Skocz do zawartości

[napęd rowerowy] wymiana napędu na SLX


GnX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!
 

Przymierzam się dużymi krokami do wymiany mojego starego napędu FCM522 (który się niestety skrzywił). Padło na napęd SLX. Mam z tym związane kilka pytań.

 

Czy potrzebuje jakiś specjalnych klucz do ściągania korb? np (http://allegro.pl/klucz-yc-216-sciagacz-do-korb-na-kwadrat-i4162036155.html)

 

Czym rożnią się te aukcje http://allegro.pl/shimano-slx-fc-m670-korba-10rz-42-32-24-175mm-rt-i4164434329.html

                                         http://allegro.pl/korba-shimano-slx-fc-m670-170-175mm-3x10-42-32-24-i4129109982.html

 

Tylko ceną?

 

Czy wymiana suportu będzie konieczna?

 

Proszę nie piszcie tylko "Nie znasz się to nie ruszaj", w razie czego będę mieć pomoc pod ręką.

Pozdrawiam

Napisano

Co się skrzywiło?? Blaty??

 

Co do ściągacza to szukaj takiego zarówno pod kwadrat jak i octalink.

 

Korby różnią się dość istotnym szczegółem a mianowicie ta tańsza ma najmniejsze zęby z aluminium. U mnie dyskwalifikacja. Suport musisz i tak wtedy wymienić bo obydwie mają całkiem inny system mocowania. To korby z osią zintegrowaną do której w pakiecie masz suport.

Napisano

Tak ,skrzywił się największy blat. Ale już jakiś czas temu chciałem ją wymienić ze względów estetycznych.

 

 

 

ta tańsza ma najmniejsze zęby z aluminium

 

Powiedz gdzie to info znalazles? Na fotkach ja czegos takiego nie widze.

Napisano

W opisie blatu 24T na jednej jest napisana stal a na drugiej aluminium. Jak nie robisz masy podjazdów w trudnym terenie to da się z tym żyć. I oczywiście zapomniałem o drobnym szczególe jak długość ramion.

Napisano

Ehem,
jak pojeździsz to odczujesz (zobaczysz) co znaczy stalowa 32T, a kompozytowo/stalowa  :thumbsup:
Z drugiej strony ciężko znaleźć wyższą grupowo korbę o dużej trwałości - takie czasy.

Napisano

Na obu jest tak samo ;)

 

 

Oj mamy problem z dogadaniem się. Nie pisałem o środkowym blacie czyli 32T tylko "młynku" a to jest 24T. Ja u siebie w LX'e mam kompozyt na środku i jakoś tam ujdzie ale ta tarcza nie ma u mnie najgorzej. Poza tym od samej jazdy często gorzej się sytuacja ma jak się ma notorycznie brudny napęd. Wtedy lepiej wybierać stal bo wszystko inne znika w oczach.

 

Napisano

Co do zmiany korby to sam bez problemu dasz radę , no chyba że masz 2 lewe ręce ;)

Będziesz do tego potrzebował takiego ściągacza :

 

http://allegro.pl/sciagacz-klucz-do-korb-isis-octalink-kwadrat-i4160583295.html

 

oraz takiego klucza do założenia nowej korby:

 

http://allegro.pl/bike-hand-klucz-do-suportu-shimano-hollowtech-i4167653633.html

 

Jeżeli będziesz chciał jeszcze wymienić kasetę to musisz zaopatrzyć się w coś takiego :

 

http://allegro.pl/klucz-do-kaset-nakladanych-shimano-sram-sunrace-i4150656785.html

 

i

 

http://allegro.pl/bikehand-bacik-klucz-do-odkrecania-kaset-i4145982258.html

 

Według mnie warto zainwestować w te narzędzia , na pewno Ci się w przyszłości przydadzą. 

 

pozdrawiam

 

Napisano

I bardzo ważna sprawa dotycząca montażu suportu. Poczytaj co i jak ale w skrócie idzie o to aby nie za mocno skontrować łożyska suportu. Zasada jest tutaj identyczna jak w przypadku skręcania sterów.

Napisano

 

 

nie za mocno skontrować łożyska suportu

 

Możesz rozwinąć co to znaczy . Nie wiem czy dobrze rozumiem, mowa tutaj o nie za mocnym dokręcaniu?

Napisano

Dokładnie tak. Wiele osób dokręca tym plastikowym korkiem trochę za mocno i szybko padają łożyska z tego powodu. To ma być dokręcone delikatnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...