Quii Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Witam na forum ; ) Wraz z ojcem planujemy zakup dwóch rowerów, w grę wchodzą tylko nowe. Rowery będą miały przebieg koło 30 km 3-4 razy w tygodni, 85 % będzie to asfalt i trochę miasta, 15 % jakieś drogi leśne ale zdecydowanie więcej na asfalcie czy w takim wypadku rower górski ma sens? Mój wzrost 172 cm, tata 175 cm gdzieś wyczytałem że rama 18''/M ? Kwota wiadomo jak najniższa te 1700 zł na rower to już totalny maks jeśli będzie naprawde warto dołożyc bardziej celuje w 1300-1500 Od razu zaznaczam że jestem kompletnie zielony ale kilka modeli wytypowałem po przejrzeniu jakiś tematów Od najtańszych http://allegro.pl/lazaro-evolution-v2-na-tarczowych-shimano-acera-m-i3943754895.html http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-romet-rambler-5.0-2013-rock-shox.html http://www.goride.pl/kross-level-a2-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-279.html http://www.ktm-shop.pl/product-pol-1495-KTM-Chicago-Disc.html Teraz pytanie który z tych dwóch pierwszych jest lepszy ? czy A2 będzie dużo lepszy od tych pierwszych dwóch i warto dołożyć ? No i ten ostatni dodalem bo spora przecena ;p Czy jest lepszy od A2 ? ? Czy na prawie sam asfalt jest całkiem inny model ? Gdyby kotś podawał jakiś model to fajnie by było gdyby w danym sklepie była dostępna rama mojego rozmiaru I jest pytanie odnosnie jaki rozmiar kół będzie najlepszy ?
walus24 Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Skoro nie zamierzasz jeździć po ciężkim terenie to lepszym rozwiązaniem będzie rower typu cross. Jeśli nie chcesz wydać dużo na rower to polecam zajrzeć na oba rowery. 1099zł http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-full-alivio-i3936848346.html 1199zł http://allegro.pl/niepokonany-szybki-cross-28-kands-maestro-gratis-i3933650381.html Są identyczne, kwestia nazwy .
PjeseczeQ Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Górala sobie odpuść, kup crossa. Takie coś http://www.rowerymerida.pl/produkt821/crossway-20-md-rower-merida.html albo maszynkę którą mam w profilu. Oba rowery uznanych marek, na dość dobrych ramach, z porządnym wsparciem producenta, osprzęt ujdzie, zawsze można zmienić.
Quii Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 to będzie najcięższy wybór mtb czy cross ;/ Generalnie tłumacze to sobie tak że takim górskim bo asfalcie dam rade jeździć a jak kiedyś będzie potrzeba wjechania na cięższy teren, czy np. jakaś wycieczka ze znajomymi to w drugą stronę to nie zadziała ? Duża różnica pomiędzy jeżdżeniu na asfalcie górskim a crossem ? np. tym A2 a Lazaro ? Bardzo źle się jeździ górskim po asfalcie ? tak jak mówie wydaje mi się że górski bardziej uniwersalny ? A jeśli chodzi o crossy to warto dołożyć np. do 1400 będzie jakiś lepszy niż ten lazaro ? Ten merida już jednak za drogi już 1700 jest naciągnęta kwotą i to totalny maks. Jakiś droższy cross od tego za 1100 a tańszy do Meridy ? Powiedzmy 1300-1600 ? Czy to jest tak że jak crossem wjade na jakąś leśną ściężke to odrazu pozamiatane czy jakieś krótkie trasy w lesie przejedzie ? a Ten ? http://rower.biz/pl/p/KTM-Life-One-2013/101
PjeseczeQ Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 Nie, cross jest bardziej uniwersalny. Leśne ścieżki to dla crossa żaden problem, a zmiana opon załatwia sprawę w 75% jeśli chodzi o amatorską jazdę w terenie.
Quii Napisano 12 Lutego 2014 Autor Napisano 12 Lutego 2014 Ok rozumiem a więc wybieram crossa ; ) Tylko teraz jaki konkretnie do tych 1700 coś możesz zaproponować ? : ) Moje typy http://www.goride.pl/eurobike-cross-trail-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-177.html http://www.goride.pl/kross-evado-30-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-302.html http://rower.biz/pl/p/KTM-Life-One-2013/101 Ten ostatni ktm najbardziej mi się podoba może przy okazji jest najlepszy ? jak stosunek cena/jakość ? ewentualnie poszukam sobie jeszcze co mogę u siebie w okolicy dostać żebym miał w miare na miejscu wszystko ale to juz jutro i ew. podam nowe typy ; ) Chyba że ten ktm warto brać z tego internetowego i potem sobie po prostu znaleźć serwis na miejscu jakiś ? Bo przecież gwarancja serwisu (w sensie jakieś tam przeglądy itp.) i tak by nie obejmowała ?
PjeseczeQ Napisano 12 Lutego 2014 Napisano 12 Lutego 2014 To wszystko jest bardzo podobne. A ten KTM jest nawet nieco gorszy od podlinkowanej przeze mnie Meridy.
