maciej1408 Napisano 26 Listopada 2013 Napisano 26 Listopada 2013 Witam! Więc zacznę od tego, że jestem właścicielem Krossa Level A6 z 2010 roku. Oprócz napędu (kaseta SLX, łańcuch XTR), sztyca na 40 cm i ogumienia wszystko jest takie jak w oryginale. A więc rowerek na początku użytkowałem dosyć intensywnie (kilkanaście wyścigów XC, 2 maratony + codzienne wypady w okoliczne lasy) później niestety góral poszedł w cień i użytkowałem go tylko zimą i na wyjazd z kolegami na miasto, jakąś przejażdżke itd. więc generalnie był zaniedbany. Jakiś czas temu ponownie zacząłem go użytkować no i niestety po kilkunastu wypadach okazało się, że rower zbytnio nie nadaje się do jazdy, a na przyszły sezon letni chciałbym go dość intensywnie używać więc jestem gotów poświęcić trochę czasu i pieniędzy na przywrócenie go do życia Więc zacznę od tego co na pewno jest do wymiany: - hamulce Tektro Auriga Comp - przedni niestety jest już nie do uratowania (byłem z nim już raz w serwisie, był naprawiany, teraz niestety przy małym wypadku uszkodził się dość mocno i w serwisie zaproponowali mi jedynie wymiane całej dźwignii a poza tym więcej z tymi hamulcami zawsze było problemów a mimo to ich działanie nigdy nie było zadowalające - koła na piastach Joy Tech , obręcze Mach 1 EXE - na piastach są bardzo mocne luzy, po ściągnięciu bębenka musze stwierdzić, że on też wydaje mi się jakby były na nim luzy, koła bardzo szybko się krzywią, jedno już zamienia się w jajo - przerzutka tylna Shimano SLX - wykrzywiła się dosyć mocno, nie działa tak jak powinna, górne biegi nie wchodzą, zresztą swoje już przeżyła No i pewnie napęd tylko jest mały problem ponieważ nie umiem stwierdzić czy jest już zużyty nie posiadam suwmiarki a jedyne co dojrzałem to to, że łańcuch nie nachodzi równiutko środkiem "dziurki" na zębatke tylko jednak trzyma się bliżej ogniwka. Przeglądałem różne strony ale nie potrafię dostrzec czy zębatki są zużyte.. Nie chcę wydać fortuny na rower ale nie chcę też kupić jakiegoś "szajsu" no i nie znam się na mechanice za bardzo (kasete dopiero pierwszy raz w swoim życiu ściągałem a rozkręcać kół czy coś takiego to już w ogóle nie mam zamiar) Nie kupie wszystkiego od razu więc prosiłbym o doradzenie nad czym po kolei myśleć i ewentualnie doradzić czego powinienem szukać, ahha no i jeszcze jedno bo zastanawiałem się czy powinienem zaglądać do suportu - chociaż szczerze nawet niewiem jak to rozkręcić, czy może powinienem to wymienić? Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 26 Listopada 2013 Mod Team Napisano 26 Listopada 2013 Widelec do rozbiórki i serwisu, jaki byś tam nie miał. hamulec zastąp nowym Deore 610 lub tym starszym 596 nie drożej to wyjdzie jak 190zł na przód. koła wycentruj sam, po pierwsze nauczysz sie czegoś po drugie zaoszczędzisz a wymiana kół to spory wydatek jednak. zajrzyj również do łożysk, wyczyść nasmaruj i skręć jak trzeba. Nie działanie górnych biegów jest objawem krzywego haka lub/i krzywego wózka przerzutki, sprawdź czy da sie coś zrobić czy szrot. odnośnie napędu jest przyklejony temat wrzuć tam foty to dostaniesz odpowiedz w jakim jest stanie. Jak ci sie uda wydasz góra 200zł na sam hamulec jak nie, to 200+150+100 ... ok 500zł jak będziesz miał pecha ...tak to jest jak sie nie dba
maciej1408 Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 O kurcze, myślałem że wyniesie mnie to z 1500 zł a tu takie zaskoczenie dzięki wielkie za odpowiedź Co do hamulców to jednak wymienie cały komplet (przód i tył) tylko co byście polecili ? Jestem w stanie wyłożyć do 600 zł jeśli będzie taka potrzeba tylko żeby były żylety Amortyzator (rock shox dart 3) - tutaj jest mały kłopot.. Nie mam żadnego lepszego serwisu w okolicy, czy w normalnym rowerowym powinni zrobić to dosyć dobrze? Do działania amortyzatora nigdy większej uwagi nie przykładałem.. Przerzutka tył - hak przerzutki już kiedyś prostowałem, raz nawet rowerowy odwiedził i pan stwierdził, że nic lepszego się już nie zrobi, ewentualnie wymiana, ale nad tym będę myślał później :-) A nad własnym serwisem kół jeszcze pomyśle bo szczerze nawet niewiem jak się za nie zabrać kolega kiedyś chwalił rowerowy w okolicy, że za 50 zł mu bardzo fajnie wszystko zrobili, rozkręcili, full serwis itd. może ewentualnie na to się pokusze, ale znów z każdym wykrzywieniem rowerowy odwiedziać..
