Skocz do zawartości

[do 2000zł] Cross / 29er Dla mężczyzny o wzroście 202cm

bletz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. 

Poszukuję roweru miejskiego/podmiejskiego - do jazdy po ścieżkach rowerowych oraz dróżkach leśnych.

Ostatnio miałem okazję jeździć na pożyczonym rowerze trekkingowym unibike (modelu nie umiem określić ale kilka lat temu kosztował ~1200zł) i o ile na asfalt jest jak najbardziej ok to jak jest trochę więcej piachu to już problem. Może to wina wąskiego profilu opon + mojej wagi... Nie wiem nie znam się.

Gdyby nie to to nie zastanawiałbym się tylko szukał jakiegoś crossowego (treka nie potrzebuję bo osprzęt to dla mnie niepotrzebna dodatkowa masa i ustrojstwa które tylko klekoczą na każdym wyboju).

Moje główne pytanie czy (przy uwzględnieniu moich gabarytów i wagi) 29er jest dużo mniej wygodny na asfalcie przy pokonywaniu odległości rzędu 30-50 km dziennie (z przerwami ofc).

Waga 110 kg

Wzrost 202 cm

Długość nogi (krocze) 95 cm

W kwestiach rowerowych jestem noobem/laikiem/piknikiem i nie szukam nic ekstremalnego. Zatem czy odczuję różnicę jakie oferują droższe rowery (lepszy osprzęt itp - bo chyba o to się głównie rozbija).

Ilość przełożeń jest dla mnie kwestią marginalną, ważniejsze jest aby były one dobrane sensownie.

Przeglądam "internety" głównie pod kontem wyboru roweru marki unibike. Chyba nie ma (dużo) lepszych rowerów w tym przedziale cenowym? 

Wiem na pewno że część z nich odpada już na starcie - brak ram 23" oraz masa całkowita poniżej 100 kg.

Byłbym wdzięczny za podawanie konkretnych modeli z krótkim uzasadnieniem (najlepiej gdybyście byli posiadaczami takiego roweru).

Budżet 2000zł +10% max jak na "pierwszy" rower to i tak chyba aż nadto.

Napisano

Hej. Dzięki za odpowiedź. rower mieści się to w moim budżecie.