Quii Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 Czyli rozumiem że ja jako kompletny laik czy wezme ktm czy krossa evado 3.0 to i tak są na tyle podobne że nie poczuje różnicy ? moge kierować się w tym wypadku wyglądem ? :> Może głupie pytanie ale do tych crossów normalnie światełka i uchwyt na bidon podczepię ? i licznik ? Bo gdzieś czytałem że sa to rowery bez błotników (nie zależy mi) i innych pierdół ? PjeseczeQ Czy ta merida http://www.rowmix.pl/crossway-700c13/2372-crossway-40-d-2013.html to ta sama co ta z twojego linku za 1800 ? Czy ew. to jest jakiś gorszy/lepszy model ? kupie coś lepszego w tej cenie ? I jeszcze pytanie czy te rowery meridy/kross/ktm itp w okolicach 1700 zł są już zauważalnie lepsze niż ten lazaro za 1100 zł ? No dobrze trochę poczytałem jutro mam zamiar zamawiać któregoś z tych pięciu http://www.rowmix.pl/crossway-700c13/2372-crossway-40-d-2013.html http://author.pl/rowery/rowery-crossowe/cross/classic http://rower.biz/pl/p/KTM-Life-One-2013/101 http://www.goride.pl/kross-evado-30-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-302.html ew. jeśli warto dołożyć http://www.rowerymerida.pl/produkt821/crossway-20-md-rower-merida.html Także który najlepszy ? Chyba że jeszcze jakiś inny w tej cenie to poproszę
PjeseczeQ Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Ta Merida którą podlinkowałeś jest nawet lepsza, ale to rocznik 2013, więc dlatego obniżka. Kross to po prostu mniejsza, gorsza marka niż Author/Merida/KTM - mają beznadziejny stosunek do klienta po zakupie roweru - poszukaj na forum to się dowiesz. Reszta te Meridy/Author/KTM to jest Acera z elementami Tourney'a, czyli osprzęt w miarę ok, który potem można sobie dowolnie wymieniać. A propos Author'a jeszcze - jak chcesz kupować wysyłkowo, to Velo (główny dystrybutor na Polskę) ma już w ofercie model 2014 który się różni malowaniem : http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/classic-2014
Quii Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 ok dzięki a więc zostały mi dwa do wyboru http://www.rowmix.pl/crossway-700c13/2372-crossway-40-d-2013.html http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/classic-2014 Który sam byś kupił ? ? Author ma dla mnie dużo ładniejsze siodełko takie bardziej sportowe ;p Tak więc ostatni raz zapytam... który lepszy ? Bo ten ktm jest słabszy od tamtych dwóch ? http://rower.biz/pl/p/KTM-Life-One-2013/101 w tej meridzie te siodełko jest jakieś dziwne jakby na sprężynie ? ;/
PjeseczeQ Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 KTM do mnie niczym nie przemawia - osprzęt się niczym nie wyróżnia, a wygląd IMO raczej też niezbyt ciekawy. Merida vs. Author - są dość podobne. Merida ma sztycę amortyzowaną, która jednak jest kiepska, bo minimum jeśli chodzi o sztycę amortyzowaną żeby była przydatna to : http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/amortyzowane/p,amortyzowany-wspornik-siodla-nex-sr-suntour,119747.html Brałbym z tej dwójki jeszcze raz Author'a, bo niepodważalny IMO jest argument pięcioletniej gwarancji na ramę i po prostu jestem z całego roweru zadowolony. Chyba, że rower planujesz używać często w terenie tzn. sporo błota - tam hamulce tarczowe nawet niższej klasy jak w Meridzie mogą się przydać. Chociaż te klocki do V-Brake powinny załatwić sprawę : http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/klocki-okladziny/p,klocki-hamulcowe-cp511-mtb-v-brake-70mm-czerwone-clark-s,7828.html
Quii Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 Hehe już byłem zdecydowany na authora i namieszałeś mi w głowie tymi hamulcami ; ) Te tarczowe w ogóle to ładniej wyglądają ;p
PjeseczeQ Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 To zależy gdzie jeździsz. Jak napisałem : dużo błota i stromych zjazdów - wtedy jest sens brać tarcze. W przeciwnym razie v-ki + porządne klocki niemal zawsze wystarczają.
Quii Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 ok a co powiesz o tym modelu ? http://www.mbike.pl/Author-Vertigo-2013-Rower-Crossowy-bialo-zielono-c(4,23512,23527).aspx Dalej author czyli gwarancja 5 letnia zostaje, dalej mi się podoba, ma tarczowe i jest niby droższy ale są ebony przy nim. Nie będzie to model gorszy niż classic ?? Co radzisz warto dołożyć ? To jakiś wyższy model ?
PjeseczeQ Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Hehe, Vertigo sam miałem brać, ale wolałem oszczędzić (tarcze mi nie są potrzebne) i mieć w kieszeni 350 zł (normalnie kosztuje 2049). Cena niezła. Skoro Velo nadal honoruje te bony (podobno akcja już się zakończyła, więc tutaj musisz się kontaktować z Velo/MBike) i faktycznie jest też opcja przedłużenia gwarancji i zależy ci na tarczach - śmiało bierz. Przy okazji masz trochę lepsze opony, reszta to to samo co Classic.
