vkid Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Witam. Planuję zakup roweru do jazdy głównie po mieście czasem wypad do lasu ale po ubitych ścieżkach. Jaki rower najlepiej wybrać? Do jakiego sklepu nie pójdę dostaje inne informacje. Mam 185 cm wzrostu i słyszałem że najlepsza jest dla mnie rama od 18-21 cali. Internet mówi o 19 calach dla mnie. czyli 48 cm. Zastanawiam się też jakie hamulce wybrać. Hydraulikę czy v-brake? Słyszałem o zapowietrzaniu się hydrauliki czy to częsty przypadłości? czy ekspolatacja hydrauliki jest droga? czyli przykładowo co 2 lata 200 zł na kolcki i wymiana płynów? Obecnie zastanawiam się nad 3 modelami(chyba że polecicie coś innego) może być max 2200 zł, http://www.sklepmartes.pl/glowna/5327-rower-mtb-black-edition-2.html http://www.sklepmartes.pl/glowna/5326-rower-mtb-black-edition-3-kross.html http://www.rowerymerida.pl/produkt26/matts-tfs-300-d-rower-merida.html i jak sprzętowo?, wyczytałem ze Alivio sa dobre a najlepsze Deore, ALe co to jest to SLX w meridzie czy to lepsze przerzutki od tych co sa w krossie? i jeszcze widziałem układy SRAM. czy to lepsze od shimano? Najbardziej zastanawia mnie zapowietrzanie sie układu w hydraulice.
beardman Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam. 1. Jeżeli będziesz jeździł głównie po mieście to lepiej kupić większą ramę. Wg mnie dla Ciebie odpowiedniejsza będzie 20" lub 21". Najlepiej będzie jeśli się przymierzysz do danego roweru i zobaczysz na której będzie Ci najwygodniej. 2. Do Twojej jazdy w zupełności wystarczą dobre hamulce v-brake. Zwykle jest tak, że producent wrzucając tarczówki do roweru oszczędza na czymś innym. Więc siłą rzeczy kupisz rower na lepszym osprzęcie (np amor, przerzutki itp...) z hamulcami V-brake niż kupując model z tarczówkami. Coś za coś. Ale żeby nie było za łatwo to w chwili obecnej w większości "porządniejszych" rowerów montowane są już tarcze, a co za tym idzie jest większy wybór takich rowerków. Co do hydraulików to wg mnie nie są bardziej awaryjne niż v-brake'i. Używam tarczówek już kilka lat i jeszcze mi się ani razu nie zapowietrzyły. Klocki też wymienia się porównywalnie do V-brak'ów jeśli nie rzadziej. Dla mnie podstawowym plusem tarczówek (poza większą siłą hamulca) jest uniezależnienie się od skrzywień obręczy. Jak scentrujesz obręcz to przy v-brake'ach praktycznie tracisz możliwość hamowania. Przy tarczach nie ma to wpływu na hamowanie. Komplet klocków organicznych kupisz już od 30zł. Odpowietrzanie też nie jest bardzo drogie i nie robi się tego często (max 50zł). To twoje 200zł to wg mnie taka górna granica. Na forum jest kolega (Andrew), który bardzo tanio i profesjonalnie serwisuje hamulce. Moje zajechane praktycznie do zera przeserwisował za 120zł. Ale były naprawdę mocno skatowane po 3 latach używania i nie zaglądania do nich (czyszczenie tłoczków, serwis uszczelek, przelanie nowego płynu, dobranie nowych części, redukcja luzów i odpowietrzenie). 