Skocz do zawartości

[1500zł] rower dla kobiety


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zamierzam się do kupna roweru dla siebie . Jaki rower polecacie>

Poszukuję roweru dla kobiety, wzrost 165 cm.
Mam na oku parę ofert a poszukuję czegoś do kwoty 1500 zł
Wydaje mi się że powinien być to rower miejski lub trekkingowy ewentualnie cross. na pewno bym chciała mieć amortyzację.
Głównie do jazdy po mieście ale taże  na wypady za miasto  i po  scieżkach leśnych.
Poniżej modele, które wpadły mi w oko:

http://allegro.pl/20...4176269187.html

http://www.aldi.pl/a..._1314_7125.html

http://allegro.pl/ro...4162940358.html

http://www.decathlon...id_8165505.html

Napisano

Cześć,

 

 

Co do tematu to masz dobry budżet spokojnie się coś znajdzie.

 

Ten Lazaro Integral v3 jest bardzo popularny i dobry, ale to cross, a nie trekking.

 

Z trekkingów w tej cenie fajne są:

 

http://castor24.pl/p...4-Gratisy-/1466

 

http://allegro.pl/ro...4188574715.html (błotniki można tanio wymienić na czarne)

 

http://allegro.pl/ro...4218906197.html

 

Z crossów w tej cenie dobry jest jeszcze:

 

http://www.unibike.p...ossfirelds.html

 

Crossy są bardziej do szybkiego, lekko sportowego pomykania, trekkingi bardziej do dłuższych wycieczek z bagażem. Crossa da się przerobić na trekkinga, ale nie będzie to do końca to samo.

Napisano

Witam

Zamierzam się do kupna roweru dla siebie . Jaki rower polecacie>

Poszukuję roweru dla kobiety, wzrost 165 cm.

Mam na oku parę ofert a poszukuję czegoś do kwoty 1500 zł

Wydaje mi się że powinien być to rower miejski lub trekkingowy ewentualnie cross. na pewno bym chciała mieć amortyzację.

Głównie do jazdy po mieście ale taże  na wypady za miasto  i po  scieżkach leśnych.

Poniżej modele, które wpadły mi w oko:

http://allegro.pl/20...4176269187.html

http://www.aldi.pl/a..._1314_7125.html

http://allegro.pl/ro...4162940358.html

http://www.decathlon...id_8165505.html

Spokojnie bierz tego z Aldi, może i nie potrzeba ci tak dużego bagażnika i oświetlenia, ale masz w nim błotniki, i te wszystkie dodatki za które w przypadku Lazaro (ach ten Lazaro...) musisz dokupić. Masz osłonę łańcucha - możesz jeździć nawet w spódnicy :)

Swoją drogą w tamtym roku były na przerzutkach tylnych Deore i były pieśni pochwalne na tym forum, co będzie w tym skoro wsadzili mu Deore XT? :)

Napisano

Sorry, ale przed zakupem roweru (albo jego poleceniem) sprawdziłbym najpierw specyfikację. A o tym z Aldi wiemy tyle, że ma tylną przerzutkę XT, korbę "Shimano" i manetki ST-EF (ale które - nie umiem rozpoznać). Ale już kasetą (a raczej wolnobiegiem), czy choćby hamulcami chwalić się nie raczą...

 

IMHO w tej cenie zostaje Lazaro/Kands. A czy treking czy cross, niech decyduje Justyna, w zależności od tego, czy wszystkie te trekingowe dodatki są jej potrzebne, czy nie.

Napisano

Pełna zgoda co do specyfikacji, tylko czy autorka postu na pewno wyczuje różnicę wolnobieg/kaseta? Uwierz mi, żona m aLazaro na wolnobiegu trzeci sezon i nie zamierzam ingerować w jego zaminę, jest w lapszym stanie niż po pół roku moje kasety (oczywiście ja zajechałbym swoim stylem jazdy, wolnobieg w trymiga, ale nie autorka postu)

Napisano

Nie mam powodu, żeby nie wierzyć tym bardziej, że moja jeździ Krossem Trans Siberian i napęd ma ciągle jak nowy ;)

Mam tylko dwa zastrzeżenia:

1) mojej żonie na wycieczkach czasem brakuje przełożenia (wolnobieg 14-28 vs kaseta 11-32). Czemu nie złożyć, że Justynie też będzie?

2) po co zachęcać do zakupu sprzętu gorszego, skoro w budżecie mieści się znacznie lepszy?

 

Napisano

odp. 1

Dlatego: "...Głównie do jazdy po mieście ale taże na wypady za miasto i po scieżkach leśnych..." sądzisz, że potrzebna jej koronka 11?

Ja zrozumiałem że to będą raczej wycieczki "rodzinne" Mając z przodu 48 zębów, naprawdę nie sądze żeby kiedykolwiek wykorzystała konfigurację 48x11. Mom zdaniem dla kobiety w mieście wystarczy 48x14.

