wdooweq Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Witam serdecznie, Mój rower to kands matestro, rocznik bieżący. Zastanawiam się nad przejściem z napędu 8(alivio) na 10(slx). Jednak jako, że jestem totalnym laikiem nie wiem co dokładnie wymienić, czy tylko manetki, kasetę i przerzutki z tyłu czy jeszcze przód do wymiany i piasta? Zależałoby mi na stopniowej wymianie komponentów po ich zużyciu, tj czy można najpierw wymienić tył (kaseta, przerzutki, manetki) i po jakimś czasie przód czy trzeba wszystko od razu?
beskid Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Przy przejściu na 10 sp wszystko za wyjątkiem piast.
afly Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Dlaczego chcesz sie zdecydować na taką wymianę?Wdł. mnie możesz na początek kupić:-kaseta-manetki-łańcuch-przerzutka tył.
beskid Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Czyli wszystko włącznie z przednia zmieniarką bo nie da rady obsłużyć wąskiego łańcucha.
wdooweq Napisano 4 Maja 2014 Autor Napisano 4 Maja 2014 Chcę ulepszać rower, zrobić go wyprawowym. Oczywiście nie wyrzucę na śmietnik nowego alivio, ale kiedyś na pewno się zużyje (codzienne dojazdy na uczelnię i do pracy) i nie wiem jaki budżet przygotowywać.
beskid Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Ani nie będzie ulepszony ani wyprawowy. Chcesz być po prostu "na topie" jak to się mówi. 10-ka ma sens ale w systemie 2x10. Jak chcesz mieś 3 blaty na korbie to zmień na 3x9.
Tadeus Napisano 4 Maja 2014 Napisano 4 Maja 2014 Chcę ulepszać rower, zrobić go wyprawowym. Akurat napęd to ostatnie, co bym w takim razie wymienił. - Amortyzator - Koła - Opony - Pedały - Hamulce Pełna grupa alivio 3x9 jest bardzo dobra i łatwo można do niej ulepszyć rower, pozostawiając dużo części. Do tego można kupić łańcuch Connexa i będzie porządna maszyna. Nie wiem, czy jest sens pakować 3x10 do roweru, w którym wszystko poza napędem jest przeciętne.