Skocz do zawartości

[11620g] Centurion by Michaster


Michaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym wam przedstawic moj projekt roweru MTB. Rower głownie bedzie wykorzystywany do treningow zimowych i jako odskocznia od szosy. Dodatkowo chcialbym w 2014 sprobowac swoich sil w Maratonach i Crosstriathlonach.

 

To moze teraz kilka słow o rowerze. Zakupilem go jako nowy w 2010 roku tutaj jego specyfikacja fabryczna http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/792/Centurion.Backfire.40/

 

Z orginału zostało niewiele.... w sumie tylko rama :) Nieznam dokladnie wagi wszystkich komponentow jezeli ktos bylby na tyle pomocy i gdyby znal wage rzeczy ktore nie wymienilem prosze o info.

 

Bar Ends: (Rogi) Brak
Bar Plugs: (Korki do kierownicy)
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) B-twin 50 gr?
Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano BL-M445 285 gr
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano BR-M445 285 gr
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Jak wyżej
Cables: (Pancerze i linki) Niestety nie mam pojecia
Cassette: (Kaseta) Shimano Alivio CS-HG50 11-32 9s 366 gr
Chain: (łanńuch) Shimano Deore CN-HG53 292 gr
Crankset: (Korby) Shimano Deore M590 1095 gr
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M770 149 gr
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772 229 gr

Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon X2 1690 gr
Rear Shock: (Damper)
Frame: (Rama) Centurion Backfire 40 2 Kg?
Grips: (Gripy) Pro Skrecane 100 gr
Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS 580mm 164 gr

Handlebar Tape: (Owijka)
Headset: (Stery) Accent połzintegrowane 104 gr
Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520 373 gr
Seat: (Siodło) Ritchey 250 gr
Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 300mm 215 gr
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Centurion ?
Shifters: (Manetki) Shimano Deore SL-590 300 gr
Skewers: (Zaciski koł) Jeden Novatec do tylnej piastu Drugi jakis ciezki klocek Shimano Waga na pewno ponad 100 gr
Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x 2gr= 6gr
Starnut: (Gwiazdka)
Stem: (Mostek) Ritchey WCS 4Axis 110mm 121 gr
Tire (Front): (Opona przednia) Continental MK II 740 gr
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental MK II 740 gr
Top Cap: (Top cap)
Tubes: (Dętki) Continental MTB Light x2 240 gr

Wheel Front: (Koło przednie)
-Hub: (Piasta) Novatec D711SB 158 gr
-Rim: (Obręcz) WTB Frequency i-19 32H 385 gr
-Spokes: (Szprychy) Sapim Race
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe Super HP
Wheel Rear: (Koło tylne)
-Hub: (Piasta) Novatec D812SB
-Rim: (Obręcz) WTB Frequency i-19 32H 385 gr
-Spokes: (Szprychy) Sapim Race
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe Super HP

-Waga  1690gr
Misc : (Inne)

Tarcze: Avid HS1 160mm x2  200gr

 

Razem: 11824 + Linki/Pancerze tutaj prosze o sugestie ile to moze wazyc? Wtedy zaktualizuje wage.

Tutaj link do garazu ze zdjeciami: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/4409-centurion-backfire-40/

 

Na biezaco jak beda jakies zmiany bede dodawac zdjecia i aktualizacje.

 

Pozdrawiam

Zdrowych spokojnych swiat zycze!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trochę ponad 12 kilo waży rower...

Cóż, dobry wynik, chyba głównie za sprawą niezłych kół.

W sumie niewiele jest to zmieniania żeby to miało finansowy sens (w sensie żeby wymieniana część nie kosztowała więcej niż nowa lżejsza rama, na której najwięcej byś zyskał).

Ja zmienił bym tylko zaciski kół na dartmoory. (jeśli nie przeszkadza ci zacisk na imbus a nie szybkozamykacz - ja wolę ten pierwszy, bo stabilniej trzyma koło a imbusy i tak zawsze biorę na wypad rowerem)

Skoro już przy kołach, to zmień opony na ten sam model ale w wersji Race Sport i dętki na lżejsze, np maxxis ultralight.

Ja osobiście zmienił bym jeszcze manetki i przerzutki na te ze stajni SRAMa, bo po prostu działają lepiej niż shimano a i zwykle są także ociupinkę lżejsze. Wymieniasz więc obie manetki na sram x-7 albo x-9, tylną przerzutkę także na srama x-7/x-9. Przednią przerzutkę możesz zostawić shimano, bo są ze sramem kompatybilne.

