afly Napisano 2 Maja 2014 Napisano 2 Maja 2014 Właśnie serwisowaliśmy z kolegą Rebę Solo Air 100mm (tłumik TK) 29er (świeży model).Smar stały na uszczelki, gąbeczki namoczone, po ok 15mln do dolnych goleni. Amortyzator został skręcony, napompowany i tutaj własnie pojawia się problem. Amortyzator ciężko zmusić do początkowej pracy, ciężko uzyskać ugięcie "SAG". Działa skokowo, coś jak kangur przy tym wydaje dźwięki jak gdyby tarcie o gumę. Uszczelki wskoczyły prawidłowo, żadna nie jest zaciągnięta. Na dziś już mielismy dość zabawy, jutro pewnie zmierzymy sie z problemem raz jeszcze, jakiś pomysł gdzie mogliśmy zawinic? Zbyt gęsty smar na uszczelki? Suche ślizgi? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 3 Maja 2014 Mod Team Napisano 3 Maja 2014 Tak się może dziać jak się sprężyny dobrze nie nasmaruje. Bardzo ważne by tłoczysko i uszczelki były nasmarowane aż nadto. W solo air w trzpieniu powinien być wentyl, jak się da to go wyjmij. Bez korka na górze rozruszaj tłoczysko. ma chodzić miodnie. Cytuj
Gość Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Albo banalny problem, przy wkladaniu gornych lag w dolne podwinela sie ktoras gabka smarujaca i weszla pomiedzy lage a slizg i masz skokowe dzialanie. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 3 Maja 2014 Mod Team Napisano 3 Maja 2014 I pocięta gąbkę przy okazji ... Cytuj
afly Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Lagi ponownie zdjęte.Gąbeczki na swoim miejscu, żadna nie ucierpiała.Tłumik jak i komora powietrzna pracują normalnie bez przycinki. Problem pojawia się z chwilą założenia dolnych lag, a dokładniej drugich slizgów (nie tych pod gąbeczkami, tylko jeszcze niżej).Jakiś pomysł? Cytuj
Millten Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Moze to nie jest zwiazane bezposrednio z twoim przypadkiem, ale komus innemu sie moze przydac. Zrobilem serwis swojej rebie i tez nie chciala pracowac z poczatku jak powinna, napompowalem troche cisnienia do obu komor i przy pracy siorbala olejem, fuczała i dziwne inne dzwieki, mowie spuszcze powietrze i zobacze co i jak, wtedy z ujemnej komory wyrzygało wymieszany smar z olejem w dosyc znacznej ilosci, cale łapsko miałem ufajdane. Napompowalem znowu i chodzi jak nalezy. Dziwne, gdzies musialo sie zebrac za duzo smaru z olejem i po prostu trza to bylo wypchnac. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.