Quii Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 To dzięki za wszystkie odpowiedzi muszę się głęboko zastanowić jaki model wybiorę ; ) Dam znać na dniach na który się zdecydowałem z ojcem ; )
PjeseczeQ Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Proszę. Pamiętaj tylko, że tarcze brać jest sens wtedy jeśli jeździsz w trudnych warunkach. W przeciwnym razie v-ki + dobre klocki. Te drugie są sporo tańsze i łatwiejsze w eksploatacji.
Quii Napisano 13 Lutego 2014 Autor Napisano 13 Lutego 2014 ok dzięki, dzwoniłem do sklepu bony dalej są honorowane po zarejestrowaniu roweru tak samo 5 letnia gwarancja ; ) A czy ta rama 18" nie będzie za duża na moje 172 cm ?? bo 16 " będzie pewnie za mała ? Ok rowerki zamówione zdecydowaliśmy sie jednak na Vertigo przy dwóch rowerach jeszcze utargowana obniżka do 1880 minus 120 zł bon tak więc w sumie jakieś 1750 zł (można powiedzieć że zmieścił się w budżecie ;p ) Za jakiś tydzień rowerki powinny być więc pochwale się zdjęciami na profilu ; )) Dzięki jeszcze raz można zamknąć .
PjeseczeQ Napisano 13 Lutego 2014 Napisano 13 Lutego 2014 Co do ramy - mam 22" i 185 cm, sprzedawca powinien pomóc dobrać ci odpowiedni rozmiar, bo u każdego producenta jest inaczej.
Quii Napisano 15 Lutego 2014 Autor Napisano 15 Lutego 2014 Doradził mi sprzedawca 18" Teraz kolejne głupie pytanie.. koszyki na bidon są uniwersalne ? tzn np. http://allegro.pl/koszyk-na-bidon-kross-bladee-24g-czarny-i3931616496.html Od ręki da się zamontować w ramie będą jakieś specjalne dziurki pod montaż bidonu ?
PjeseczeQ Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 W ramie Authorowej masz miejsce na dwa bidony : w przednim trójkącie ramy jeden poziomo drugi pionowo. Masz już tam na każdym miejscu dwie sztuki śrub imbusowych z podkładkami. Wykręcasz je, przykładasz koszyk na bidon i dokręcasz. Finito.
mam16v Napisano 17 Lutego 2014 Napisano 17 Lutego 2014 MEDANO VANITY http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/6872/medano_vanity_vt3
Quii Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 Witam dzisiaj odebrałem rowery (Authory Vertigo) , dopiero w domu zauważyłem że w moim rowerku przy ustawieniu obu przerzutek na 1, jedna linka jest całkiem mocno napięta a druga jest znacznie luźniejsza... (choć nie aż tak luźna żeby np. leżeć bezwładnie na ramie) w drugim rowerku obie są mocno napięte tylko tam wyższe przerzutki są (jeśli to ma znaczenie) nie mam teraz jak sprawdzić co będzie na wyższych przerzutkach z tą luźniejszą linką lub niższych na drugim rowerze . Coś źle wyregulowane czy nie ma co się bać ? Czy ew. taka luźniejsza linka przekłada się w jakimkolwiek stopniu na komfort jazdy/zmiany przerzutek ? Zresztą nie ważne, najwyżej podjadę w jakiś dzień do pierwszego lepszego rowerowego i za 10 zł w razie potrzeby mi zrobią. Zobacze w trakcie jazdy czy będę precyzyjnie wskakiwać.
Quii Napisano 13 Marca 2014 Autor Napisano 13 Marca 2014 Dzisiaj wybrałem się na pierwszą jazdę Authorem Vertigo, 25 km. przerzutki tylne ledwo co wchodzą czasem musze o 3 w góre nacisnąć żeby poszło o jeden... do wyregulowania, w trakcie jazdy patrze nagle na lampkę i licznik i myślałem że mi opadły do przodu... okazało się ze to kierownica poszła do przodu strasznie słabo dokręconą przez resztę drogi musiałem ją utrzymywać bo się przesuwało do przodu i tyłu i lekko na boki. Nie uważacie że to brak profesjonalizmu sklepu ? Nawet ich nie pytałem odbierając rower czy wszystko na tip top zrobione myślałem że to logiczne że rowery gotowe do jazdy. Siodełko twarde jak skała miałem wrażenie że nogi jeszcze by przejechały drugie tylko ale tyłek nie wytrzyma... Kwestia przyzwyczajenia czy warto je zmienić ? Wszystkie siodła tak dają po dupie ?
PjeseczeQ Napisano 13 Marca 2014 Napisano 13 Marca 2014 Do siodła się przyzwyczaisz po ~100 km. Do regulacji daj do innego serwisu - 20 pln i załatwione.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.