Skocz do zawartości

[do 1500zł] Jaki rower do trekkingu?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chyba Ci chodzi o ten:

http://allegro.pl/sliczna-gazelle-xr2-deore-slx-jak-nowa-i4095036096.html

To nie jest trekking, lecz cross.

Rama ma jednak dość spokojną geometrię i niewiele odbiega od dedykowanych dla trekkingów.

By go dostosować w kierunku trekkinga, to trzeba mu jeszcze dołożyć błotniki, osłonę łańcucha, bagażnik i oświetlenie (bateryjne).

Koła są zaplecione na już nieprodukowanych piastach.

Jeśli jesteś wysoki, ale nie ważysz za dużo (patrz koła), to może być, tym bardziej, że prawie nie widać na nim śladów użytkowania.

Napisano

Witam serdecznie,

 

czy mogę podłączyć się pod wątek? - mam identyczne zapytanie...

 

Szukam dla siebie roweru trekingowego. Wzrost 185, waga ok 80 kg. Mam również krzesełko mocowane do ramy dla dziecka (waga dziecka 17 kg) + krzesełko (4-5 kg). Wypady w miasto lub poza - raczej omijając trudny teren.
Wpadły mi w oko 2 modele KROSS'a: ATLANTIC i SIBERIAN. Pasują również cenowo - nie chciałbym przekroczyć tej kwoty. Spotkałem się jednak z opinią, że w ATLANTIC pęka tylna oś (czy coś w tym stylu) ... że to rower dla osób o wadze do 60 kg - czy potwierdzacie tę opinię? Usłyszałem to od sprzedawcy, który mógł po prostu próbować naciągnąć mnie na droższy SIBERIAN.

Czy polecacie te modele, czy warto dopłacać do SIBERIANA, czy też rozejrzeć się za czymś innym?

Będę wdzięczny za pomoc.

Łukasz

Napisano

@Lucass

Oba zaproponowane przez Ciebie rowery są budżetowe - 21 biegów na wolnobiegu, a nie kasecie.

Zdarza się (ja to już zaliczyłem, choć ważę mniej od Ciebie), że tylne osie rowerów z wolnobiegiem wyginają się. Pęknięcia to bardzo duża rzadkość.

Rowery Krossa mają nienajmocniejsze koła i gwarantowany DMC do 100 kg, więc jeśli zamierzasz przewozić dziecko w foteliku, to tą wartość już przekraczasz.

O tej porze trudno w takiej cenie kupić przyzwoity rower na kasecie, DMC 120 kg i więcej, z mocnymi kołami, a jednocześnie z ramą wielkości 57-58 cm (jak dla Ciebie).

Moim zdaniem powinieneś raczej rozglądać się za jakimś rowerem używanym od uznanego producenta i niestety też trzeba będzie balansować na granicy budżetu, by dostać coś konkretnego.

Poglądowy przykład:

http://allegro.pl/stevens-randonuer-lite-slx-3x9-58cm-kola-28-i4103173494.html 

 


Poprawiam link:

http://allegro.pl/stevens-randonuer-lite-slx-3x9-58cm-kola-28-i4103173494.html 

Napisano

Dzięki za odp.

Przyznam, że zbiłeś mnie trochę z tropu... jednak po krótkim namyśle, jestem chyba zmuszony pozostać jednak przy wolnobiegu. Ceny z kasetami są jednak wyższe i niestety nie na moją kieszeń. Owszem, można poszukać coś z używanych, ale jestem typem człowieka, który bardzo ostrożnie podchodzi do kupna używanego sprzętu (a już tym bardziej roweru, który mógł być użytkowany naprawdę różnie, natomiast nie znam się niestety na tyle, aby po wyglądzie ocenić jego rzeczywisty stan).

