Skocz do zawartości

[regulacja przerzutki] problem z SLX m662


kalisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zmienilem kasetę i łancuch  i jakos rozregulowała się moja tylna przezutka więc zabralem sie za regulacje. Właśnie mam problem bo nie moge wyregulowac przezutki a mianowicie gdy jade na 1x1 jest ok a jak zmienię na 1x2 to łancuch zaczyna wskakiwać na 1 i zeskakiwac znowu na 2 i tak wkółko. Regulowałem ją chyba ponad 40 minut.  Co zrobiłem nie tak? Proszę o pomoc

  • Mod Team
Napisano

Wrzuć 3x9, ustaw kółeczko tak by było maksymalnie blisko sąsiedniego brzegu ale nie zahaczał. Następnie sprawdź działanie. Kaseta jest taka sama ?

Napisano

Masz 3x9 czyli największy blat z przodu i najmniejszą zebatę z tyłu.

Kręcisz baryłka tak żeby napęd chodził cicho ale łańcuch był maksymalnie blisko trybu następnego czyli 8.

Ale jak masz napęd 3x9 to lepszą wersją jest ustawić przełożenie 2x5. Wtedy baryłka kręcisz aby wózek był idealnie na środku. Wtedy próba w terenie i korekta baryłką na bierzaco. Jak nie dasz rady sam wregulować to do wymiany okablowanie i kółka wózka na jakieś bbb rolerball lub inne na lozyskach kulowych.

Napisano

kalisiek, po kolei:

 

1. sprawdź czy hak przerzutki jest prosto

2. sprawdź stan kółeczek przerzutki, a także to czy są dobrze skręcone

3. sprawdź linki i pancerze czy się nie zatarły (wrzuć najwyższe przełożenie, a później wykonaj jeszcze pół ruchu, tak jakbyś chciał wrzucić kolejne i sprawdź czy przerzutka wróci do poprzedniego położenia)

4. ustaw śrubkami H i L zakres najwyższego i najniższego przełożenia

5. śrubką baryłkową naciągnij odpowiednio linkę (tak, by swobodnie wskakiwała na kolejne przełożenia)

 

pytanie pomocnicze: czy masz zwykłą czy odwróconą sprężynę? jeśli zwykłą, to takie zachowanie oznacza, że masz za mocno naciągniętą linkę

jeśli odwróconą to za słabo - ale skoro męczysz się już tyle czasu to obstawiam problem z punktami 1-3

Napisano

Ja u siebie mam powiązaną sytuację z ww. Gdy wyreguluję na perfekt, to na 2 biegu z tyłu łańcuch ociera o największą zębatkę. Niwelując tarcie zmuszam manetki do dodatkowego dociągania. Co mogło zawinić?

Napisano

Biera:

1. Hak jest prosty

2. Kółeczka są nowe

3. Linki i pancerze nowe

4. Zrobiłem...

5. Zrobiłem...

Puklus: dzieki za sprostowanie. Ale chodziło ci o to że mam naciągnąć linke czy ustawic odległość wózka od kasety czy co bo nie rozumiem.

  • Mod Team
Napisano
Co mogło zawinić?

Zazwyczaj tak sie dzieje jak hak jest krzywy albo wózek, w twoim przypadku bardzo niewiele, przypatrz sie. Mi pomogła wymiana linki, nie dożo ale trochę pomogło.

 

 

Ale chodziło ci o to że mam naciągnąć linke czy ustawic odległość wózka od kasety czy co bo nie rozumiem.

Ja reguluje zawsze tak:

- manetka na ostatni bieg i odkręcam linke

- można poprawić pancerze zwłaszcza jak są nowe i naciągnąć linkę. w miedzy czasie ustawiam na baryłce odpowiedni zapas do naciągania lub popuszczania linki, ja osobiście na środku.

- zakręcam linkę jedną ręką naciągając.

- ustawiam się za kasetę i patrze w jakiej pozycji jest łańcuch, kręcę baryłką tak by był maksymalnie blisko sąsiedniego biegu ale nie zahaczał i nie dzwonił o niego. i to w zasadzie koniec

 

Resztę doregulowuje podczas jazdy. Dodatkowo kółeczko w szadole wg instrukcji powinno być 5mm od kasety, jak zmieniłeś kasetę na inną, o innej rozpiętości to i śruba B trzeba pokręcić.

Napisano

dobra już wiem ale nie wiem jak, gdzie, co i kiedy ale mam lekko krzywy hak. :) na starej kasecie na 2 biegu leciutko ocierało ale myślałem że nie wyregulowałem dobrze przezutki.

  • Mod Team
Napisano

No i to twoja przyczyna bolączek napędowych, lekko krzywy hak problemy ok 2 biegu bardziej krzywy od 3-4 biegu ... tak to działa :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...