Skocz do zawartości

[do 3000zł] Dla ambitnego amatora Kross vs Merida


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Po wielu wizytach we wszelkich możliwych sklepach rowerowych, jestem praktycznie zdecydowany na zakup jednego z wybranych rowerów.

Kross Level a7

http://www.nartyrowery.pl/lato/rower-kross-level-a7-model-2013

Merida TFS 500-D

http://www.nartyrowery.pl/lato/rower-merida-matts-tfs-500-d-grafitowy-model-2013

 

Proszę o opinie na temat obu modeli. Rower będzie służył do codzienego dojazdu do pracy  i weekndowe wypady w trochę trudniejszy teren leśny. Nie będę używał roweru w okresie zimowym. Moja obecna waga to ok. 90kg przy wzroscie 180cm "wiem wiem  powinnobyć mniej :laugh: ".

Najbardziej zależy mi na ocenie osprzętu obu modeli.

Wizualnie dużo bardziej podoba mi się Merida.

 

Pozdrawiam

Adam

Napisano

Wg mnie oba rowerki są w zasadzie porównywalne. Kross ma trochę lepsze piasty i korbę. Ale nie jest to jakaś przepaść miedzy nimi.

Jeśli wybór ograniczasz do tych dwóch rowerków to weź ten na którym się lepiej czujesz (który Ci się lepiej podoba).

 

P.S. Mnie tez się bardziej merida podoba.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi i propozycje innych rowerów. Nie staram się ograniczać do tych 2 modeli, ale wybierałem z popozycji dostępnych w Częstochowie. 

Wyczytałem ,że w przypadku zakupu nowego roweru trzeba przeprowadzić przegląd zerowy po 1-2 misiącach użytkowana. A przy zakupie w sklepie stacjonarnym taki przegląd jest gratis. 

 

@okiloki  Propozycje bardzo ciekawe zwłaszcza ceny ale czy różnica klasy obu modeli Meridy jest tak duża jak piszesz?.Jestem skłonny dołozyć kilka złoty ale przeglądając specyfikację nie dostrzegam dużych różnić. Większość elementów jest identyczna w obu rowerach.

Dodatkowo przeglądając fora to opinie na temat hamulców Avid Elixir są mocno podzielone?.

 

 

 

Napisano

Różnią się amortyzatorem, konstrukcją suportu, w 900-d masz zintegrowaną oś, obecnie najlepsze rozwiązanie, no i jak zauważyłeś hamulcami. Z tarczówkami na dłuższą metę moje doświadczenie jest żadne, więc Ci nie pomogę. Z dokładaniem do roweru żeby mieć za darmo "przegląd zerowy", to trzebaby się zastanowić. Moim zdaniem jak się nic złego nie dzieje to bym nie grzebał, ewentualnie jeśli nie umiesz to radzę Ci się nauczyć regulować przerzutki. Z drugiej strony, żeby Ci się zaczął sypać rower za katalogowe 5 tys. zł to trzebaby być wielkim pechowcem. Po 200-300km sprawdziłbym tylko luzy na piastach, ew. na suporcie/korbie (szanse praktycznie zerowe) i zmienił łańcuch. Radzę ci jeżdzić na 2 łańcuchach na zmianę żeby napęd dłużej pociągnął. Na drugi łańcuch raczej bym celował w connexa lub campagnolo, ze względu na pochlebne opinie z 9s.

 

Dla porównania 900-d w innych sklepach:

http://rowery.grawitacyjny.pl/p16310-rower-26-merida-matts-tfs-900d-2013.html

http://archiwum.allegro.pl/oferta/nowy-rower-merida-matts-tfs-900-d-2013-15-i3592632487.html

http://www.madbike.pl/pl/p/Rower-26-MERIDA-MATTS-TFS-900-D-2013/4331

 

Więc nie wiem czy dopłacanie w najgorszym wypadku prawie 2 tys. zł aby mieć przegląd zerowy jest dobrym pomysłem :)

 

Oczywiście ta merida nie jest jedynym rowerem w tym pułapie cenowym. Jeśli chcesz się jeszcze porozglądać, to szukaj rowerów z suportem HT2/GXP, ale nie press fit i napędem raczej 3x10 niż 3x9, bo kto wie jaka będzie dostępność kaset 9s za parę lat.

 

Pozdro

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...