Na końcu zostawił bym sobie wymianę hamulców, bo choć tanie shimano hamują całkiem przyzwoicie, to jednak czuć od razu różnicę między tanim modelem, a tym droższym. Rozejrzał bym się zatem albo za wyższymi modelami shimano (slx, xt) albo hampelkami formula  - jakikolwiek model tej firmy będzie ok. Hayesów czy avidów nie polecam, bo za krótko użytkowałem żeby móc się wypowiedzieć.

A, no i popracuj nad porządnym ustawieniem roweru - pozycja wydaje się być strasznie rekreacyjna, zupełnie to nie pasuje do charakteru sprzętu. Rama całej sprawy nie ułatwia, wydaje się raczej przeznaczona do niższych amortyzatorów, przez co teraz strasznie poleciała w górę na tym epiconie. Podkładki i mostek skierowany do góry tylko dopełniły efektu, przez co masz siodełko chyba niżej niż kierownicę - takie ustawienie jest dobre co najwyżej do roweru miejskiego, nie MTB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Wsumie zwrociles uwage praktycznie na wszystkie aspekty ktorymi w niedalekiej przyszlosci chce sie zajac. Najprawdopodobniej na pierwszy rzut pojdzie jednak rama. Obecna przeznaczona jest pod Amora 80 a tutaj zalozona jest 100. Moze moglbys cos doradzic co szukac w nowych lub uzywanych? Mysle ,ze zostane przy aluminium budzet i glowa jakos nie jest przekonana za carbonem w MTB.

 

Opony na sezon zostana na pewno zmienione na cos lzejszego bo obecne to ciezkie klocki choc musze przyznac ,ze spisuja sie rewelacyjnie! Biorac pod uwage ich cene 50 zł.

 

gdzies juz czytalem watek o tych zaciskach Dartmoora i na pewno bede sie ku nich sklanial. Co do ustawienia to rzeczywiscie jest malo agresywne nad tym bede musial jeszcze popracowac. Tylko mam maly problem bo obecna sztyca ma tylko 300mm i juz jest prawie cała wyciagnieta wiec bede musial zastanowic sie nad nowa.

 

Za manetkami sie bede rozgladal jak trafi sie jakas okazja to moze sie zaiteresuje ale wsumie do obecnego sprzetu raczej nie mam zastrzezen, ale z drugiej strony nie mam porownania do Acery to niebo a ziemia.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmień koniecznie sztycę - powinna wchodzić te 10 cm w ramę, jeśli jest to mniej, to istnieje duże prawdopodobieństwo że uszkodzisz ramę.

Co do ramy nie pomogę, ja po prostu na twoim miejscu przeglądnął bym ofertę sklepów rowerowych w interesującym mnie przedziale cenowym, wybrał bym ramę o właściwej geometrii (przystosowanej do amora 100mm), wielkości i niskiej wadze i poczytał bym o tym konkretnym modelu na forum, czy jest sens się w to pakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem ustawienie mostka, odrazu moje rece oczuly roznice. Wczesniej po 15km nie wiedzialem gdzie je podziac a teraz problem jak reka odjol. Ramy jakie biore pod uwage z lektury internetu to Giant XTC, Merids HFS, Cube Reaction , Trek 8500, Scott Scale 40 i Author Egoist. Szczerze najbardziej przemawia do mnie ten Author do dostania za okolo 1000 zł nowy, reszta nowa duzo drozsza, chyba ,ze trafi sie fajny egzemplarz na alledrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Udało sie znalezc fajna rame. Na dniach bedzie u mnie zrobie przekladke uzupelnie liste i zwaze rower na nowo. Nowa rama wazy okolo 1600 gr wiec mysle ,ze zyskam okolo 400-500g w stosunku do obecnej.

 

Po tym zabiegu ze starego roweru nie zostanie juz nic :) bedzie tez trzeba zmienic nazwe tematu bo rama nie jest Centuriona. Zamowilem rowniez zaciski Dartmoora.

 

Na ta chwile opony zostaja dopoki nie zakoncza swojego zywota. Spisuja sie fenomenalnie jak na opony za 50 zł szt. Mysle ,ze zmienie dopiero na sezon albo kupie pare typowo na starty a te zostana jako treningowki.

 

Hamulce na razie na pewno zostaja. Zastanawiam sie intensywnie nad manetkami bo obecne Deore działaja malo precyzyjnie. Mysle nad XT lub Sramem ale w przypadku srama musialbym jeszcze zmienic przerzutke tyl a to generuje dodatkowe koszty.

