newil Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Witam! Szuakm dobrej rady jak przerobic moj obecny naped 3x9 (44/32/22 i 11-32) na elastyczny naped 2x9 do 29er. Nie chce isc w koszty 2x10, mysle nad zmiana tarcz 36/22 lub 36/24 i kaseta 11-34 lub 12-36. Mozee 38/24 i kaseta 12-36? Smigam w malopolsce wiec gorek nie brakuje, jednak na prostej przy zdrowej kadecji tez chcialem miec sensowna predkosc. Doczytalem w tematach ze konfiguracja korba 36 i kaseta 11 daje ok 40km/h, ale czy 36 korba bedzie dobrym rozwiazaniem przy 11-34 kasecie? Moze cos doradzicie z wlasnego doswiadczenia Rower 29" x-calbier.
sebeq76 Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Ja na przelozeniu 40-11 mam problem z uzyskaniem 40 km/h. Wiec 36 bedzie troche malo. No i ja jezdze po Wawie i okolicach i mi kaseta 11- 32 spokojnie wystarcza przy blacie 40-28. Prawie w ogole nie uzywam 30 i 32 mimo ze zdarzaja sie jakies podjazdy ( np skarpa wislana). Wg mnie kaseta 11-36 przy blacie 36-24 to chyba na jakies ostre gory.
beskid Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Sam sobie odpowiedz na pytanie jak często używałeś blatu 44T. Dla mnie na pagórki i góry koniecznym jest posiadanie 3 blatów. Jak jest u Ciebie to nie wiem. Czy masz coś z szosy czy tylko teren a ona jest okazjonalnie.
newil Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Napisano 26 Kwietnia 2014 Hm, mam drugi rower tj kolarke i ten 29er jest tylko w teren, ewentualnie dojechac do gorek. Blatu 44 nie uzywam prawie... tj. jak przychodzi szosa, dojechac gdzies to tak. Rozwiazanie 9 kasetowe 11-36 nie jest dostepne wiec zostaje 11-34 lub 12-36hg61. Mysle ze 11-34 powinno dac rade tylko pytanie czy przod 36 czy 38 i dolna 22 czy 24? Jakies doswiadczenia? Tarcze 44/42 w 29er to kosmos jak dla mnie, jak ktos potrzebuje roweru bardzoo uniwersalnie to moze sie to sprawdza. Sram poszło w 1-11s i jak doczytalem tarcza przod 30 zamienne na 32 lub 34 ma wystarczyc ale kosmos cenowy jak na razie.
beskid Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Skoro tak to 2x9 jak najbardziej przy czym w kombinacji raczej 36-24. Na kasecie 26 będzie za mało. 32 to min no chyba, ze unikasz ostrych podjazdów.
newil Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Napisano 26 Kwietnia 2014 na razie pomysł 36-24 i kaseta 11-34 i aktulany. "beskid" dzieki za pomoc. Ogolnie czekam na Wasze komenatrze, opinie, testy podobnych rozwiazan 2x9 przy 29er.
sebeq76 Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Ja bym brał blat 38-24 i kasete 11-34. Oczywiście w wersji 2x9.
GrzegorzGda Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Ja od dwóch tygodni testuje 2x9 36-22 z kasetą 11-32. W terenie (Trójmiasto) jest OK. Na asfalcie na płaskim też, na zjazdach może przydałaby się trochę większa tarcza do dokręcenia, 38 albo 40. 38-24 byłby dla mnie optymalny,ale to co mam wystarcza mi na 99% więc zmieniać nie będę.
vitesse Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 2x9 nie bedzie eleastyczny w stosunku 3x10, niestety z 3 baltow robiac 2 masz maksymalnie 80 % przelozen
jogi109 Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Bierz 36-22 do kasety 11-34. Mam tak, jeżdżę, żyję. Mieszkam koło granicy z CZ, 36-11 i 45km/h to nie problem. Z tym że ja lubie wysoką kadencję. Natomiast 22-34 to już lekkie przełożenie. Z tym ze posiadając 34, jest coś takiego, że to 36 by sie przydało. Ale tak samo miałem jak miałem 24 z przodu ; ). Także to coś w rodzaju placebo Moim zdaniem 22 z przodu obowiązkowo, z tyłu 32 lub 34. Zależy, czy idziesz w stopniowanie czy łatwość wjeżdżania. EDIT: Od kiedy przesiadłem się z 3x9 na 2x9 jest milion razy lepiej. Mam bieg szybki i wolny. Wjeżdżam na górę, daję 22, zjeżdżam 36. Dojazd tak samo 36. Nie wracam do 3x.
dasaj Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Przerobiłem niedawno crossa z 48/36/26 na 36/22 (z 36/26 jako stanem przejściowym). Kaseta 11-32. Trójmiasto, czyli nie ma problemu ze znalezieniem górek, pod które ciężko podjechać (i strach potem z nich zjeżdżać). Z przodu brakuje przełożenia tylko jak ostro zjeżdzasz i chciałbyś dokręcić na ponad 50km/h. Moim zdaniem bierz albo 36/22 albo 38/24 (w zależności, czy wolisz braki na wysokich czy niskich przełożeniach). 36/24 jest trochę bez sensu, bo zawężasz sobie zakres. Przy okazji 36/22 + 11-34 będzie lżejsze od 28/24 + 12-36, a zakresy bardzo podobne.
