Iwan89 Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Witam, jeżdżę po ścieżkach rowerowych i szosach. Gdy idę na rower raczej nie zdarza mi się zbyt wiele chodzić. Skupiam się na wysokiej średniej prędkości. Do tej pory mam normalne pedały maszynowe, przejść na SPD czy SPD SL? Przykładowe propozycje: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pedaly-rowerowe/mtb-zatrzaskowe/p,pedaly-spd-pd-m520-czarne-bloki-shimano,6881.html?_pli=5ccb1a http://www.cyklotur.com/czesci/pedaly-rowerowe/szosowe-zatrzaskowe/p,pedaly-spd-sl-pd-r550-z-blokami-czarne-shimano,249719.html Rozrzut cenowy duży to i może łatwiej będzie wybrać kierunek a może inne propozycje?
Mod Team Maniak Napisano 28 Marca 2014 Mod Team Napisano 28 Marca 2014 Różnica jest zasadnicza. W butach mtb z małymi blokami chodzi się wygodniej i łatwiej się wypina. Natomiast szosowe spd-sl są montowane inaczej, musisz mieć typowo szosowe buty (mocowanie na 3śruby), chodzi się w nich zupełnie niewygodnie i w zasadzie montuje się je do rowerów wyłącznie szosowych bo wypinają sę o wiele trudniej, mocniej trzymają nogę, wszystko na potrzeby szosowców. Jeśli masz rower trekongowy, crossowy, przełajowy lub mtb wybór jest prosty zwykłe pedały mtb (spd). Jeśli szosówka to spd-sl.
Iwan89 Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Pytanie czy buty MTB występują ze sztywną podeszwą? Chodzi mi o dobre przeniesienie siły. Rower mam Kands Maestro i planuję wymianę opon na 1,25 i zastanawiam się właśnie czy warto dopłacać do SPD LS czy jednak spokojnie wystarczy mi SPD? Rozumiem, że przy jeździe po mieście i częstym wypinaniu na światłach zdecydowanie lepiej SPD?
Baltazaros Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 tak buty mtb maja utwardzona podeszwe, mniej niz szosowe bo tak jak maniak powiedział tam liczy sie bardziej wiekszy kontakt i mniejsze straty. buty mtb to nie trekingi z możliwością założenia bloków, każde maja utwardzoną podeszwe
Iwan89 Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Hmm ok, stoję zatem przed wyborem SPD M520 czy SPD M540? Słyszałem, że raczej nie warto dopłacać do 540-tki i słyszałem coś o jakimś ścierającym się w nim plastiku, ale nie do końca wiem o co chodzi?
asked Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Chyba odwrotnie . 540 maja lepsze uszczelnienie. Sent from my iPhone using Tapatalk
Iwan89 Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Sugerowałem się tym artem: http://www.rowerowe-porady.pl/pedaly-shimano-pd-m520-czy-pd-m540/ potem czytałem jakieś opinie na konkurencyjnym forum, że 540-tki zużywają się dużo szybciej niż 105. Tylko nie znam budowy SPD i nie wiem o jaki ścierający się plastik chodzi. Czytałem też, że przez to, że w M540 jest tylko imbus, może być po pewnym czasie problem z ich odkręceniem i brakuje możliwości odkręcenia kluczem 15 jak w M520.
Mod Team Maniak Napisano 28 Marca 2014 Mod Team Napisano 28 Marca 2014 Szukasz dziury w całym. Są na imbus 8-kę, więc bez obaw poza tym to tak solidny materiał że prędzej łapy połamiesz niż zerwiesz gwint. 540-stki na pewno szybciej się zużywają niż 105 bo ludzie jeżdżą na nich w terenie, w błocie, brudzie itp. gdyby używać ich w sterylnych szosowych warunkach to trwałość byłaby podobna. Na miasto pedały mtb będą wygodniejsze, szosowe były by wręcz upierdliwe, moim zdaniem nie jesteś w stanie wykorzystać zalet pedałów szosowych w tym przypadku.
Iwan89 Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 Dzięki za konkretną pomoc, zakupię M540. Pozdrawiam
Iwan89 Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Napisano 4 Kwietnia 2014 Zrobilem chyba blad bo nie nasmarowalem gwintow przed zalozeniem na korbe. Nie wiedzialem, ze tak sie powinno robic. Ogolnie pedaly sa cale nasmarowane, tylko nie wiem czy gwinty w M540 tez sa fabrycznie nasmarowane? Nie chce odkrecac ich bez potrzeby bo ciezko je dobrze dokrecic imbusem. Pozdr Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Maniak Napisano 5 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2014 Osobiście gwintów nie smaruje w ogóle a pedały dokręcam bardzo lekko. Nigdy mi się nie poluzowały. W shimano są bardzo dobrze wykonane gwinty. Są różne podejścia do tematu. Wg. smarowanie jest absolutnie zbędne, fabryka też nie smaruje gwintów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.