 

Jak tylko zrobie przekladke dam zdjecia i poinformuje o planach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK , zmiany przeprowadzone. Zrobiłem zmiane od ktorej powinienem zaczac, czyli zmiane ramy. Rama to Carver Pure 160, waga ramy to około 1600 gr. Poprzednia wazy około 2050 gr. Roznica spora, ale nie sama waga robi roznice. Obecna ma duzo bardziej sportowa geometrie i jest dedykowana pod amortyzator o skoku 100.

 

Dodatkowo zamontowałem rogi PRO waga 104 gr, bez rewelacji ale na ta chwile beda wystarczajace. Obecnie rower waży dokladnie 11,62 Kg. Dokladna rozpiske uzupelnie pozniej. Obecnie po regulacji manetki Deore zaczely dzialac znacznie lepiej i mysle ,ze na razie przy nich zostane.

 

Zamowilem rowniez Dartmoory Bolt i mysle ,ze uda urwac sie z 50 gr w porownaniu do obecnych.

 

Na sezon planuje jeszcze zmiane opon na cos zwijanego i lzejszego. Moze jezeli nakrece km i bedzie trzeba to rowniez Kasete i Łancuch. Tak apropo na ile te komponenty starcza k/km?

 

http://zapodaj.net/434747a3852fd.jpg.html

 

Jakos zdjecia nie powala ale wrzucam ,zeby byl wglad w to jak ten rower teraz wyglada, zrobie w weekend jakas sesje aparatem.

 

Jesli macie jakies propozycje co do zmian to chetnie poslucham.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bar Ends: (Rogi) Pro 104 gr
Bar Plugs: (Korki do kierownicy)
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) B-twin 50 gr?
Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano BL-M445 285 gr
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano BR-M445 285 gr
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Jak wyżej
Cables: (Pancerze i linki) Niestety nie mam pojecia
Cassette: (Kaseta) Shimano Alivio CS-HG50 11-32 9s 366 gr
Chain: (łanńuch) Shimano Deore CN-HG53 292 gr
Crankset: (Korby) Shimano Deore M590 1095 gr
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M770 149 gr
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772 229 gr

Fork: (Widelec) SR Suntour Epicon X2 1690 gr
Rear Shock: (Damper)
Frame: (Rama) Carver Pure 160 1600 gr
Grips: (Gripy) Pro Skrecane 100 gr
Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS 580mm 164 gr

Handlebar Tape: (Owijka)
Headset: (Stery) Accent połzintegrowane 104 gr
Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520 373 gr
Seat: (Siodło) Ritchey 250 gr
Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 300mm 215 gr
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Centurion ?
Shifters: (Manetki) Shimano Deore SL-590 300 gr
Skewers: (Zaciski koł) Jeden Novatec do tylnej piastu Drugi jakis ciezki klocek Shimano Waga na pewno ponad 100 gr
Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent 3x 2gr= 6gr
Starnut: (Gwiazdka)
Stem: (Mostek) Ritchey WCS 4Axis 110mm 121 gr
Tire (Front): (Opona przednia) Continental MK II 740 gr
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental MK II 740 gr
Top Cap: (Top cap)
Tubes: (Dętki) Continental MTB Light x2 240 gr

Wheel Front: (Koło przednie)
-Hub: (Piasta) Novatec D711SB 158 gr
-Rim: (Obręcz) WTB Frequency i-19 32H 385 gr
-Spokes: (Szprychy) Sapim Race
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe Super HP
Wheel Rear: (Koło tylne)
-Hub: (Piasta) Novatec D812SB
-Rim: (Obręcz) WTB Frequency i-19 32H 385 gr
-Spokes: (Szprychy) Sapim Race
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska) Schwalbe Super HP

-Waga  1690gr
Misc : (Inne)

Tarcze: Avid HS1 160mm x2  200gr

 

 

Uzupelniona rozpiska waga spadla do 11,620 kg. Rower prezentuje sie wizualnie zdecydowanie lepiej. W planach na najblizszy czas wymiana siodla, bo obecne niestety jest wygodne przez 10-15 km a pozniej uwiera. Myslalem nad czyms z WTB, zbieraja niezle opinie podstawowe modele nie sa drogie wiec nie bedzie szkoda jesli nie przypasi. Swoje waza ale wygoda tutaj jest najwazniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...