Skocz do zawartości

[Naped] 2x9 do 29er 36/22 do 11/34 lub 12/36


newil

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Szuakm dobrej rady jak przerobic moj obecny naped 3x9 (44/32/22 i 11-32) na elastyczny naped 2x9 do 29er.

Nie chce isc w koszty 2x10, mysle nad zmiana tarcz 36/22 lub 36/24 i kaseta 11-34 lub 12-36.

Mozee 38/24 i kaseta 12-36?

 

Smigam w malopolsce wiec gorek nie brakuje, jednak na prostej przy zdrowej kadecji tez chcialem miec sensowna predkosc.

Doczytalem w tematach ze konfiguracja korba 36 i kaseta 11 daje ok 40km/h, ale czy 36 korba bedzie dobrym rozwiazaniem przy 11-34 kasecie? Moze cos doradzicie z wlasnego doswiadczenia

 

Rower 29" x-calbier.

Napisano

Ja na przelozeniu 40-11 mam problem z uzyskaniem 40 km/h. Wiec 36 bedzie troche malo. No i ja jezdze po Wawie i okolicach i mi kaseta 11- 32 spokojnie wystarcza przy blacie 40-28. Prawie w ogole nie uzywam 30 i 32 mimo ze zdarzaja sie jakies podjazdy ( np skarpa wislana). Wg mnie kaseta 11-36 przy blacie 36-24 to chyba na jakies ostre gory.

Napisano

Sam sobie odpowiedz na pytanie jak często używałeś blatu 44T. Dla mnie na pagórki i góry koniecznym jest posiadanie 3 blatów. Jak jest u Ciebie to nie wiem. Czy masz coś z szosy czy tylko teren a ona jest okazjonalnie.

Napisano

Hm, mam drugi rower tj kolarke i ten 29er jest tylko w teren, ewentualnie dojechac do gorek.

Blatu 44 nie uzywam prawie... tj.  jak przychodzi szosa, dojechac gdzies to tak.

Rozwiazanie 9 kasetowe 11-36 nie jest dostepne wiec zostaje 11-34 lub 12-36hg61.

Mysle ze 11-34 powinno dac rade tylko pytanie czy przod 36 czy 38 i dolna 22 czy 24?

Jakies doswiadczenia? :)

Tarcze 44/42 w 29er to kosmos jak dla mnie, jak ktos potrzebuje roweru bardzoo uniwersalnie to moze sie to sprawdza.

Sram poszło w 1-11s i jak doczytalem tarcza przod 30 zamienne na 32 lub 34 ma wystarczyc ale kosmos cenowy jak na razie.

 

Napisano

Skoro tak to 2x9 jak najbardziej przy czym w kombinacji raczej 36-24. Na kasecie 26 będzie za mało. 32 to min no chyba, ze unikasz ostrych podjazdów. 

Napisano

na razie pomysł 36-24 i kaseta 11-34 i aktulany.

"beskid" dzieki za pomoc. Ogolnie czekam na Wasze komenatrze, opinie, testy podobnych rozwiazan 2x9 przy 29er.

Napisano

Ja od dwóch tygodni testuje 2x9 36-22 z kasetą 11-32. W terenie (Trójmiasto) jest OK. Na asfalcie na płaskim też, na zjazdach może przydałaby się trochę większa tarcza do dokręcenia, 38 albo 40. 38-24 byłby dla mnie optymalny,ale to co mam wystarcza mi na 99% więc zmieniać nie będę.

 

Napisano

Bierz 36-22 do kasety 11-34. Mam tak, jeżdżę, żyję. Mieszkam koło granicy z CZ, 36-11 i 45km/h to nie problem. Z tym że ja lubie wysoką kadencję. Natomiast 22-34 to już lekkie przełożenie. Z tym ze posiadając 34, jest coś takiego, że to 36 by sie przydało. Ale tak samo miałem jak miałem 24 z przodu ; ). Także to coś w rodzaju placebo :)

 

Moim zdaniem 22 z przodu obowiązkowo, z tyłu 32 lub 34. Zależy, czy idziesz w stopniowanie czy łatwość wjeżdżania.

 

EDIT:

Od kiedy przesiadłem się z 3x9 na 2x9 jest milion razy lepiej. Mam bieg szybki i wolny. Wjeżdżam na górę, daję 22, zjeżdżam 36. Dojazd tak samo 36. Nie wracam do 3x.

Napisano

Przerobiłem niedawno crossa z 48/36/26 na 36/22 (z 36/26 jako stanem przejściowym). Kaseta 11-32.

Trójmiasto, czyli nie ma problemu ze znalezieniem górek, pod które ciężko podjechać (i strach potem z nich zjeżdżać).

Z przodu brakuje przełożenia tylko jak ostro zjeżdzasz i chciałbyś dokręcić na ponad 50km/h.

 

Moim zdaniem bierz albo 36/22 albo 38/24 (w zależności, czy wolisz braki na wysokich czy niskich przełożeniach).

36/24 jest trochę bez sensu, bo zawężasz sobie zakres.

