ISp0x Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam mam zamiar wymienić 2 kołka w przerzutce na coś takiego http://www.ebay.co.uk/itm/Aerozine-Jockey-Pulley-Wheels-Pair-11T-Super-Light-5-8g-ea-Aluminium-7075T6-/300965082623?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&var=&hash=item4612eab5ff . I chciałem się dowiedzieć czy to nie będzie miało negatywnego wpływu na łańcuch i prace samej przerzutki ? Obecnie posiadam http://i61.tinypic.com/161cdhy.jpg cos takiego
mklos1 Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Nie, ale moim zdaniem nie ma sensu. Zastanawiałem się kiedyś nad kółkami podobnymi i zasięgnąłem języka. Podobno kółka metalowe pracują głośniej. Dodatkowo zdarza mi się jeździć w cięższych warunkach (głównie deszcz, mycie myjkną ciśnieniową), więc wątpię, aby łożysko było aż tak dobrze uszczelnione, aby coś takiego wytrzymać.
szybkilopez Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Przerobiłem już parę kompletów kółek z alu i dokładnie takie jak pokazałeś na marginesie mogę je Ci oddać no trochę zużyte, ale bez sensu wydawać na takie coś kasę. Wróciłem do plastykowych i jest zupełnie inaczej cisza spokój nie ma żadnych trzasków, strzelania. A jak chcesz coś dobrego to polecam te http://rowerowy.com/sklep/czesci/przerzutka_tyl/akcesoria_do_przerzutek/prod/bbb_bdp12_rollerboys
barbapapa11 Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Do przerxutki deore na pewno nie ma sensu tego montowac. Lepiej zainwestuj np. w deore xt. Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka
vitesse Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 te kolka na mocne nie wygladaja, co do glosnosci nie odczulem roznicy, w takich przerzutkach jest lozysko maszynowe zapewne dosc dobrze uszczelnione, ja mam kolka TISO i karcher im krzywdy nie robi, jedynie co jest minusem dziurki w ktorych zbiera sie brud
ISp0x Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Napisano 22 Kwietnia 2014 Do przerxutki deore na pewno nie ma sensu tego montowac. Lepiej zainwestuj np. w deore xt. Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka Hm nową przerzutke http://m.ebay.co.uk/itm/360907521846?nav=SEARCH taka czy jeszcze coś innego? Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
dziobolek Napisano 22 Kwietnia 2014 Napisano 22 Kwietnia 2014 Tutaj masz IMHO ciekawsze ceny http://www.chainreactioncycles.com/ie/en/shimano/derailleurs
mklos1 Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Jaki jest sens zmiany przerzutki? Inwestowanie w "magiczne kółeczka" ma sens, gdy się chce zastosować "nadkalibrowe", typu 12T lub większe. http://www.bikeradar.com/gear/article/friction-facts-bigger-pulleys-really-are-more-efficient-37615/ Kółka wolniej się kręcą, mniej hałasują a przede wszystkim są trwalsze i łańcuch ma mniejsze kąty ugięcia przy zawinięciach, więc straty są mniejsze. Niestety instalacja tak dużych kółek wymaga wymiany wózka lub jego przeróbki. Nie wiem jak bardzo jest to odczuwalne w prawdziwym życiu, bo na dużych kółkach nie jeździłem. Shimano praktykowało kiedyś duże kółka w grupie Altus i Acera, a le odeszli od tego.
ISp0x Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Napisano 23 Kwietnia 2014 A co do samej przerzutki XT czy ona jest dużo lepsza od tej co posiadam obecnie I czy miałbym brać long Cage czy medium Cage
barbapapa11 Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 A jaka masz kasete, bo to ma znaczenie. Ale raczej medium powinien byc ok chyba, ze masz jasete11-36. Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka
ISp0x Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Napisano 23 Kwietnia 2014 Kaseta Shimano Xt M770 11/34T 9SPD - Silver Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
vitesse Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Jaki jest sens zmiany przerzutki? Inwestowanie w "magiczne kółeczka" ma sens, gdy się chce zastosować "nadkalibrowe", typu 12T lub większe. http://www.bikeradar.com/gear/article/friction-facts-bigger-pulleys-really-are-more-efficient-37615/ Kółka wolniej się kręcą, mniej hałasują a przede wszystkim są trwalsze i łańcuch ma mniejsze kąty ugięcia przy zawinięciach, więc straty są mniejsze. Niestety instalacja tak dużych kółek wymaga wymiany wózka lub jego przeróbki. Nie wiem jak bardzo jest to odczuwalne w prawdziwym życiu, bo na dużych kółkach nie jeździłem. Shimano praktykowało kiedyś duże kółka w grupie Altus i Acera, a le odeszli od tego. nie tylko w niskich grupach w dura-ace byly nawet chyba 13 zebne kolka
mklos1 Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Nie ma to jak marketing: 1) Małe kółka są tańsze w produkcji. 2) Małe kółka zużyją się szybciej, więc więcej zarobi się na serwisie. 3) Małe kółka wyglądają w wózku bardziej designersko...
vitesse Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 podejrzewam ze w acerach altusach czy alivio, nie wspominajac o tourney'ach byly duze kolka by poprawic prace i tak niekiedy kiepskiej przerzutki
szybkilopez Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Aj tam duże czy małe ... one są tam tylko do prowadzenia łańcucha. To nie są kółka napędowe i powinny wprowadzać do napędu jak najmniejsze opory żeby ich nie było czuć. Czy duże są takie lepsze? Wątpliwa teza, bo łańcuch musi je bardziej opasać czyli zwiększa się tarcie. Jakość łożyskowania tych kółeczek na największe znaczenie wystarczy się przejechać rowerem, który ma całe ceramiczne ale cena 700,- za dwa kółeczka skutecznie sprowadzi na ziemię
mklos1 Napisano 23 Kwietnia 2014 Napisano 23 Kwietnia 2014 Teza nie jest wątpliwa, bo ktoś potwierdził pomiarami: http://www.bikeradar.com/gear/article/friction-facts-bigger-pulleys-really-are-more-efficient-37615/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.