Skocz do zawartości

[przerzutka] wymiana kółek


ISp0x

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam zamiar wymienić 2 kołka w przerzutce na coś takiego http://www.ebay.co.uk/itm/Aerozine-Jockey-Pulley-Wheels-Pair-11T-Super-Light-5-8g-ea-Aluminium-7075T6-/300965082623?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&var=&hash=item4612eab5ff . I chciałem się dowiedzieć czy to nie będzie miało negatywnego wpływu na łańcuch i prace samej przerzutki ?

 

Obecnie posiadam http://i61.tinypic.com/161cdhy.jpg cos takiego 

Napisano

Nie, ale moim zdaniem nie ma sensu. Zastanawiałem się kiedyś nad kółkami podobnymi i zasięgnąłem języka. Podobno kółka metalowe pracują głośniej. Dodatkowo zdarza mi się jeździć w cięższych warunkach (głównie deszcz, mycie myjkną ciśnieniową), więc wątpię, aby łożysko było aż tak dobrze uszczelnione, aby coś takiego wytrzymać.

Napisano

Przerobiłem już parę kompletów kółek z alu i dokładnie takie jak pokazałeś ;)  na marginesie mogę je Ci oddać :D  no trochę zużyte, ale bez sensu wydawać na takie  coś kasę. Wróciłem do plastykowych i jest zupełnie inaczej cisza spokój nie ma żadnych trzasków, strzelania.


A jak chcesz coś dobrego to polecam te http://rowerowy.com/sklep/czesci/przerzutka_tyl/akcesoria_do_przerzutek/prod/bbb_bdp12_rollerboys

Napisano

te kolka na mocne nie wygladaja, co do glosnosci nie odczulem roznicy, w takich przerzutkach jest lozysko maszynowe zapewne dosc dobrze uszczelnione, ja mam kolka TISO i karcher im krzywdy nie robi, jedynie co jest minusem dziurki w ktorych zbiera sie brud

Napisano

Jaki jest sens zmiany przerzutki? Inwestowanie w "magiczne kółeczka" ma sens, gdy się chce zastosować "nadkalibrowe", typu 12T lub większe.

http://www.bikeradar.com/gear/article/friction-facts-bigger-pulleys-really-are-more-efficient-37615/

Kółka wolniej się kręcą, mniej hałasują a przede wszystkim są trwalsze i łańcuch ma mniejsze kąty ugięcia przy zawinięciach, więc straty są mniejsze. Niestety instalacja tak dużych kółek wymaga wymiany wózka lub jego przeróbki. Nie wiem jak bardzo jest to odczuwalne w prawdziwym życiu, bo na dużych kółkach nie jeździłem. Shimano praktykowało kiedyś duże kółka w grupie Altus i Acera, a le odeszli od tego.

Napisano

A co do samej przerzutki XT czy ona jest dużo lepsza od tej co posiadam obecnie I czy miałbym brać long Cage czy medium Cage

Napisano

Jaki jest sens zmiany przerzutki? Inwestowanie w "magiczne kółeczka" ma sens, gdy się chce zastosować "nadkalibrowe", typu 12T lub większe.

http://www.bikeradar.com/gear/article/friction-facts-bigger-pulleys-really-are-more-efficient-37615/

Kółka wolniej się kręcą, mniej hałasują a przede wszystkim są trwalsze i łańcuch ma mniejsze kąty ugięcia przy zawinięciach, więc straty są mniejsze. Niestety instalacja tak dużych kółek wymaga wymiany wózka lub jego przeróbki. Nie wiem jak bardzo jest to odczuwalne w prawdziwym życiu, bo na dużych kółkach nie jeździłem. Shimano praktykowało kiedyś duże kółka w grupie Altus i Acera, a le odeszli od tego.

 

nie tylko w niskich grupach w dura-ace byly nawet chyba 13 zebne kolka :)

Napisano

Nie ma to jak marketing:

1) Małe kółka są tańsze w produkcji.

2) Małe kółka zużyją się szybciej, więc więcej zarobi się na serwisie.

3) Małe kółka wyglądają w wózku bardziej designersko...

Napisano

Aj tam duże czy małe ... one są tam tylko do prowadzenia łańcucha. To nie są kółka napędowe i powinny wprowadzać do napędu jak najmniejsze opory żeby ich nie było czuć. Czy duże są takie lepsze? Wątpliwa teza, bo łańcuch musi je bardziej opasać czyli zwiększa się tarcie. Jakość łożyskowania tych kółeczek na największe znaczenie wystarczy się przejechać rowerem, który ma całe ceramiczne :)  ale cena 700,- za dwa kółeczka  skutecznie sprowadzi na ziemię ;) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...