Ale mogę się mylić, niech się wypowie Autorka postu, może jednak ma ambicje pościgowe.

odp2.

Absolutnie nie zachecam do takich rzeczy. Te rowery mają plusy i minusy, Tego z Aldi plusem jest wyposarzenie i niektóry osprzęt np. w postaci prądnicy w piaście, a niewątpliwym minusem jest wspomniany wolnobieg, ale trzeba sobie odpowiedzieć co dla nas lepsze.

 

Czasami mamy na tym forum taką skazę osprzętowo/częściową, na większość spraw patrzymy za bardzo ze swojego punktu widzenia.

 

Napisano

Drodzy,

 

W tym rowerze Aldi jest 3x8 biegów. To kaseta Sunrace'a.

 

Moja żona też jeździ na wolnobiegu. I wolnobieg zaczyna już wyraźnie pływać. Był wolnobieg, a nie kaseta, bo nie było kasy na nic innego, gdyby była, to wolnobiegu by tam z pewnością nie było. Skoro jest budżet 1500zł, to nie widzę powodu, by nie znaleźć w nim zrównoważonego roweru, w którym nie ma się do czego przyczepić.

 

Jedyną zaletą tej przerzutki XT w tym rowerze z Aldi jest to, że można pchnąć ją na allegro za 200 zł i za 50zł kupić sobie pasującą do reszty osprzęt, a to co zostanie przepić :D

 

Aldi jest spoko, ale w budżecie do 1200-1300zł, a tu można sobie pozwolić już na rower bez kompromisów.

 

Oczywiście to tylko moje prywatne zdanie :)

Napisano

 

 

Jedyną zaletą tej przerzutki XT w tym rowerze z Aldi jest to, że można pchnąć ją na allegro za 200 zł i za 50zł kupić sobie pasującą do reszty osprzęt, a to co zostanie przepić

I za to dostajesz plusa :)

Napisano

odp. 1

Dlatego: "...Głównie do jazdy po mieście ale taże na wypady za miasto i po scieżkach leśnych..." sądzisz, że potrzebna jej koronka 11?

Ja zrozumiałem że to będą raczej wycieczki "rodzinne" Mając z przodu 48 zębów, naprawdę nie sądze żeby kiedykolwiek wykorzystała konfigurację 48x11. Mom zdaniem dla kobiety w mieście wystarczy 48x14.

Myślałem raczej o 28x32 ;) Przy wyprostowanej pozycji i 48x11 nie dość, że kręcić ciężko, to pewnie jeszcze opór powietrza lekką przecież rowerzystkę zrywałby z siodełka :icon_mrgreen:

 

Z resztą Twojej wypowiedzi się zgadzam ;) Przemawia przeze mnie lekkie skrzywienie sprzętowe, ale też mam podejście podobne jak Tadeus: skoro budżet pozwala na rower bez kompromisów, to nic tylko brać/polecać do wzięcia.

Napisano

Dobra, sprecyzuj trochę bardziej swoje potrzeby, zastosowanie roweru:

1. jazda tylko w dzień?

2. w pogodę/deszcz/śnieg?

3. ubiór? sportowo, czy wyjściowo np. do pracy w biurze? Oba rozwiązania?

4. Jazda rekreacyjna po miejskich parkach? tylko? Częste te wycieczki "za miasto" ? czy sporadyczne?

5. Twoje miasto, a raczej twoje typowe trasy po mieście: DDR asfaltowe, czy kostka, chodnik, czy ulica?

6. Wozisz coś rowerem? Śniadanie? laptop? 

itp.

Wszystko to definiuje rower jaki ci potrzeba. Może faktycznie nie potrzebujesz tego z Aldi, może nie potrzebujesz lampek, błotników, prądnic, bagażników. Może wystarczy faktycznie np. Lazaro w wersji ze sztywnym widelcem - mega lekki, niewymagający, koszt poniżej tys. zł

 

Mała uwaga do kolegów: to, że koleżanka podała cenę akceptowaną 1,5 tys. nie znaczy że mamy to sztywno traktować, jakmniemam, zrobiła to bo się nie zna, prawda? Dlatego napisała do przemądrzalców z forum, żeby pomogli, może nie musi tyle wydawać bo wystarczy jej coś tańszego, co i tak spełni oczekiwania. 

Napisano

Ad 1. Jeżeli chodzi o jazde to zarówno w dzień jak i wieczorem.

Ad 2. W pogodę różną  

Ad3 i 4. Jeżeli chodzi o ubiór to mają byc dwie opcje, bo chce zarówno jeżdzić do pracy jak i rekreacyjne ale także na wycieczki za miasto raz na jakiś czas:)

Ad 5. Jeżeli chodzi o drogi, którymi będe jezdzić to różnie jest: asfalt, kostka jak i  a także drogi tylko utwardzane z różnymi wybojami. Będe jeżdzić na chodniku tak jak i ulica. 

