Skocz do zawartości

[zmiana napędu] z 3x8alivio na 3x10slx


wdooweq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

Mój rower to kands matestro, rocznik bieżący. Zastanawiam się nad przejściem z napędu 8(alivio) na 10(slx). Jednak jako, że jestem totalnym laikiem nie wiem co dokładnie wymienić, czy tylko manetki, kasetę i przerzutki z tyłu czy jeszcze przód do wymiany i piasta?

Zależałoby mi na stopniowej wymianie komponentów po ich zużyciu, tj czy można najpierw wymienić tył (kaseta, przerzutki, manetki) i po jakimś czasie przód czy trzeba wszystko od razu?

Napisano

Chcę ulepszać rower, zrobić go wyprawowym. Oczywiście nie wyrzucę na śmietnik nowego alivio, ale kiedyś na pewno się zużyje (codzienne dojazdy na uczelnię i do pracy) i nie wiem jaki budżet przygotowywać.

Napisano

Ani nie będzie ulepszony ani wyprawowy. Chcesz być po prostu "na topie" jak to się mówi. 10-ka ma sens ale w systemie 2x10. Jak chcesz mieś 3 blaty na korbie to zmień na 3x9.

Napisano
Chcę ulepszać rower, zrobić go wyprawowym.

 

Akurat napęd to ostatnie, co bym w takim razie wymienił.

 

- Amortyzator

- Koła

- Opony

- Pedały

- Hamulce

 

Pełna grupa alivio 3x9 jest bardzo dobra i łatwo można do niej ulepszyć rower, pozostawiając dużo części. Do tego można kupić łańcuch Connexa i będzie porządna maszyna.

 

Nie wiem, czy jest sens pakować 3x10 do roweru, w którym wszystko poza napędem jest przeciętne.

Napisano

Ani nie będzie ulepszony ani wyprawowy. Chcesz być po prostu "na topie" jak to się mówi. 10-ka ma sens ale w systemie 2x10. Jak chcesz mieś 3 blaty na korbie to zmień na 3x9.

 

Źle się wyraziłem. Chcę zrobić rower o słabej ramie, ale sukcesywnie uzupełniac go o dobre podzespoły (w razie zużycia). "Na deser" kupić porządną ramę i mieć świerny rower wyprawowy z takich części jakie sobie wymarzyłem. A stara rama przejdzie na zimówkę. Niestety budżet nie pozwala mi na jednorazowe szaleństwo, więc musze ciułać w ten oto sposób.

 

Poza tym na "topie" bym był jakbym kupił sobie rower za 5 tyś na dojazdy do pracy. Napęd się prędzej czy później zużyje więc chciałem się po prostu zorientowac co potrzeba zmienić aby zwiększyć liczbę biegów. A czy 3x9 czy 3x10 to sprawa otwarta, jeszcze do dogadania :-)

 

Nie chcę nowego tematu tworzyć więc, jeśli pozwolicie, zapytam tutaj również o amortyzator. Jak wiecie jest to rower crossowy jednak skok to aż 100mm. I w razie ewentualnej wymiany nie wiem czy szukać coś o typowo turystycznym charakterze (60-80mm, jak zachwieje to geometrię?) czy pozostac przy 100?

 

Napisano

Problem tylko w tym, że jak podliczysz wszystkie koszty włącznie z amorkiem i co bardzo prawdopodobne słabymi kołami to bardzo zbliżysz się kwotowo do już porządnego nowego Crossa. Napęd 10 sp ma tą wadę, że jest nie kompatybilny wstecznie. Korby Altus przecież też nie zostawisz wkładając coś pokroju SLX'a. Dlatego nie wiem czy nie lepiej na razie zostawić to co masz a sukcesywnie zaczynając oczywiście od ramy składać nowy rower.

Napisano

Ja podobnie jak autor tematu zrobiłem zmianę z 8 na 10.
W moim przypadku jednak upgrade był po zajechaniu napędu,i zdecydowałem aby dołożyć troche grosza do SLX właśnie.Biorca to A3 2012 gdzie korba zrobiła 6000+km a inni narzekali że plastelina.
Nieważne.
Zrobiłem ten błąd właśnie, że kupiłem korbę 3-blatową,ale już po frytach.
Za korbę m670, cn75, hg81 rd675 sgs+,fd671 i uzywane sl-m660 dałem blisko 950 zł, więc przemyśl czy Ci się to rzeczywiście opłaca.
Pozdro,

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...