Skocz do zawartości

[amortyzator] Pike - pierwszy serwis


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Ale tylko golenie dolne są magnezowe, górne są z anodowanego aluminium lub chromowanej stali. Nie sprawdzałem czy sprężyna jest na szczelnie w nich zamknięta ale nawet jeśli nie, to wystarczy smar typu Orlen STP - wapniowy za 10zł/1kg w to miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czymkolwiek to chyba też nie bo lit reaguje z magnezem i zeżre golenie gdybym chciał posmarować najtańszym łt43.

 

Moze wpierw sprobuj czy zezre, zanim napiszesz......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w goleniach będzie 2x 30ml pit stop 15w, pod oringami motorex 2000 a na sprężyne myślę orlen STP/wazelina techniczna. Zastanawiam się co się dzieje kiedy to wszystko się wymiesza. Olej pewnie z czasem dotrze do sprężyny, rozpuści wazeline czy orlena. Czy nie zrobi się z tego jakaś chemiczna zupa?

 

Fabrycznie sprężna porządnie była wysmarowana. Może jednak nie trzeba tego aż tak dużo. Czytałem, że niektórzy wogóle tego nie smarują.

Chodzi mi o to, że motorex to też nie jest najtańszy smar i jeśli trzeba go dużo to szukam tańszego zamiennika.

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiękam...

Wszystko wyczyszczone, posmarowane i poskładane.

Amortyzator chodzi płynnie ale tłumik nie działa kompletnie. Kręcenie pokrętłem nie daje żadnego efektu.

Uszczelki wyglądały ok.

Rebound działa.

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

2x 30ml

Nie chce mi sie szukać manuala ... tyle podają w instrukcji ? u mnie w revelu tyle sie nie wejdzie ... a ma wiecej skoku, 23ml na goleń ze sprężyna i 16ml na goleń z tłumikiem, to sa maksymalne wartości, większe wypchają uszczelki.

 

 

ale tłumik nie działa kompletnie. (...) Rebound działa.

 

Czyli chodzi ci o kompresje ? za mało oleju w goleni widocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się - do każdej goleni idzie po 15ml

Do tłumika idzie 120ml i tyle wlałem.

Oringi były nieuszkodzone - przesmarowałem je dodatkowo smarem Rock and Roll.

Nie działa blokada.

Kręcenie pokrętłem na dole goleni (rebound) powoduje spowolnienie powrotu czemu towarzyszy dzwiek przeciskającego się oleju - więc olej chyba nie przeleciał do dolnej goleni.

 

Dziwna sprawa, wyjąłem tłumik z goleni i zauważyłem, że otwór przez który przedostaje się olej nie zamyka się w pełni. Rozebrałem go, nie znalazłem możliwości zniwelowania tego braku, więc poskładałem. Efektem troche przypadkowego poskładania jest to, że otwór zamyka się całkowicie i blokada działa:)

Tzn amor ugina się może 1cm po zablokowaniu.

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już po testach. Amortyzator działa super. Stał się bardzo miękki i reaguje na nierówności nieporównywalnie lepiej. Nie czuje się też tarcia w początkowej fazie ugięcia.

Tak samo tłumik. Przypominam, że uszczelki nie były wymieniane - jedynie wymieniłem olej na pit stop, w gąbkach red rum a na uszczelki dałem rock & roll.

Dziękuję wszystkim którzy wypowiadali się w tym temacie - dzięki wam przeszedłem przez to bezboleśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...