Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Napisano 2 Stycznia 2014 Witam serdeczni . Jestem nowy na forum więc jeżeli popełniłem jakiś błąd to z góry przepraszam . Otóż posiadam kasetę shimano cs-hg30 i po pewnym czasie jeżdżenia zaczęły przeskakiwać mi biegi.Postanowiłem to sprawdzić i okazało się że kaseta podczas kręcenia (pływa). Po odkręceniu jej imbusem 10" , wyjąłem ją razem z bębenkiem i zauważyłem że pewna część(oznaczona "1") ,która znajduje się za pierścienie (oznaczona "2") jest krzywa. I tu nasuwa się moje pytanie,co to za części która jest zaznaczona na zdjęciu ? Jest ona krzywa i widać to gołym okiem . Czy da się wymienić to osobno czy raczej cały bębenek lub kaseta z bębenkiem ? Przepraszam z zdjęcie słabej jakości lecz aparat nawalił i nie umiałem go skalibrować . Pozdrawiam!
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 Zdejmij kasetę z bębenka i zrób zdjęcie na którym widać coś więcej niż kolory.
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 Puklus właśnie problem jest taki ze nie posiadam odpowiedniego klucza do kaset
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 No to troszkę lipa bo trzeba zdjąć kasetę i zobaczyć czy krzywe jest bo jest krzywe, czy na czymś sie np opiera. Udaj sie do rowerowego tam ci to odkręcą a najlepiej kup klucz, to koszt od 10 do 20 zł
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 No chyba tak będę musiał zrobić bo bike stoi a ja bym pośmigał . No nic dzięki Puklus za zainteresowanie tematem lecą pozytywy. Pozdrawiam !
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 Zasadniczo jeżeli kaseta sobie pływa a nie koliduje to z precyzją napędu to można tak jeździć, jednak należało by zobaczyć dlaczego pływa.
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 Właśnie kaseta pływa tak mocno że przerzutki mi przeskakują . Znalazłem to co chciałem wiedzieć i jest to całe połączone ze sobą tzn z bębenkiem . Zaniosę to do rowerowego i niech mi ten bębenek wykręcą z kasety i wymienią na nowy .
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 A to tak od zawsze było czy na skutek jakiegoś ciekawego zdarzenia ?
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 Powiem tak . Kupiłem rower jako używany i nie było z nim żadnych problemów dopiero jak zacząłem jeźdzć w terenie to powstała ta awaria , Podejrzewam ze bębenek dostał za dużo w "kość" i powstała właśnie taka awaria ,
M333 Napisano 2 Stycznia 2014 Napisano 2 Stycznia 2014 Jedno z drugim, przeskakiwanie z falowaniem, nie musi być połączone.Kaseta mogła falować od samego początku, tak jak większość egzemplarzy w tej klasie cenowej. Nie wpływa to negatywnie na walory użytkowe. Falowanie bębenka zauważyłeś dopiero wtedy, gdy zaczął się problem z przeskakiwaniem. Do sprawdzenia: regulacja tylnej przerzutki, stan zębów w kasecie i w mechanizmie korbowym, zużycie łańcucha. Napisz też coś więcej o przeskakiwaniu. Czy występuję bez obciążania, pod obciążeniem. Czy na wszystkich zębatkach czy tylko na niektórych.
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 Kaseta wydaje mi się być sprawna,łańcuch też . Przeskakiwało na na każdej koronce lecz najczęściej między drugą o czwartą i nie zależnie czy z obciążenie czy bez . Da się tu umieścić filmik czy tylko np. poprzez youtube ? Może to coś więcej by ukazało .
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 A piasta to jakiej firmy jest ? bo na shimano chyba nie wygląda ... ?
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 piasta shimano fh-rm30 A ile mniej więcej Nm (z jaką siłą powinien być dokręcony bębenek ) ?
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 Tak żeby było dobrze, z wyczuciem, korpus jest z alu wiec bez szaleństw.
Jaca911 Napisano 2 Stycznia 2014 Napisano 2 Stycznia 2014 A ile mniej więcej Nm (z jaką siłą powinien być dokręcony bębenek ) ? Na pierscieniu jest napis 40Nm ja dokrecam tak, by przy zdejmowaniu nie mieć problemów ale by po dokreceniu nie było luzu.
Mod Team Puklus Napisano 2 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2014 Zakręcać należy tak by nie było luzu, możliwości samoczynnego odkręcenia sie i także umożliwiło to ponowne odkręcenie bez wzywania kawalerii.
Bartas12 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Napisano 2 Stycznia 2014 A więc tak całą kasetę wyczyściłem w paliwie i wydmuchałem kompresorem ,Wyczyściłem całą piastę i ośkę . Nasmarowałem kulki łożyska na nowo i skręciłem do kupy . Po jeździe próbnej wywnioskowałem że trzeba jeszcze podregulować przerzutki , Kaseta dalej "pływa" podczas kręcenia pedałami lecz w czasie jazdy łańcuch przeskoczył mi może z 5 razy a zrobiłem z ładne 10 km . Jutro pobawię się z przerzutkami i zdam raport
Bartas12 Napisano 4 Stycznia 2014 Autor Napisano 4 Stycznia 2014 Soróweczka Panowie że tak długo ale nie miałem za bardzo czasu .Wszystko działa jak należy.aż miło się śmiga . Podsumowując po rozebraniu,wyczyszczeniu,poskładaniu i wyregulowaniu wszystko działa cacy . Gdyby nie te forum to myślę że kupił bym ten bębenek i popłynął bym na trochę budżetu Z góry dzięki i Pozdrawiam .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.