmodowany Convoy S2 + Mactronic Walle (taki zestaw to już kilka stówek chyba dwie-trzy o ile mnie pamięć nie myli).

 

Co do przykładów rowerów - Author Reflex/Unibike Viper/Kellys Cliff 90 do tego te Smart Sam'y 28x1.4" i klocki do v-brake : Clarks czerwone/Author 3CC/Shimano XTR i to na las i miasto/drogi utwardzone jest bardzo ok.

Napisano

Mówimy o tym Romecie?

 

http://allegro.pl/rower-mtb-romet-jolene-2-slx-avid-elixir-3-krakow-i4197195662.html

 

Zmiana na cieńsze opony będzie wyczuwalna. Tylko nie wiem, czy jest sens kupować sobie rasową terenową sportową maszynę, tylko po to, by ją wykastrować łysymi oponami :)

 

Co do rozmiaru, to według Krossa powinieneś mieć 17tkę, według tej strony:

 

http://rower.com/archiwum.php?art=2831

 

18tkę. Od biedy możesz usiąść na jakiejś 18tce MTB i zobaczyć jak się czujesz.

 

A do czego, go sprzętowo przyrównać? Do rowerów po około 3 tys PLN konkurencji.  Np takiego:

 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a6

 

Romet ma trochę gorszy napęd ale lepsze hamulce

 

http://www.unibike.pl/flite.html

 

Ma gorszą korbę i amortyzator od Rometa.

Napisano

Okej, dziękuję wszystkim za pomoc i już ostatnie pytanie czy do roweru crossowego typu ten medano vt.3 inaczej się mierzy wielkość ramy? Bo patrzę to do trekkinga jest inna rozmiarówka, a koła takie same 28 cali mają, a na zdjęciu tego roweru widać, że górna rura jest tak bardziej w dół obniżona, oraz tu gdzieś na forum czytałem, że medano ma jakąś dziwną rozmiarówkę, czy ma ktoś może jakieś namiary jak ona wygląda bo wydaje mi się, że będzie zbyt duży ( ach czemu jestem takim karłem ), to czy jest może jakiś jeszcze rower o tak dobrych komponentach w podobnej cenie jednak w rozmiarze 17 ?

  • 5 tygodni później...
Napisano

Przymierzałem medano i trochę za duży, tak nie wygodnie na nim było. Przez co postanowiłem zwiększyć budżet do 3000zł na sam rower, typ tylko górski. W oko wpadł mi bardzo Kross level a6 z 2014 roku, więc poprosiłbym o inne propozycje może czegoś ciekawszego/lepszego do 2900-3000, ale już powyżej 3000zł nic nie jestem w stanie dorzucić. Rama tylko 17 cali

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...