Skocz do zawartości

[amortyzator] SR Suntour XCR-LO - opinie


guit

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tez mam XCR-LO i po jakis 350km zlapal luzy <_< Tak pozatym dla mnie jest dobry waze 63kg i nie jest za mieki ani za twardy :D Jednak regulacja naprezenia wstepnego moim zdaniem tak jakby nie dzialala czyli nie ma zadnej roznicy przy przestawieniu na "+" lub "-" Niestety nie da sie wykorzytac calego skoku, max jaki mialem to 90mm :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam XCR-LO i po jakis 350km zlapal luzy :) Tak pozatym dla mnie jest dobry waze 63kg i nie jest za mieki ani za twardy :excl: Jednak regulacja naprezenia wstepnego moim zdaniem tak jakby nie dzialala czyli nie ma zadnej roznicy przy przestawieniu na "+" lub "-" Niestety nie da sie wykorzytac calego skoku, max jaki mialem to 90mm :wink:

szybko złapałeś te luzy :glare: ile ważysz że aż 90 mm wykorzystałeś jakiś drop czy co :D nie może amortyzator wykorzystywać w 100% swojego skoku bo by dobijał a to źle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja piernicze, albo jestem jakiś dziwny, ale jeździłęm na 5 róznych amorkach w tym xcr i xcr-lo (oba póki co po 500 km)

i nigdy nie złapałem luzy takiego, bym go zauważył ot tak.

a waze 90 kg.

 

może jakieś minimetrowe sprawy, ale by cos zauważalnego to nie.

Na czym polegają Twoje luzy po 350 km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie też mnie ciekawią te jego luzy po 350 km :) mi to śmierdzi jakimś ogromnym pechem że trafiłeś na jakieś fabrycznie lipnego amora(ale czy to możliwe) :glare: yhh , albo amorek przeżywał wysokie loty i twarde lądowania :wink: ah ta grawitacja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem wogole co jest, zmiezylem dlugosc golni gornych i wychodzi na to ze amor ma 120mm skoku :):D Luzy nie sa duze, jednak sa :) Troche niepokoi mnie natomiast dziwne stukanie amorka kiedy podnosze kolo do gory lub kiedy jade po jakis nierownosciach, taki metaliczny stuk ;) Wie ktos co to moze byc, bylem w sklepie i gosc powiedzial, ze to moga byc luzy na kole, szczerze mowiac watpie w to. Zobaczymy co mi jeszcze powiedza na przegladzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerażacie mnie, ten amor jest naprawdę tak lipny? Zastanawiałem się poważnie nad kupnem takowego (żeby wyrzucić moją Cape) ale jeśli pod 14 latkiem po 300km (i nie mam nic do Twojego wieku chodzi mi o to że pewnie ważysz ok.50 kg) ma luzy to poważnie muszę się zastanowić, bo pode mną może się poprostu rozkaszanić. Wiadomo, że to nie Scareb czy Pilot ale nie może być aż tak źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Panowie zastanawiam się nad kupnem Suntora XCR dla brata - 17 lat i 60 kg do jazdy XC. Nie wiem tylko czy lepszy do tego celu będzie XCR RL czy TA? Oba z lockoutami, ale TA ma regulację skoku 60-120 mm i nie wiem czy przy XC to się przyda. Co radzicie?

Z góry dzięki za poświęcony czas!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak to ogólnie opłaca się za tą cene go kupić ?? Bo też się zastanawiałem by na razie obecny amorek wymienić na właśnie XCR-a tylko boje się żebym nie miał tego samego g*wna co teraz mam (XCT)

Może inaczej czy wymieniać XCT na XCR-a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xcr to to samo gowno co reszta amorów typu sprężyna + elestomer. Jak zrobisz mu "tuning" to może będzie ci tam jakoś chodził, ale lepiej dozbierac troche kasy. Mam xcr i wiem co mówie, tyle dobrze, że nie ma jeszcze luzów, i jeszcze żyje choć go katuje ;/ przebieg około 500km max drop jakiś 2m (góra) i żyje, za h sie go nie da dobić... waże z 70kg ? choć kumplowi się połamał przy 360 ;/

Szczerze lepiej zbierać kase np 2 lata i uzbierać 1500zł niż kupić xcr a potem nie będzie nam się podobał i zmienimy go na duro.... wielka strata kasy, a można była jeżdzić na sztywniaku a za 2 lata kupic sobie bombera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolego trafiłeś na trafy egzemplarz jak go nie mozesz dobić.

Polecam też lekturę zółtej nalepki na prawej goleni na dole.... gdzie jasno pisze do czego można stosować ten amor a do czego nie. To sprzęt do XC a nie do skakania!

