radar333 Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 zastanawiam sie nad jednym z tych rowerow. mam 188cm i ok 96kg wagi. kross rok 2013 a scott 2014 wiec cena jest podobna ok 3200 głównie jazda miejska ale również drogi mocno szutrowe
Ziemko Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 Na głównie jazdę miejską ale też szutrowe drogi kupuje się raczej cross/trekking a nie MTB. To taka luźna sugestia ale nie będę z tym dyskutował Trudno skonfrontować te modele bo różnica cenowa jest bardzo duża i te osiem stówek więcej za kross'a niesie za sobą dużo lepszy osprzęt. Bardziej pasuje mi tu Aspect 910, który jest w tej samej cenie, bardzo zbliżony osprzętowo ale ma bardziej rekreacyjną geometrię i tradycyjny suport BSA (ja tam się nie znam ale ludziom suporty PressFit się nie widzą. "Nie wiem czemu" ).
radar333 Napisano 18 Lutego 2014 Autor Napisano 18 Lutego 2014 zastanawiam sie nad jednym z tych rowerow. mam 188cm i ok 96kg wagi. kross rok 2013 a scott 2014 wiec cena jest podobna ok 3200 głównie jazda miejska ale również drogi mocno szutrowe ceny jak pisałem są podobne ok 3200 jeden i drugi
Ziemko Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 W takim wypadku Scale'a nie opłaca się brać w ogóle pod uwagę chyba że też zeszłoroczny model, który pewnie dałoby się wyrwać taniej.
erzurum Napisano 18 Lutego 2014 Napisano 18 Lutego 2014 zerknij na tego, dużo lepszy osprzęt i sporo tańszy. http://allegro.pl/no...3978946897.html
radar333 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Napisano 19 Lutego 2014 kross jest z 2013 a scott z 2014 . nie wiem jak z ramami ale kross daje chyba 5 lat a scott chyba bez ograniczen gwarancja.
Mod Team michuuu Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Napisano 19 Lutego 2014 kross daje chyba 5 lat Teoretycznie tak ale: http://www.forumrowerowe.org/topic/133516-rama-peknieta-rama-kross-level-b6/
Ziemko Napisano 19 Lutego 2014 Napisano 19 Lutego 2014 nie wiem jak z ramami ale kross daje chyba 5 lat a scott chyba bez ograniczen gwarancja. Czytając tą zajmującą lekturę można się dowiedzieć że Scott daje jednak 5 lat na ramę. zerknij na tego, dużo lepszy osprzęt i sporo tańszy. 1.Lepszy osprzęt - rozwiń myśl. 2. Rower kupuje się zwracając przede wszystkim uwagę na geometrię ramy a nie osprzęt.
erzurum Napisano 19 Lutego 2014 Napisano 19 Lutego 2014 W rowerze za 3 tyś. zwracać uwagę trzeba na wszystko, na osprzęt jak najbardziej też. Geo aganga jest bardzo dobre, długa górna rura.
Ziemko Napisano 19 Lutego 2014 Napisano 19 Lutego 2014 Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie. W czym osprzęt w Gangsta 7.29 jest lepszy od tego w np Levelu B7 2013? Geo aganga jest bardzo dobre, długa górna rura. Patrząc po geo, długość górnej rury wynika z kąta rury podsiodłowej, która jest raczej łagodna. Jedyne co z tego można wywnioskować to to że stycza z offsetem w tym rowerze jest zbędna. Za to pedałowanie odbywać się będzie siłowo. Niezła baza kół jak na 29er.
radar333 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Napisano 19 Lutego 2014 a właśnie biorąc pod uwagę ramy tych dwóch rowerów to która jest lepsza? po przeczytaniu posta "micha" troche sie już zraziłem do krossa biorąc pod uwagę właśnie ramę.