Pocieszam się jednak, bo tak naprawdę ważę 77, syn 17, krzesełko - nawet jeśli 5 kg - to mieszczę się w DMC...ledwo, ale jednak :). Poza tym, kilka dni temu syn nauczył się jeździć na dwóch kołach, może niedługo będziemy jeździć na dwa rowery :)

 

Prześpię się z tematem, ale coś czuję, że pozostanę przy jednym z tych dwóch modeli. Mimo wszystko dziękuję Andrzej za Twoją opinię.

 

Ps. Gdybyś jednak miał wybrać między tymi dwoma... ?

Napisano

Widzę że jednej rzeczy nie podliczyłeś - ciężaru samego roweru.

Do DMC zalicza się ciężar rowerzysty (raczej nie nago i boso), roweru i wszystkiego co na niego założysz (fotelik, dziecko, bidon, sakwa/torba itd.).

Jeśli twoj ciężar (po posiłku) wraz z butami i ubraniem zaokraglimy do 80 kg + dziecko 18 kg + fotelik 5 kg + rower 17 kg + torba z narzędziami, ciuchami (minimum przeciwdeszczową pałatką), wałówką i piciem 2 kg = 122 kg

Przy jeżdzie z fotelikiem możesz mieć powtarzające się problemy z centowaniem tylnego koła (ok. 35 zł w warsztacie rowerowym) + szybkie zużycie piasty.

 

Prześpij się z tematem i popraw sobie samoocenę - da się kupić używany rower łatwiej niż używany samochód, co  powszechnie czyni zdecydowana wiekszość rodaków.

Napisano

Dzięki za sprostowanie Andrzej.

 

Jest jeszcze możliwość kupienia do 1000 zł Raleigh Odyssey GTS 2013, Kands Navigator-X i RUHRWER Reiseleiter (wszystkie nowe) – jak one wypadają na tle ATLANTICA i SYBERIANA?

 

A jakie jest Twoje (ew. oczywiście innych forumowiczów) zdanie o następujących trekkingach:

KTM Sport MAVIC LX

GIANT TOURER CS CITY SPORT SERIES

GUDEREIT LC 90 EDITION

 

...te znalazłem na aukcjach za "parę" stówek, ale obawiam się, że pod koniec aukcji ceny będą ostro podbijane :/

Napisano

Te nowe, to żadna rewelacja - co najwyżej można by się pochylić nad Ruhwer Reiseleiter po uszczegółowieniu osprzętu (za mało danych). Raleigh to „utrekkigowiony” przez wyposażenie (nie do końca - oświetlenie) cross - vide obniżenie suportu.

 

Za to z tych używanych (KTM i Guderit), to pierwsza liga - widzę, że szybko łapiesz tematykę.

 

Giant jest dla Ciebie za mały - 50 cm

 

 

 

Ogólnie napiszę, że trzeba szukać i próbować, a zawsze się w końcu coś właściwego znajdzie.

 

Napisano

Ja niestety nadal szukam i wpadły mi w oko takie jeszcze rowerki...

(wiem, że jeden z nich to cross)

 

Proszę Was jeszcze o opinię na ich temat

http://allegro.pl/mocny-cross-lazaro-integral-v2-acera-suntour-alu-m-i4148699608.html

http://allegro.pl/mocny-treking-lazaro-senatore-v2-shimano-acera-m-i4137064884.html

 

Czy warto dopłacać do Senatore V2?

 

Proszę poprawcie mnie jeśli się mylę... obydwa nie są na wolnobiegu tylko na kasecie (8 przełożeń z tyłu)?

 

Czy wiecie może jakie są ich DMC? - zamierzam wozić dziecko w siodełku + wiadomo - jakiś tam niewielki bagaż. Rower powinien mieć ok. 120kg DMC.

 

Ps. Zaczynam znowu szukać czegoś nowego w przystępnej dla mnie cenie, bo ceny używanych markowych są jednak na aukcjach sporo podbijane (nie na moją kieszeń).

 

Łukasz

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...