Skocz do zawartości

[Stery] Montaż, luz po złożeniu.


stefan2810

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Kupiłem używane stery Accent Airplane i mam mały problem. Wydaje mi sie że czegoś mi brakuje. Po złożeniu sterów są luzy, a konkretniej w górnej części sterów. Czy może coś robie nie tak?

 

A więc, miski i łożyska mam wbite w ramę na 100% dobrze  i z tym nie ma problemu. Na górne łożysko zakładam srebrny przecięty okrąg/tulejkę w którego środek wchodzi rura sterowa. 

 

Zdjęcie --> http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15571-zdjecie0162/

 

Następnie na rurę sterową nakładam górną cześć sterów 

 

Zdjęcie --> http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15573-zdjecie0163/

 

Wszystko chyba składam okej, bo już sam zgłupiałem?

 

I teraz problem. Po złożeniu tego tak jak napisałem, między srebrną tulejką a czarną górną obudową jest luz którego nie da sie skasować. Zaznaczone na czerwono na zdjęciu. Te elementy do siebie nie przylegają.  Czy czegoś mi brakuje w tych sterach? Czy ja coś nie tak robie?

 

 

Napisano

W komplecie ze sterami powinny być 2 takie ścięte pierścienie, jeden ma średnicę pasującą do lekko rozszerzonej na dole rury sterowej widelca, drugi zakłada się od góry na rurę sterową (ma ją wyosiować w łożysku) , ten drugi jest dociskany przez mostek.

Jeśli na koronie widelca masz założony stary pierścień, i pasuje on do  dolnego łożyska, to przy składaniu musisz założyć tylko ten drugi, od góry.

Może te stery są nieco niższe niż poprzednie, nie ma wystarczającej przerwy między topcapem a rurą sterową i nie możesz skasować luzu.

Napisano

Właśnie rozchodzi sie to że górna pokrywa sterów (na którą idzie top-cap) nie styka się i nie dociska pierścienia który trzyma w osi rurę sterową. Między pierścieniem a pokrywą jest spory luz, zaznaczyłem to na zdjęciu na czerwono.

 

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15573-zdjecie0163/

 

Te dwa elementy się nie stykają i górna pokrywa nie opiera się o pierścień, tylko po bokach o miskę sterów. 

Napisano

Może brakuje jednego elementu , kolejność składania bynajnmniej w sterach które posiadam to w górnej części:

1. Miska górna

2 .Łożysko - może być miska zintegrowana z łożyskiem/stery półzintegrowane/

3. Bieżnia górna sterów- element który dochodzi do łożyska

4 .Podkładka ustalająca/w twoim przypadku przecięty pierścień

5 .Maskowanie sterów

 

Napisano

Nie wiem, może brakuje tam jeszcze pierścienia pośredniego (niektóre modele sterów tak mają).

Mam wrażenie, że łożysko siedzi za głęboko w misce , wrzuć jakieś lepsze zdjęcie miski z łożyskiem.

Napisano

Czy luz o którym piszesz masz "na sucho" tak jak robisz zdjęcia bez wsadzenia rury sterowej? Może za głęboko wciskasz ten przecięty górny konus, a gdy wsadzisz sterówkę on nie wejdzie tak głęboko w łożysko. Spróbuj. 

Napisano

Po skręceniu wszystkiego luzu nie ma, ale kierownica sie ledwo kręci bo wszystko opiera się na górnej pokrywie sterów a nie na łożysku i przeciętym konusie który luźno fruwa.

Napisano

Owszem tego nie mam, ale na 100% taka cieniutka podkładka by nic nie dała. Problem w sumie rozwiązałem, dałem podkładkę która idzie pod mostek i jest git.

Tylko dalej mnie zastanawia ta konstrukcja. Niby nic nie brakuje a jednak nie da sie ich złożyć.

Napisano

Chyba nie zrozumiałeś. Stery złożyłem, lecz dodałem od siebie podkładkę której w zestawie nie było. Bez tej podkładki nie było możliwość złożenia sterów, przynajmniej ja nie umiem. Może jestem jakiś lewy.

 

 

 

Napisano

A co ma ta podkładka dystansowa pod mostkiem do tej szczeliny jaką pokazywałeś? Ją stosuje się pod/nad mostek żeby nie ucinać sterówki i żeby dostosować wysokość na jakiej montuje się kierownicę, tak żeby kapsel sterów ładnie oparł się na mostku lub właśnie takiej podkładce.  

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu

A co ma ta podkładka dystansowa pod mostkiem do tej szczeliny jaką pokazywałeś? Ją stosuje się pod/nad mostek żeby nie ucinać sterówki i żeby dostosować wysokość na jakiej montuje się kierownicę, tak żeby kapsel sterów ładnie oparł się na mostku lub właśnie takiej podkładce.  

Napisano

Ma to że zniwelowała szparę i luzy. Teraz stery opierają sie o konus i podkładkę która go w środku dociska do łożyska. Tak jak powinno być. Bez podkładki jest luz taki jak widzisz na pierwszym zdjęciu jakie dodałem i zaznaczyłem na czerwono.

 

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15573-zdjecie0163/

 

W czerwone miejsce włożyłem podkładkę która jest dedykowana pod mostek, lub nad mostek. Coś musiałem zrobić by to jakoś działało. 

Bez tego, po skręceniu stery nie opierają sie o konus tylko o pokrywę sterów, a w niej, w środku srebrna bieżnia lata jak żyd po pustym sklepie. 

 

Kumacie?

Napisano

Aha. Tą podkładkę dałeś w tą szczelinę, bo ja zrozumiałem że dałeś ją zgodnie z przeznaczeniem pod mostek i to miało załatwić sprawę. Kumamy słabo, bo piszesz jakoś tak... "stery opierają się o pokrywę, o konus, srebrna bieżnia lata". Było by prościej jakbyś nazywał dobrze te elementy. Ja przez stery rozumiem całość, która składa się z 2 misek, 2 łożysk, bieżni dolnej nabijanej na sterówkę itd... 

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu

Aha. Tą podkładkę dałeś w tą szczelinę, bo ja zrozumiałem że dałeś ją zgodnie z przeznaczeniem pod mostek i to miało załatwić sprawę. Kumamy słabo, bo piszesz jakoś tak... "stery opierają się o pokrywę, o konus, srebrna bieżnia lata". Było by prościej jakbyś nazywał dobrze te elementy. Ja przez stery rozumiem całość, która składa się z 2 misek, 2 łożysk, bieżni dolnej nabijanej na sterówkę itd... 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...