Ziemko Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Są bardzo podobne. Scale ma trochę dłuższą bazę kół wynikającą z nieco dłuższej górnej rury oraz łagodniejszego kąta główki ramy. Wymaga więc większej pracy ciałem w szybkich ostrych skrętach. Trochę krótsze tylne widełki ale 2mm nie robią różnicy. Kąt główki (69,5*) sprawia że rower jest mniej nieczuły na błędy kierującego i drobne nierówności i lepiej zjeżdża. Za to podjazdy wymagają pozycji stojącej i dociśnięcia kierownicy. Odwrotnie jak w Kross'ie. Nie piszę tego jako ktoś kto się oczytał i powtarza podręcznikową wiedzę. Po prostu zdarzyło mi się już jeździć na Scale'owej (ale nie jest to Scala ) geometii i wiem co cię czeka. Nie mówię że mi to nie pasuje bo nadal jeżdżę tym rowerem. Poza tym wątpię żeby w zwykłej miejskiej jeździe były to rzeczy wyczuwalne na każdym kroku. IMHO jeśli już chcesz 29er'a (czy tam ogólnie MTB) wybierz rower relatywnie wygodny zapewniający możliwie rekreacyjną, wyprostowaną postawę. Ode mnie w temacie w zasadzie tyle
Mod Team michuuu Napisano 20 Lutego 2014 Mod Team Napisano 20 Lutego 2014 Jak już wszystkie kryteria zostały prześwietlone to pozostaje efekt wizualny - ładniejszy jedzie do domu.
radar333 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 zeby nie Michu to bym miał cięzki wybór a tak raczej padnie na scott'a rower kupuje zeby szybko w miare pojezdzic i poprawic kondycje.pozycja "lezaca" mi nie przeszkadza, mlody jestem i wysilek sie przyda. dzieki za pomoc i rozjasnienie tematu
Mod Team michuuu Napisano 20 Lutego 2014 Mod Team Napisano 20 Lutego 2014 raczej padnie na scott'a Pomijając całą resztę scott 970 z 2014 ma zarąbiście oczoje...ną czerwień. Lubię konkretne kolory.
radar333 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 dzieki za fachowosc ziemko. wlasnie bo jak by mialy byc z 2013 to byl by kross ale widzialem scotta 2014 i jest konkretny.
Ziemko Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Pomijając całą resztę scott 970 z 2014 ma zarąbiście oczoje...ną czerwień. Lubię konkretne kolory. Nie jest znów taka oczoj*bna ale IMHO przydało by się aby wróciła moda na żywe kolory ram.
radar333 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 sa jakies roznice miedzy 2013 a 2014 jesli chodzi o scotta scale 970 (nie tylko kolor) co znaczy IMHO ?
Artwro Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Jaki by nie było Scott i tak bedzie naj...,z tego co wiem na ramkę jest 2 lata gwarancji.
radar333 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 no to musze dopytac w sklepie jak to jest z ta gwarancja.
Ziemko Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Na ramę jest 5 lat. Przynajmniej tak jest opiewane w karcie gwarancyjnej 2013 (do której dałem w poście wyżej dałem linka) co znaczy IMHO ? Skrót od angielskiego In My Humble Opinion (pol. moim skromnym zdaniem)
radar333 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Napisano 20 Lutego 2014 a znacie różnice miedzy tymi rocznikami u scotta? dzieki za wyjasnienie czy w tym z 2014 założyli jakiś lepszy osprzęt.
Ziemko Napisano 20 Lutego 2014 Napisano 20 Lutego 2014 Starszy rocznik różni się mniejszą ilością czerwonego brakiem blokady amortyzatora na kierownicy (jest na goleni) i oczywiście starszą wersją napędu (Deore M59x). Poza tym to ta sama, sprawdzona geometia
Gość Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Tylko przypomnę, że zgodnie z regulaminem gwarancji krossa rowerzysta max 80kg. Przekroczysz o 20kg parametry i tak słabej ramy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.