3. Osprzęt (tak z grubsza): W rowerach mtb i trekkingach głównie "królują" dwie firmy produkujące części: Shimano i SRAM. W zasadzie wg mnie ich komponenty są porównywalne. Aktualnie jeżdżę na SRAMie bo bardziej mi odpowiada ale do Shimano nie zniechęcam. Klasy osprzętu od najniższych: Shimano: Tourney (dawniej SIS), Altus, Acera, Alivio, Deore, Deore LX (w mtb zastąpiony przez SLX), Deore XT, XTR SRAM: X-3 (odpowiednik Shimano Altus), X-4 (odpowiednik Shimano Alivio), X-5 (odpowiednik Shimano Deore), X-7 (odpowiednik Shimano Deore LX/SLX), X-9 (odpowiednik Shimano Deore XT) , X-0 (odpowiednik Shimano Deore XT), XX (odpowiednik Shimano XTR) I konkluzja. Alivio to wg mnie takie minimum do ambitniejszej jazdy. Dobrze działa i jest w miarę trwałe. Nowe alivio obsługuje już 9 przełożeń. No i jeżeli chodzi o przerzutki tylne to niestety shimano nie są kompatybilne ze sramem. Jak masz tylną przerzutkę Shimano to musisz do niej mieć manetkę tej firmy i analogicznie do SRAMA. Pozostałe elementy zwykle ze sobą działają. Pozdrawiam
mklos1 Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Co do rozmiaru ramy dla Ciebie to moim zdaniem internet kłamie. Lepiej sprawdź w sklepie na jakimś rowerze, bo według mnie dla Ciebie to już rama 20-21". W sprawie hamulców to tarczówki są bezobsługowe. Teoretycznie zaleca się wymianę płynu co jakiś czas - jak w każdym hamulcu hydro, ale w przypadku set'u o wartości około 400 PLN jest to bezsensowne, bo to co wydasz potencjalnie na serwis (robocizna 50-100 PLN wymiana płynu + odpowietrzenie), to kupisz nowy set.
ugupu Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Ja bym, do jazdy po mieście i lasach kupił raczej rower typu cross np ten http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-3-0 lub ten http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-2-0 albo coś innej firmy ale tego rodzaju. Po mieście będzie wygodniej, łatwiej i szybciej a i w lesie i lekkim terenie da radę.
PjeseczeQ Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/stratos-2013 W zupełności wystarczy. Rama 22" - mój Classic 2013 ma 22", ja mam 187 cm i sztyca się skończy niedługo.
Shiryu Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Jak już, to raczej Unibike Viper (http://www.unibike.pl/vipergts.html). Hydrauliczna blokada skoku, 9-rzedowa kaseta, osprzęt głównie Alivio, a nie Altus/Acera.
vkid Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Napisano 27 Kwietnia 2014 Dzięki za wszystkie mądre rady!!! Powiem Wam że chyba kupię Black 3 Krossa, Jeszcze się porozglądam może znajdę coś z podobnym zestawem. zależy mi na tym aby był takie zestaw PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Alivio FD-M431PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Deore RD-M591 chyba dobre rozwiazanie kastea 9 http://www.sklepmartes.pl/glowna/5326-rower-mtb-black-edition-3-kross.html Ma najlepszy osprzęt pod względem cenym chyba jest dobrze? i będę zadowolony? a zawsze jak bedzie mi sie jeździło cięzko po asawlcie na tych kapciach to mozna zmienić na cieńsze. tylko może powiecie coś na temat ukłądu hamulcowego ? Czy to jest najniższa półka? HAMULEC PRZÓD: Shimano BL-M445L (hydrauliczne, 160 mm)HAMULEC TYŁ: Shimano BL-M445L (hydrauliczne, 160 mm). i ostanei pytanie czy 26" a 29" jest ogromna różnica w jeździe po asfalcie? pod wzgledem komfortu? Dodam jeszcze że obecnie jeżdżę na 12 letnim sprzęcie z hiperkarketu a chciałbym mieć też coś pożądnego na lata żebym nie musiał się martwić że przerzutki sie rozregulowały nie wskauja wskakują z opóźnieniem itp i ten black 3 to model z którego roku 2012?
