artekX64 Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Witam!Posiadam korbe Alivio fc-m410. Na srodkowej i najmniejszej zebatce przeskakuje mi lancuch co chyba jest oznaka zuzycia zebow, prawda? Przegieg(rowniez owej korby) to ok 2,5 tys km. Moje pytanie to czy montowac takie same zebatki czy moze warto dorzucic kilka groszy wiecej i kupic cos bardziej wytrzymalszego? A moze wrecz przeciwnie i znajde jakis tanszy zamiennik a tej samej jakosci :> ?? Dlaczego na podanej nizej aukcji za srednia zebatke zaplace w granicach normy a za mala w porownaniu... grosze:>? http://allegro.pl/zebatka-22z-alivio-tarcza-22t-fc-m410-protektor-i3948376034.html http://allegro.pl/zebatka-32z-tarcza-blat-32t-korby-alivio-fc-m410-i3994602143.html Pozdrawiam!
Scarper Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Blaty alivio są podobno wytrzymalsze od tych SLX XT XTR, tylko są cięższe.
artekX64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Napisano 22 Lutego 2014 mozna jasniej:)? nie jestem za bardzo obcykany w sprzecie rowerowym:)
marcin_ostrów Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Korba zjechana po 2,5 tys ? E, nie wydaje mi się . Prędzej łańcuch do wymiany
artekX64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Napisano 22 Lutego 2014 Lancuch razem z kaseta wymieniony przy 2 tys. Na poczatku przeskoki zdarzaly sie sporadycznie. Natomiast teraz przy mocniejszym nacisnieciu na pedal za kazdyjm razem. Wrecz powoli nie da sie na nich w ogole jezdzic.
beskid Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Przegieg(rowniez owej korby) to ok 2,5 tys km. Moje pytanie to czy montowac takie same zebatki czy moze warto dorzucic kilka groszy wiecej i kupic cos bardziej wytrzymalszego? Jeśli okazało by się prawdą, że zajechałeś jedną z najbardziej pancernych korb na rynku przy przebiegu praktycznie żadnym dla korby to sorki ale nic pancerniejszego jak na razie nie wymyślili. Korzystaj nadal z blatów stalowych i unikaj jak ognia pozostałych zrobionych czy to z alu czy kompozytów.
artekX64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Napisano 22 Lutego 2014 Jak w takim razie sprawdzic czy przeskakiwanie to wina zebatek ? Bylem w sklepie rowerowym i serwisant po przejechaniu sie na rowerze tez tak stwierdzil a co najlepsze powiedzial ze dla korby 2,5 tys to juz sporo i jak najbardziej nadaje sie do wymiany wtedy.Co o tym sadzicie w takim razie? Brak kompetencji czy chcial mnie po prostu oszukac ?
mmjot Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Skoro wymieniles lancuch i kasete to nie ma opcji. Szybko faktycznie. W korbie deore 530 mialem identyczna sytuacje ale po 5000. Po wymianie blatow miodzio do dzis Wysłane z mojego OV-Vertis-01 przy użyciu Tapatalka
artekX64 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Napisano 22 Lutego 2014 moze w duzej mierze zadecydowal o tym fakt, iz najczesciej uzywalem dwoch zebatek, malej i sredniej? Duza rzadko kiedy uzywana. Czy wymiana tych zebatek to jakas skomplikowana sprawa? Bo z tego co widac to jest przykrecona na srubach imbusowych wiec nie powinno to sprawic problemow zadnych ? Co sadzicie o tym zestawie z allegro podanym w linkach ?
GhOsTwrc Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 ja po zakupie korby xt czy slx zamontowalem blaty 36/22 alivio poniewaz maja najlepsza wytrzymalos. cenowo 38z alivio 37 zl 120 g 38 z XT 230 zl 65 g czy te gramy sa Warte ceny??? Wytrzymalosc alivio wieksza
beskid Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Te blaty co zaproponowałeś to jak już wspomniałem jedyne wyjście bo są stalowe. Sama wymiana jest bardzo prosta ale wymaga zdjęcia korby. Co do serwisanta to najdelikatniej mówiąc mija się z prawdą. Większy przebieg bez problemu powinna wytrzymywać kaseta a co dopiero korba. Coś jest nie tak, że tak szybko zużywają się zęby.
artekX64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 zamieszczam zdjecia zebatek. Moze ktos kto potrafi odczytac z tych zdjec faktyczne zuzycie utwierdzi mnie w przekonaniu ze czas na wymiane i tym samym zamowie zestawik ktory podalem w linkach http://zapodaj.net/5463e8276b751.jpg.html http://zapodaj.net/4fd80f8d5426d.jpg.html
krism4a1 Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 O ile zębatki nie wyglądają tak źle, to wydaje się że łańcuch jest już wyciągnięty. Mierzyłeś go.
beskid Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Jest odpowiedni dział tutaj do oceny zużycia zębatek więc tam większa liczba osób to oceni. Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem stan zębów jest więcej niż dobry. Jak coś to zamienisz nowe na prawie nowe więc gdzie tu sens??
artekX64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 podjade jutro w takim razie do innego serwu i zobacze co tam panowie powiedza na ten temat. Lancucha ma moze 500km Mozliwym jest ze sie nie przyjal po prostu? Jak domowymi sposobami sprawidzic czy nie jest rozciagniety za bardzo ?
premier2 Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Czy te przeskoki łańcucha zdarzają się także na największym blacie? Sprawdź to przed wymianą pozostałych blatów, bo może okazać się, że winowajcą jest bębenek piasty, a nie korba....
artekX64 Napisano 23 Lutego 2014 Autor Napisano 23 Lutego 2014 Pisalem o tym ciutke wyzej, ze przeskoki nie wystapuja na najwiekszym blacie. Moje uzasadnienie bylo takie, iz najwieksza byla mniej eksploatowana od pozostalych dwoch:>
rmn1 Napisano 24 Lutego 2014 Napisano 24 Lutego 2014 Mam to samo, wymieniłem w weekend łańcuch i skacze z przodu na średniej. Zdziwiłem się bo przecież zębatki w korbie powinny duuużo wytrzymać.
Mod Team Maniak Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Napisano 25 Lutego 2014 A czy przypadkiem aby łańcuch nie jest za długi?
artekX64 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 A czy przypadkiem aby łańcuch nie jest za długi? Od razu po twoim zapytaniu postanowilem to sprawdzic! Rozpialem lancuch i wg wzoru ktory jest zalecany przez shimano: okazalo sie ze lancuch jest o 2 ogniwa za dlugi (pozostawiajac wg instrukcji o 2 ogniwa dluzszy) skrociłem i pojechalem sprawdzic efekt na samym poczatku przeskoczyl dwa razy i juz bylem wkurzony ale pozniej...cisza:) podczas tej kilkunastominutowej jazdy powinien to zrobic przynajmniej kilkanascie razy tak jak dzialo sie to dotychczas. Jescze nie chce nic mowic ale to bylo chyba to Nie ubralem sie zbytnio na rower w ten mrozny wieczor dlatego tylko tak na szybko przetestowalem. Na dniach pojezdze dluzej i wtedy bede juz pewien:) dzieki za wszystkie rady!
Mod Team Maniak Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Napisano 25 Lutego 2014 Osobiście sprawdzam to inaczej, mała z przodu, mała z tyłu. Jeśli łańcuch wisi to do skrócenia, musi być delikatnie napięty.
artekX64 Napisano 26 Lutego 2014 Autor Napisano 26 Lutego 2014 Tak, to bylo jednak to ! Dzieki Maniak i wszystkim za dobre rady! Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.