Skocz do zawartości

[2000-2500] cross/trekking dla niego


ZajacP

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

W tym roku postanowiłem zmienić mojego, już nastoletniego, pamiątającego jeszcze poprzednie stulecie:TRECKA Mountain Track 800 :icon_confused: :icon_confused:

 

Nowy rower ma służyć głównie do:

- dojazdów do pracy (w sezonie wiosenno letnim),

- weekandowej jazdy po mieście i okolicach głównie po utwardzonych drogach (do 70 km),

- ale także do kilkunastodniowych wypadów z sakwami.

 

Wybrałem dwie opcje:

 

1) Kupić i doposażyć crossa:

- UNIBIKE VIPER GTS 2013 - wybrałem ten model, gdyż wydaje się, że można na nim ustawić w miarę wyprostowaną syletkę (na czym mi zależy).

http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-UNIBIKE-VIPER-GTS-model-2013/1053

(czy da się założyć pełną/górną osłonę łańcucha?)

 

 

2) Odciążyć prawie 18 kg (ponad 4 kg cięższy od obecnego roweru) trekkinga z prądnicy i amortyzatora:

KROSS TRANS ARCTICA 2013

http://www.goride.pl/kross-trans-arctica-2013-raty-10x0-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-382.html

 

 

Szukam gotowego roweru, który połączyłby cechy tych dwóch wymienionych.

Ewentualnie wybiorę jednen z ww. dwójki, tylko który?

 

Moj wzrost to 172 cm.

 

 

Będę wdzięczny za każdą poradę i uwagę

 

z góry dziękuję

szymon

Napisano

 

 

zukam gotowego roweru, który połączyłby cechy tych dwóch wymienionych.

Jeśli wybierzesz klasycznego crossa (tu Unibike Viper), to raczej nie da się na nim uzyskać w pełni wyprostowanej sylwetki. Na marginesie dodam, że pojęcie w miarę wyprostowanej sylwetki jest bardzo względne i dla różnych osób może znaczyć coś innego, więc pozostańmy w klasyce.

Crossa w większości przypadków da się łatwo doposażyć w błotniki, bagażnik i oświetlenie bateryjne, ale już we wsporniki do zamontowania półpełnej osłony łańcucha (napęd klasyczny), to już nie za bardzo. Przypomnę, że pełną osłonę łańcucha da się założyć wyłącznie w przypadku zastosowania przerzutek w tylnej piaście.

Jeśli celujesz w bardzo lekkiego trekkinga w ciężarze ok. 14 kg ze sztywnym widelcem przednim, to musisz wskoczyć na wyższą półkę cenową, która niestety nie za bardzo mieści się w Twoim budżecie (chyba, że zdecydujesz się na rowery używane) – popatrz na poniższe i tak nie najwyższe modele:

http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=155&cou=PL&lang=en_US&sect=equipment#inhalt

http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=165&cou=PL&lang=en_US&sect=equipment#inhalt   

http://www.gudereit.de/nc/kollektion/sportline/produktdetailseite/product/sx-45.html   

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/TLS-7-0_id_25990_.htm   

W dzisiejszych czasach, różnica pomiędzy rowerem z prądnicą w przednim kole z górnej półki, a bez jest już niewielka, a komfort porządnego zasilania oświetlenia niebagatelny.

Przy kilkunastodniowych wyprawach z sakwami możesz być przy zastosowaniu odpowiedniej ładowarki całkowicie niezależny od ładowania powszechnie stosowanych urządzeń typu telefon, GPS, aparat fotograficzny itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...