PjeseczeQ Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Bierz tego BE3 i od razu kup http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-cx-comp-26-schwalbe,42645.html - powinny się nadać. Ew. osobiście mogę polecić : http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-cross-author,8872.html używam wersji 28" i na miasto/szutry/asfalt/lekki teren bdb, ale mogłaby być tańsza - ja miałem te gumy stockowo założone, więc nie narzekam.
vkid Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Napisano 27 Kwietnia 2014 Drodzy jeszcze jedno pytanie odnośnie samego KROSSa. Jakie jest wasze zdanie o tej firmie. wiem że to polska firma i to mnie trochę zastanawia
beardman Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Ramy robione na Tajwanie lub w innym "skośnookim" kraju podobnie jak u większości innych producentów niepolskich. Komponenty mają te same co u konkurencji. Także polska jest w zasadzie tylko nazwa firmy i projekt roweru. Ewentualne wpadki typu "pękające ramy" wg mnie nie odbiegały ilościowo od innych marek. Z tego co czytałem to gwarancję też zwykle respektują. Jest na forum watek o pękających ramach Krossa także możesz sobie poczytać, z którymi modelami był problem. Ja ogólnie nie mam jakichś złych skojarzeń z tą firmą, a w trasie sporo się Krossów widuje.
vkid Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Napisano 28 Kwietnia 2014 Ok to w takim razie ostanie pytanie troche zwiększyłem budżet ten http://www.sklepmartes.pl/glowna/5326-rower-mtb-black-edition-3-kross.html czy ten http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-4-0 który waszym zdnaiem lepiej wybrac. w blacku musze jeszcze opony dkokupić nowe cienkie wiec cenowo wyjdzie podbno bo evado dostane upust wiec obydwa wyniosa mniej wiecej 2200. który jest lepszy sprzetowo?
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 bierz pod uwage głównie hamulce i amora. kosztuja relatywnie najdrozej z calego osprzetu. i nie schodz ponizej xcr, jako amortyzatora. pohwa.
beardman Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 Black ma o klasę lepszą korbę i hamulce. Dodatkowo jest to rower mtb i taki też ma widelec. W teorii amor ma 100mm skoku, wiec i większe możliwości w terenie niż Evado. Aczkolwiek XCM to bardzo słaby amor i w terenie z nim za mocno nie poszalejesz. Najtańszy amor nadający się już do lekkiej jazdy w terenie to wspomniany wcześniej XCR. Poza tym to są dwa różne typy rowerów. Evado to trekking (jazda po mieście i leśne, ubite płaskie ścieżki) i takie też ma przełożenia (większe trekkingowe tarcze w korbie). Do tego koła 28" i wąskie opony. Black to rower mtb (przełożenia lżejsze, amor z większym skokiem, koła i opony mtb, geometria ramy górska). Lżej pokonać wzniesienia ale i w teorii mniejsze prędkości osiągniesz. Mnie osobiście się zawsze podobały evado. I gdybym miał kupić rower do takiej jazdy, jak planujesz to właśnie coś takiego bym brał. Mimo, że ma troszkę gorszy osprzęt. Ale to tylko moje subiektywne zdanie. Oba rowerki są przyzwoite i z każdego powinieneś być zadowolony. Ale żeby nie było za łatwo to przy evado nie masz możliwości rozwoju w stronę górskiej jazdy. Więc, jak Ci się w przyszłości spodobają góry to już tylko zmiana roweru wejdzie w grę. Przy blacku zawsze możesz wrzucić z powrotem szersze opony i zmienić amor na lepszy i heja na Giewont... Pozdrawiam
PjeseczeQ Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 Black lepszy osprzęt, ale to Evado jest przystosowany do jazdy po utwardzonych nawierzchniach (skok zawieszenia, geometria ramy, większa średnica koła). Jak już masz wybór, to dla ciebie IMO Evado lepiej wyjdzie, nie trzeba będzie się bawić w półśrodki takie jak opony...
vkid Napisano 26 Lipca 2014 Autor Napisano 26 Lipca 2014 Witam kończąc temat dziękuję wam za dobre rady za edukację Mój wybór padł na Treka X-CALIBER 4 http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_4/ Po targowniu cena 1850. Jestem bardzo zadowolony z zakupu jak na razie oczywiście chętnie wysłucham waszej opinni na temat tego roweru i osprzetu czy z czasem pomysleć waszym zdaniem o wymianie czegoś? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.