newil Napisano 26 Kwietnia 2014 Autor Napisano 26 Kwietnia 2014 Dzieki za cenne uwagi i Wasze rady, na pewno skorzystam. W tym tygodniu jak dobrze pojdzie złorze naped 36-22, kaseta 11-34. Obowiazkowo zdam relacje z testów, mam jeszcze w planie test 38-26 z 11-34. NIe chce wydawac dodatkowej kasy na kasete 12-36hg61 a pozostałe czesci "prawiee" mam na miejscu. Hem, kolega w 29er smiga na 38-26 z kaseta 10s 11-36 konfiguracja sprawdza sie ale czasem sa dlugie podjazdy (zwłaszcza na maratonach) i niestety 26 jest za duza tarcza. Ostatecznie chce zmienic na 24-38. Czekam dalej na Wasze opinie o tej konfiguracji napedu dla 2x9 w 29er! Mam nadzieje, ze nastepny szukajacy odpowiedzi dla tego tematu znajdzie tu wystraczajaca ilosc odpowiedzi:)
beskid Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Złóż co tam masz złożyć aż się sam przekonasz. Konfiguracji i stylu jazdy jest na tyle dużo, że samemu trzeba dojść do optimum. Jedni chcą 22 a nawet 20 na młynku innym starczy 24. Kiedyś na góry miałem na młynku 22 i 30 na kasecie. Nie było podjazdu którego bym nie zrobił. Wszystko od mocy zależy.
Gość Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Jest jeszcze opcja, ze lekko modyfikujes co masz miec i jesli brakuje Ci na podjazd, to wywalasz koronke 11 a wkladasz jako dziewiatke koronke 40z, robi sie dosc astronomiczny wariant na podjazdy. Hmmm, tak z innej beczki, to do 26" wrzucilem 3x9 z ninerow czyli przod 22-30-40 i teraz dopiero jezdzi mi sie fajnie, 2 blatu nie cholery nie chce, no, ale ja mam 2-3km w linii prostej do Slowacji...
beskid Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 @shotgun ale Ty jeżdzisz podobnie zresztą jak ja w dość specyficzny sposób. Nie wielu tak robi stąd popularność napędów 2x..
vladee Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Hej. Moje doświadczenia są nieco inne. W tym roku złożyłem naprawdę minimalistyczny napęd w moim 29. Jest to napęd 2x8, a zainspirowała mnie naprawdę niezła ósemkowa kaseta hg51 od Shimano. W połaczeniu z przerzutkami XT i porządnymi pancerzami działa to rakietowo. Z przodu mam zestaw 38-24, z tyłu zakres 11-32 i co? I wystarczy. Na ŚLR w Daleszycach podjechałem wszystko co było do podjechania , a przedwczoraj z blatu pociągnąłem za tirem 61km/h. Co prawda kadencja przekracza wtedy jakiekolwiek rozsądne wartości, ale przypominam,że rozmawiamy o 29erach, które mają nieco inne zastosowania. Dla lepszego ogarnięcia tematu polecam świetny kalkulator http://gear-calculator.com i samodzielne dopasowanie przełożeń do potrzeb.
Emi00 Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 U mnie też zamontowane jest 36-22 z kasetą 11-36 i jestem bardzo zadowolony spokojnie 40 dyszki można jechać tak więc kaseta 11-34 będzie bardzo dobrze
afly Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Miałem 36/22 - i było jakoś tak nijak . Lubię wykorzystywać całą kasetę, obecnie optimum które do mnie trafia to 38/32/22. Przy 36T czułem czasami, że to za dużo, a głównie jednak 50% czasu jeżdzę na 22T wiec wykorzystanie roweru głównie w terene, asfalt przewaznie w mieście i na dojazdówki. (do tego kaseta 36-12T)
GhOsTwrc Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Ja wole wiekszy blat 36 zamiast 38 , czasem na zjazdasch zabraknie , a pozatym caly czas kozystam z zakresu dobrej kadencji. 36 przód tył 26 i podjazdy 4-5% w terenie takie typowo techniczne bez problemu ida przy blacie 38 czasem juz trzeba na tym przelozeniu isc za bardzo siłowo szkoda kolan i napedu oraz energi wrzuconej. Ogolnie to jest ta przewaga 36 nad 38 .
Jechan Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Ja mam 26", korbę 39/27i kasetę 11-36. Taki zestaw sprawdza się super. Na płaskim spokojnie 45km/h, a i pod górkę jeszcze zostanie koronek z tyłu. Z tego co mógłbym doradzić, i co w przyszłości zamierzam zrobić, to zmienić korbe na 38/24 i kaseta 11-32. Lepsze stopniowanie i waga spadnie, bo kasety 36 to straszne kloce. Gdybym miał 29" to pewnie wstawiłbym sobie korbę 36/24 i kasetę 11-34. W takiej konfiguracji większość tras na blacie i tylko większe podjazdy na młynek. I najważniejsza informacja: mieszkam na Mazowszu wiec trasy raczej płaskie, bez większych gór. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.