Xct nie ma tłumienia olejowego i przez co ma mechaniczna blokade skoku..... xcr ma tłumienie olejowe po przerz kartridż i hydrauliczna blokadę skoku .

Ja polecam xcr'a lo z rocznika 2006 bo moj przejechal juz kawałek i jest bardzo dobry bo używam go zgodnie z przeznaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz czytałem żółtą nalepkę, kup mi 66 to będę zadowolny. Ja nie mam kasy, a xcr sie trzymie

poza tym średnie lub ostre xc jest duzo gorsze od amatorskiego skakania ...

a jak mi pęknie, to nie powiem że to jest sprzęt do dupy, bo wiem, że go używam niezgodnie z przeznaczeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to stukanie (metaliczny dzwiek ) to zbyt krótka i zbyt miekka sprezyna zwrotna ..... po prostu kiedy amor wychodzi do góry to cala sprezynka sie ugniata i strzela tłumik olejowy bo jego skok tez sie konczy ....... wystarczy podlozyc jakis kawalek podkladki gumowej pod ta srezynke od negatywnego skoku i bedzie git ..... ja tak zrobilem koledze i teraz co prawda nie ma 120/125mm a jakies 110/115 ale przynajmniej nie strzela ;):)

 

tak nawiasem mowiac to do XC 120 mm to jest za duzo ...... TA ma regulacje skoku ale nie ma blokady ..... ale mysle ze do XC bardziej przyda sie blokada bo przynajmniej nie buja na podjazdach ..... ;):);) kiedys mialem XCR RL i powiem szczerze ze to nawet troszke dalo zmieniac skok .... bo wciskalem amor i blokowalem go ..... i trzymal na tyle dlugo ze dalo sie robic dosc dlugie podjazdy ...... heh :):) tyle ze amor oczywiscie stoi w miejscu ..... :D:)

teraz mam amora XC PRO d-TR i mam blokade skoku w jednej manetce i regulacje skoku na drugiej manetce i szczerze napisze ze czesciej korzystam z blokady ::D:):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naet trodszke dalo zmieniac skok .... bo wciskalem amor i blokowalem go ..... i trymal na tyle dlugo ze dalo sie robic dosc dlugie podjalzdy ...... heh :):) tyle ze amor oczywiscie stoi w miejscu ..... :):)

 

Ten trik to odbra sprawa :) tez stosuje jak chce zeby rower byl pochylony w dół albo byl nizszy :P wciskam amor i blokuje i zostaje w miejscu gdzie go zablokowałem dopóki go nie odblokuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój XCR - LO przejechał 900 km od kwietnia. Powiem tak jest lepszy od zooma. I od RST montowanego w Kelly'sie Oxygenie. na razie maksymalny skok jaki wykorzystałem to jakies 80 mm. Przy wsiadaniu wchodzi 1 cm . regulacja nic nie daje. Blokada działa znakomicie. Polecam jak za tą kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nadszedł czas na zakup amorka do nowej ramy. Mam zamiar jeździć po lasach i mieście więc przyda się lock out. O skakaniu nie ma mowy więc amor będzie używany zgodnie z przeznaczeniem. Mój fundusz jest mocno sfatygowany więc nic powyżej 250-300nie wchodzi w ogóle w gre. Zastanawiam się nad tym xcr lo 100mm 2007 i mam kilka pytań

 

-z czego wynika tak wielka różnica cen między xcr na allegro http://www.allegro.pl/item196280220_suntou...najtaniej_.html

z tym ze sklepów rowerowych realnych (u mnie kosztuje ten sam model 399<wow>)

 

-czym różni się ten model podany wyżej od tego

http://www.allegro.pl/item196168185_sr_sun...ew_desing_.html

 

-czy nie będzie zbytnim obciążeniem moje skromne 90 kg? (czytałem opinie evo że daje rade ale może ktoś jeszcze coś o tym wie)

 

-czy te czarne pokrycie goleni jest w miare trwałe (czy byle gałązka go nie rysuje)

 

-a może inne konkretne propozycję, chociaż wiem że w tym przedziale cenowym nie ma cudów, a może ktoś sprzedaje coś używanego?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznia się długościa rury sterowej i to znacznie :P

 

Apropo czarnej anody to bedzie sie pewnie scierac jak w duro, ja bym polecał kupic model xcr lo z 2006 roku a allegro bo ma chromowane golenie.

 

Co do wagi to nie powinno byc chyba tak zle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad tym modelem z 2006r i w sumie czytając opis niczym się nie różni od modelu 2007 prócz ceny i malowania (które de facto jest znacznie ładniejsze w tym roku)

 

więc te kilkadziesiąt złotych płace tylko za malowanie czy coś jeszcze?

 

a faktycznie długości rury nie zauważyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...