ZajacP Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam, W tym roku postanowiłem zmienić mojego, już nastoletniego, pamiątającego jeszcze poprzednie stulecie:TRECKA Mountain Track 800 :icon_confused: Nowy rower ma służyć głównie do: - dojazdów do pracy (w sezonie wiosenno letnim), - weekandowej jazdy po mieście i okolicach głównie po utwardzonych drogach (do 70 km), - ale także do kilkunastodniowych wypadów z sakwami. Wybrałem dwie opcje: 1) Kupić i doposażyć crossa: - UNIBIKE VIPER GTS 2013 - wybrałem ten model, gdyż wydaje się, że można na nim ustawić w miarę wyprostowaną syletkę (na czym mi zależy). http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-UNIBIKE-VIPER-GTS-model-2013/1053 (czy da się założyć pełną/górną osłonę łańcucha?) 2) Odciążyć prawie 18 kg (ponad 4 kg cięższy od obecnego roweru) trekkinga z prądnicy i amortyzatora: KROSS TRANS ARCTICA 2013 http://www.goride.pl/kross-trans-arctica-2013-raty-10x0-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-382.html Szukam gotowego roweru, który połączyłby cechy tych dwóch wymienionych. Ewentualnie wybiorę jednen z ww. dwójki, tylko który? Moj wzrost to 172 cm. Będę wdzięczny za każdą poradę i uwagę z góry dziękuję szymon
goncian Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 zukam gotowego roweru, który połączyłby cechy tych dwóch wymienionych. Jeśli wybierzesz klasycznego crossa (tu Unibike Viper), to raczej nie da się na nim uzyskać w pełni wyprostowanej sylwetki. Na marginesie dodam, że pojęcie w miarę wyprostowanej sylwetki jest bardzo względne i dla różnych osób może znaczyć coś innego, więc pozostańmy w klasyce. Crossa w większości przypadków da się łatwo doposażyć w błotniki, bagażnik i oświetlenie bateryjne, ale już we wsporniki do zamontowania półpełnej osłony łańcucha (napęd klasyczny), to już nie za bardzo. Przypomnę, że pełną osłonę łańcucha da się założyć wyłącznie w przypadku zastosowania przerzutek w tylnej piaście. Jeśli celujesz w bardzo lekkiego trekkinga w ciężarze ok. 14 kg ze sztywnym widelcem przednim, to musisz wskoczyć na wyższą półkę cenową, która niestety nie za bardzo mieści się w Twoim budżecie (chyba, że zdecydujesz się na rowery używane) – popatrz na poniższe i tak nie najwyższe modele: http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=155&cou=PL&lang=en_US§=equipment#inhalt http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=165&cou=PL&lang=en_US§=equipment#inhalt http://www.gudereit.de/nc/kollektion/sportline/produktdetailseite/product/sx-45.html http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/TLS-7-0_id_25990_.htm W dzisiejszych czasach, różnica pomiędzy rowerem z prądnicą w przednim kole z górnej półki, a bez jest już niewielka, a komfort porządnego zasilania oświetlenia niebagatelny. Przy kilkunastodniowych wyprawach z sakwami możesz być przy zastosowaniu odpowiedniej ładowarki całkowicie niezależny od ładowania powszechnie stosowanych urządzeń typu telefon, GPS, aparat fotograficzny itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.