Przy okazji 36/22 + 11-34 będzie lżejsze od 28/24 + 12-36, a zakresy bardzo podobne.

Napisano

Dzieki za cenne uwagi i Wasze rady, na pewno skorzystam.

W tym tygodniu jak dobrze pojdzie złorze naped 36-22, kaseta 11-34.

Obowiazkowo zdam relacje z testów, mam jeszcze w planie test 38-26 z 11-34.

NIe chce wydawac dodatkowej kasy na kasete 12-36hg61 a pozostałe czesci "prawiee" mam na miejscu.

 

Hem, kolega w 29er smiga na 38-26 z kaseta 10s 11-36  konfiguracja  sprawdza sie ale czasem sa dlugie podjazdy (zwłaszcza na maratonach)  i niestety 26 jest za duza tarcza. Ostatecznie chce zmienic na 24-38.

 

Czekam dalej na Wasze opinie o tej konfiguracji napedu dla 2x9 w 29er!

Mam nadzieje, ze nastepny szukajacy odpowiedzi dla tego tematu znajdzie tu wystraczajaca ilosc odpowiedzi:)

 

 

 

Napisano

Złóż co tam masz złożyć aż się sam przekonasz. Konfiguracji i stylu jazdy jest na tyle dużo, że samemu trzeba dojść do optimum. Jedni chcą 22 a nawet 20 na młynku innym starczy 24. Kiedyś na góry miałem na młynku 22 i 30 na kasecie. Nie było podjazdu którego bym nie zrobił. Wszystko od mocy zależy.

Napisano

Jest jeszcze opcja, ze lekko modyfikujes co masz miec i jesli brakuje Ci na podjazd, to wywalasz koronke 11 a wkladasz jako dziewiatke koronke 40z, robi sie dosc astronomiczny wariant na podjazdy.

Hmmm, tak z innej beczki, to do 26" wrzucilem 3x9 z ninerow czyli przod 22-30-40 i teraz dopiero jezdzi mi sie fajnie, 2 blatu nie cholery nie chce, no, ale ja mam 2-3km w linii prostej do Slowacji...

Napisano

Hej. Moje doświadczenia są nieco inne. W tym roku złożyłem naprawdę minimalistyczny napęd w moim 29. Jest to napęd 2x8, a zainspirowała mnie naprawdę niezła ósemkowa kaseta hg51 od Shimano. W połaczeniu z przerzutkami XT i porządnymi pancerzami działa to rakietowo. Z przodu mam zestaw 38-24, z tyłu zakres 11-32 i co? I wystarczy. Na ŚLR w Daleszycach podjechałem wszystko co było do podjechania , a przedwczoraj z blatu pociągnąłem za tirem 61km/h. Co prawda kadencja przekracza wtedy jakiekolwiek rozsądne wartości, ale przypominam,że rozmawiamy o 29erach, które mają nieco inne zastosowania. Dla lepszego ogarnięcia tematu polecam świetny kalkulator http://gear-calculator.com i samodzielne dopasowanie przełożeń do potrzeb.

Napisano

U mnie też zamontowane jest 36-22 z kasetą 11-36 i jestem bardzo zadowolony spokojnie 40 dyszki można jechać tak więc kaseta 11-34 będzie bardzo dobrze

Napisano

Miałem 36/22 - i było jakoś tak nijak :D. Lubię wykorzystywać całą kasetę, obecnie optimum które do mnie trafia to 38/32/22. Przy 36T czułem czasami, że to za dużo, a głównie jednak 50% czasu jeżdzę na 22T wiec wykorzystanie roweru głównie w terene, asfalt przewaznie w mieście i na dojazdówki. (do tego kaseta 36-12T)

Napisano

Ja wole wiekszy blat 36 zamiast 38 , czasem na zjazdasch zabraknie , a pozatym caly czas kozystam z zakresu dobrej kadencji. 

 

 

36 przód tył 26 i podjazdy 4-5% w terenie takie typowo techniczne bez problemu ida przy blacie 38 czasem juz trzeba na tym przelozeniu isc za bardzo siłowo szkoda kolan i napedu oraz energi wrzuconej.

 

 

Ogolnie to jest ta przewaga 36 nad 38 . 

 

 

 

Napisano

Ja mam 26", korbę 39/27i kasetę 11-36.

Taki zestaw sprawdza się super. Na płaskim spokojnie 45km/h, a i pod górkę jeszcze zostanie koronek z tyłu. Z tego co mógłbym doradzić, i co w przyszłości zamierzam zrobić, to zmienić korbe na 38/24 i kaseta 11-32. Lepsze stopniowanie i waga spadnie, bo kasety 36 to straszne kloce.

Gdybym miał 29" to pewnie wstawiłbym sobie korbę 36/24 i kasetę 11-34. W takiej konfiguracji większość tras na blacie i tylko większe podjazdy na młynek.

I najważniejsza informacja: mieszkam na Mazowszu wiec trasy raczej płaskie, bez większych gór.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...