Skocz do zawartości

[do 1500zł] cross... może mtb... propozycje pierwszych tras.


pewex

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co do "marki" to już jestem raczej zdecydowany... Lazaro albo Kands (trans-rower). Zbyt dużo pozytywnych opinii, aby nie wziąć tego pod uwagę ;)

 

Ale problem "do czego potrzebuję roweru" pozostaje nie do końca rozwiązany.

 

Zaczynam przygodę z 2-kółkami. Pierwsze "kilometry" mają wyglądać mniej więcej tak:

1. http://rowerowyminsk.pl/trasa-szlak-siedmiu-mlynow-nad-piaseczna.html

2. http://rowerowyminsk.pl/trasa-nadswidrzanskie-wzgorza.html

3. http://rowerowyminsk.pl/trasa-niebieski-szlak-wokol-ceglowa.html

4. http://rowerowyminsk.pl/trasa-gory-chobockie.html

 

W planach mam również dalsze-trudniejsze trasy, może nawet bardziej pagórkowato-górzyste.

 

Czy wybór Trans-Rower jest OK?

 

No i najważniejsze... Z perspektywy doświadczonych celować bardziej w Cross'a czy MTB?

Napisano

Jeśli to ja miałbym stanąć przed wyborem cross czy mtb mając na uwadze pagórkowatość i zmienność nawierzchni tych tras oraz plany wyjazdów w jeszcze trudniejsze tereny to zdecydowałbym się na mtb. Bieżnik opon crossowych w miejscu styku z podłożem to praktycznie semi-slick i na takim kole jazda po piasku jest mocno męcząca. Opona mtb natomiast wprawdzie stawia większe opory na asfalcie ale wolałbym jednak mieć większy komfort w terenie, a po płaskim i tak mtb sobie poradzi. Nie wiem jak geometria ram w Kandsie mtb a crossowym ale ze zdjęć wnioskuję, że niewiele się od siebie różnią więc ten wątek nie będzie miał aż takiego znaczenia. Jeśli chodzi o to czy warto decydować się na transrowery? W tej cenie ciężko z nowych o coś lepszego. Znajomy ma i szybko padł mu suport bo tam jakąś chińszczyznę wsadzają ale na szczęście kupno nowego to nieduże pieniądze.

Napisano

Szczerze? Bierz crossa i ze swej strony polece Kandsa Maestro. Kupiłem go jakiś miesiąc temu i też miałem dylematy co do tego czy cross jest dobrym rozwiązaniem bo mieszkam na wsi i czesto zdarza mi się jeździć nieutwardzonymi ścieżkami. Do tej pory zawsze miałem mtb. Kupiłem crossa i przynam szczerze, że zdaje egzamin i żeby nie dało się jechać to musi być naprawde piaskownica a nie droga a wtedy to i na mtb męczarnia...

Napisano

Patrząc po zdjęciach z tras, jakie wrzuciłeś, to cross spokojnie da radę na każdej. Jak zaczniesz jeździć po nieco trudniejszych, to wymienisz opony na terenowe i też będzie ok. Ale jeśli to dopiero początek i później będziesz chciał włóczyć się po wertepach, to chyba lepiej od razu iść w MTB.

 

Rowery od Trans-Rower możesz spokojnie brać niezależnie od tego, czy wybierzesz crossa czy MTB.

Napisano

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

 

Po przeczytaniu sugestii (może się jeszcze jakieś pojawią :) ) i po przespaniu się z "problemem" będę się raczej decydował na cross'a.

Porada @Shiryu odnośnie ewentualnej zmiany ogumienia wydaje się być sensownym rozwiązaniem. Dzięki! :)

 

Ale żeby nie było tak łatwo i kolorowo pojawiają się kolejne pytania...

 

po przeanalizowaniu cen i osprzętu wychodzą pewne różnice pomiędzy LAZARO INTEGRAL a KANDS MAESTRO.

 

LAZARO INTEGRAL cena: 1199 zł

  • Amortyzator przód: SR-SUNTOUR NEX amortyzowany z blokadą, aluminiowy z regulacją twardości
  • Piasty: JOY TECH kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze    
  • Wyposażenie: Podpórka, błotniki, koszyk bidonu 

 

KANDS MAESTRO cena: 1299zł

  • Amortyzator przód: SR-SUNTOUR NVX SF-13 regulowany z możliwością blokady
  • Piasty: SHIMANIO kasetowe aluminiowe, uszczelniane na szybko-zamykacze
  • Wyposażenie dodatkowe: Podpórka

 

Różnica w cenie 100zł.

Czy te 100zł więcej przekładają się na jakość amortyzatora i piast? Warto dopłacić?

Nie ukrywam że "malowanie" Lazaro bardziej za mną przemawia, ale jeśli za 100zł więcej można mieć nieco lepsze parametry to estetyka może pójść na drugi plan...

W Lazaro pomimo że kosztuje mniej otrzymujemy jeszcze błotniki i koszyk na bidon, czyli wychodziło by na to że amortyzator i piasty są z "niższej" półki niż w Kandsie...

 

Pozostaje jeszcze kwestia rozmiaru ramy.

Z racji na brak możliwości przymiarki do roweru jest to problem, tym bardziej, że moje "parametry" są na pograniczu dwóch rozmiarów ram, tj. 176/177cm wzrostu i noga w lekkim rozkroku to 79/80cm.

17" czy 19"?

 

 

 

Napisano

Wiem że dodatki/gratisy w postaci koszyka czy błotników to małe koszty, ale zastanawia mnie dlaczego pomimo niższej ceny o 100zł, do Lazaro dorzucane są jeszcze "zachęcacze"... hmmm.... dlatego obstawiam że piasty i amortyzator są gorsze niż w Kands'ie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...