Ad 6. na pewno bede wozić swoją torbę jak i śnaidania do pracy- jak i równiez jak bede robić zakupy.

 

Napisano

1. Potrzebujesz oświetlenia:

    - Dla kobiety z twoimi potrzebani rowerowymi (bez ścigania się z czasem okrążenia jak i wagą roweru) najlepiej sprawdzi się prądnica w piaście przedniego koła, rozwiązuje to potrzebę pamiętania o ładowaniu/wymianie baterii w lampkach.

2. Potrzebujesz błotników:

    - solidnych, pełnych tj. na tył od osi suportu po pś koła z tyłu, załatwia to sprawę chlapania wodą na plecy i nogawki spodni/ buty.

    - najlepiej by miały dodatkowe chlapacze.

3, 4, 5 żeby uniknąć pobrudzenia ubioru "reprezentatywnego" najlepiej mieć osłonę łańcucha.

      Amortyzacja nie jest konieczna, ale może byc miłym dodatkiem, ale... w tej cenie roweru nie nalezy się spodziewać amortyzacji, tylko zwykłego ubijaka, pomocny trochę, ale ciężki. Nie będziesz walczyła siłowo pod górę, więc nikoniecznie musi mieć blokarę skoku, wystarczy regulacja napięcia wstępnego.

6. Potrzebujesz bagażnika, lub kosza np. na kierownicę. 

 

Reasumując, rower powinien być wyposażony w:

- prądnicę

- oświetlenie

- biegi, moim zdaniem wystarczy przekładnia w piaście 7-mio biegowa Nexus (np.)

- bagażnik/kosz

- osłona łańcucha

 

dodatkowo może być:

- przedni amortyzator

- regulowany mostek (dla lepszego dopasowania roweru)

- amortyzowana sztyca siodełka

- porządne pedały dobrane do obówia.

 

Napisano

@@Justyna1986, pierwszy z rowerów prezentuje poziom towarów "made for Biedronka" sprzed 6-7 lat, a drugi... jest jeszcze gorszy (full, czyli rower z pełną amortyzacją zawsze jest ciężki i powolny na asfalcie, a do tego przyzwoite amortyzatory kosztują więcej niż ten rower). Zwróć uwagę na detal: nigdzie nie ma informacji, jaki amortyzator zastosowano w pierwszym rowerze, jaka jest przerzutka z przodu czy hamulce. Wyeksponowano tylną przerzutkę (Altus to przedostatnia grupa osprzętu w hierarchii producenta, niżej jest tylko Tourney) i manetki Revoshift, które na forum cieszą się bardzo słabą opinią. Wyeksponowano te elementy jako markowe, czyli lepsze od reszty - wniosek sama wyciągnij.

 

@@pleha, właściwie posortowałaś je we właściwej kolejności ;) Kands jest najbardziej zrównoważony i bardzo dobrze wyposażony. Romet prezentuje poziom bardzo podobny do Kandsa, ale ma gorszy amortyzator (bez regulacji i blokady skoku). Northec i Feldmeier mają beznadziejne manetki (mnie to wkurza, więc zwracam uwagę, ale Tobie nie musi przeszkadzać), reszta gorsza niż w Romecie. Feldmeier znakomicie pokazuje jak wyglądają chwyty marketingowe przy rowerach z tej półki: ma bardzo dobrą tylną przerzutkę (Deore), ale już przednia korba i przerzutka została opisana tylko symbolem, który poważnie wygląda, ale mało komu cokolwiek mówi. A użyto osprzętu klasy Tourney (patrz akapit wyżej ;) ). Podsumowując: Kandsa lub Romet bierz śmiało w zależności od preferencji/dostępności, dwa ostatnie sobie odpuść.

Napisano

Czyli rozumiem nie ma co sobie nimi zawracać głowy. Czyli rozumiem że jak bede wybierać to dla mnie odpowiedniejsza będzie rama 17" przy wzroście 165.  Wiec cały czas zastanawiam się nad wyborem tych 3, który znich według was jest najodpowiedniejszy:

http://www.unibike.pl/crossfirelds.html

http://allegro.pl/romet-gazela-3-0-shimano-pradnica-model-2013-i4188574715.html

http://castor24.pl/pl/p/Rower-28-KANDS-ELITE-PRO-LDS-Alivio-2014-Gratisy-/1466

Napisano

Bazując na tym jak cię zdiagnozowano na podstawie twoich potrzeb...

 

To raczej trekking, a nie cross. Czyli Unibike odpada.

 

Zostaje Kands i Gazela.

 

Tutaj najznaczniejsza różnica jest w pozycji zajmowanej za kierownicą. W Kands jest prawie jak w miejskim, mocno wyprostowana - dla wielu początkujących taka jest wygodniejsza. W Gazeli jest trochę bardziej pochylona, lepsza jeśli np. lubisz jeździć szybciej, albo też częściowo po jakichś mniej twardych leśnych ścieżkach.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...