Skocz do zawartości

[do 1300 pln] uniwersalny cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Po wielu latach chciałem wrócic do 2-óch kółek i oczywiście zderzyłem się z problemem dokonania wyboru, gdy oferta jest szersza niż jubilat i wigry 3 (notabene widzialem że dalej produkowany jest model o tej nazwie:-)  ). Oczywiście najlepiej podeprzeć się wiedzą i doświadczeniem innych wiec przeglądając różne fora mój target się trochę zawęził. Bardzo chwalone są, szczególnie na tym forum, rowery marki Lazaro integral i Kands maestro. Ogólnie podejrzewam że będą spełniać swoje zadanie lepiej niż mógłbym wymagać, ale że lubię przynajmniej mieć wrażenie najlepszego wyboru, chciałbym przedstawić parę konkretnych ofert z prośbą o ocenę. Oba modele są,w moim odczuciu, prawie bliźniacze aczkolwiek różnią się odrobinę podzespołami (amartyzator przedni, piasty, hamulce, kierownica itp.) Możliwe że bezsensowne jest porównywanie takich rzeczy w modelach tej klasy ale gdyby ktoś chciał podzielic się tym, którą z opcji by wybrał, (uzasadniając to jakoś) to byłbym bardzo wdzięczny.

P.S.

A może błądze i macie jakieś ciekawsze aktualne propozycje w tym przedziale cenowym?

Pozdrawiam.

http://allegro.pl/kands-maestro-kola-28-alu-cross-100-alivio-i4043856467.html

http://allegro.pl/kands-maestro-full-alivio-suntour-2014-gratisy-i4057091892.html

http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4073057841.html

Napisano

Naprawdę nie ma większej różnicy. Przy tak małych różnicach zdecydowanie decydować powinien wygląd. Weź ten, który ci się najbardziej wizualnie podoba i tyle.

 

Jeśli jednak koniecznie chcesz różnice:

 

To jest już nowsza wersja z nowymi, gorszymi manetkami:

 

http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4073057841.html

 

Musieli zmienić, bo Alivio na 3x8 już ciężko dostać. Za to ma rurki UNO, które podobno są lepsze od Zoom w starszych modelach.

 

Za to ten ma słaby łańcuch:

http://allegro.pl/kands-maestro-full-alivio-suntour-2014-gratisy-i4057091892.html

 

Lepszy jest HG-40, który niektóre mają.

Napisano

Sprzedawcy piszą co chcą, to żadna nowość :)

 

Jakby nie było

 

- Amorek XCM/NEX

- Przód alivio

- Tył alivio

- Manetki alivio/acera

- Kaseta HG 41

- korba altus

 

To nadal znakomity deal jak za kwotę, którą wołają. No i pozbyli się Zooma na rzecz mającego lepsze opinie UNO :)

 

Napisano

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Utwierdziły mnie w przekonaniu żeby wybierać pomiędzy tymi dwoma rowerami. Ale chciałbym jeszcze troszkę nadużyć waszej życzliwości i spytać czy w związku z opisem różnic jakie przedstawiacie lepiej będzie wziąć Kandsa z manetkami alivio czy nowy wypust Lazaro z nową kierownicą. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Napisano

Nie ma na to pytanie dobrej odpowiedzi, bo dla każdego co innego jest ważne :)

 

Dla przykładu... przeciw Zoomowi nic nie mam, a w crossie, gdzie te obciążenia na rury są niewielkie, to już w ogóle nie powinno być problemu. Przy MTB do cięższego terenu bym się może zastanawiał.

 

Z drugiej strony, te rury UNO bardziej rasowo wyglądają, a to też ma dla mnie wartość.

 

Pewnie rzucałbym monetą. A najprędzej to bym wyeliminował najbrzydszy :)

Napisano

Jeszcze raz dzięki za informacje i pomoc. Sumienie uspokojone zdobytymi informacjami, więc pluć w brodę sobie myślę nie będę :) Może i jest we mnie jakaś część estety, ale akurat w tej kwestii wygląd nie jest dla mnie najistotniejszy, bo rower ma mi służyć do jazdy nie do pokazywania kolegom ( gdyby kosztował 12000 a nie 1200 to może byłoby inaczej :-) ).

Reasumując myślę że zdecyduję się na Maestro z full alivio :) Zadowolony będę na pewno, biorąc pod uwagę że w pamięci mam stare wrażenia z jazdy składakami :-). Postaram się coś napisać gdy łyknę trochę km.

Pozdrawiam.

Napisano

Witam, to mój pierwszy wpis, na rowerach średnio się znam więc potrzebuję pomocy. Mam 173cm wzrostu i 65kg wagi. Jeżdżę nie więcej niż 2000km w sezonie (ty chyba nie dużo?), więcej po mieście niż  w terenie. Chciałbym zakupić rower Lazaro integral V1 albo V3 (ale musiałbym przekroczyć budżet). Wiem że V1 ma wolnobieg ale do tej pory jeździłem tylko na takim rowerze i nie widzę w tym problemu. Poza tym czy przy takiej wadze i eksploatacji naprawdę potrzebuję lepszego roweru? I jeszcze jedno: Czy za tą różnicę w cenie (ponad 400zł) mógłbym za 4-5 lat wymienić wolnobieg na kasetę?

Jeżeli napiszecie że wciąż ( przy mojej jeździe) zdecydowanie lepszym wyborem będzie V3 to kupię V3. 

P.S. Jaki rozmiar będzie dla mnie najlepszy? 17?

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Napisano

Czyli do tej pory miałeś słaby rower, teraz chcesz wydać prawie 800zł, by mieć następny słaby rower. I jak już się pomęczysz 4 lata na tym słabym rowerze to ewentualnie coś sobie w nim ulepszysz, by był tylko troszkę mniej słaby? :)

 

Poza tym podziwiam przezorność i perspektywę. Kto obecnie wie, co będzie robił za 4-5lat? :D

 

Jak dla mnie wydawanie 800zł - jakby nie patrzeć - bardzo sporej kwoty na rower słaby tylko dlatego, że do tej pory na równie słabym nie było tragicznie, to słaby biznes :)

 

Dopłać przynajmniej do V2.

 

Edycja: Ach, widzę, że cross V2 jest już tylko damka. No cóż. Pech :)

Napisano

@pawels9

 

Integral V1 w wersji na 2014 z Altusem to dobry wybór dla osoby lekkiej, do jazdy po mieście, w niemal sterylnych warunkach (ścieżki rowerowe, asfalt, chodnik, szuter) - max. 1k km rocznie - jazda sportowa, częstsza to po prostu męczenie się. Osprzęt tej klasy nie jest dobrym wyborem do nawet nieco bardziej zaawansowanej amatorki.

 

Bierz V3-kę, za dwa lata (4k km około) wrzuć tam sobie łańcuch Connex'a serii 8, kasetę Alivio.

 

Na dzień dobry dokupić wypada : u-lock ~130-150 zł (Magnum 3001 - większe możliwości przypięcia, trudniejszy transport z racji wymiarów i wagi lub Kryptonite Evolution mini - mniejsze możliwości przypięcia, łatwy transport, w teorii wyższy poziom bezpieczeństwa. Ewentualnie Kryptonite Kryptolok), zestaw oświetlenia pozycyjnego +- 30 zł, odblaski przód tył +- 10 zł (bf_bike chyba nie daje, ale mogę się mylić), smar (Brunox/Rohloff/któryś Finish Line) - butelka około 20 zł średnio.

 

Wydatek może być większy niż zakładać, ale Integral V3 to najtańszy warty uwagi rower dla amatorów robiących więcej niż 1k rocznie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...