Mod Team Puklus Napisano 27 Listopada 2013 Mod Team Napisano 27 Listopada 2013 Do 600zł kupisz komplet SLX + klocki i pewnie plomby postradasz. Co do reszty ... twoja wola, Nie znasz się, nie masz czasu, to płacisz i to grubo zazwyczaj, znasz sie, płacisz bardzo niewiele.
Pedalarz Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 kolega kiedyś chwalił rowerowy w okolicy, że za 50 zł mu bardzo fajnie wszystko zrobili, rozkręcili, full serwis itd. Warto sie rozejrzec po serwisach, bo niektore teraz robia to za pol ceny, bo dla wiekszosci osob sezon rowerowy sie skonczyl i chlopaki sie zazwyczaj nudza.
maciej1408 Napisano 28 Listopada 2013 Autor Napisano 28 Listopada 2013 Koła idę oddać jutro do serwisu gdzie zrobią mi to w miare tanio, fotki napędu już wrzuciłem do odpowiedniego tematu (http://www.forumrowerowe.org/topic/134791-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-zebatek-napedu/page-45?do=findComment&comment=1400009) teraz zastanawiam się gdzie oddać amortyzator do serwisu i co z hamulcami..
maciej1408 Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Napisano 12 Grudnia 2013 Cześć! Koła odebrane, koszt - 70 zł, wydaje mi się że cena całkiem przyzwoita, obydwa wycentrowane, wymienione łożyska, a w przednim dodatkowo ośka, wszystko ładnie nasmarowane, generalnie wydaje mi się że sam bym tego nie zrobił Co do kół to jeszcze mam pytanko jak porządnie wyczyścić szprychy ? Kolejną czynnością do której się przymierzam jest odnalezienie serwisu w którym zajęli by się amortyzatorem tylko zastanawiam się czy to się będzie opłacać? No i pytanie co do tarcz - troche zaszły rdzą, no i generalnie najlepiej nie wyglądają, jak sprawdzić ich zużycie?
wojtas7 Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 amortyzator mozesz wyslac do serwisu poczta czy kurierem, we wrocku jest taki serwis. jak widzisz lepiej czasem rzucic 70zl jak na te kola i masz porzadnie zrobione.
maciej1408 Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Napisano 12 Grudnia 2013 No niby tak, ale trochę drogo mnie wyjdzie z przesyłkami, wolałbym poszukać czegoś w okolicy, jak się nic nie znajdzie będę musiał pomyśleć
nieborak Napisano 13 Grudnia 2013 Napisano 13 Grudnia 2013 Co do kół to jeszcze mam pytanko jak porządnie wyczyścić szprychy ? Srebrne nierdzewki najlepiej wełną stalową 000, możesz też spróbować tarcze nią przetrzeć http://allegro.pl/welna-stalowa-granulacja-000-i3776488566.html
Mod Team michuuu Napisano 13 Grudnia 2013 Mod Team Napisano 13 Grudnia 2013 Kolejną czynnością do której się przymierzam jest odnalezienie serwisu w którym zajęli by się amortyzatorem Amortyzator bym pogonił. Dart nigdy nie był hiciorem.
maciej1408 Napisano 13 Grudnia 2013 Autor Napisano 13 Grudnia 2013 Ale niestety nie mam za bardzo pieniędzy na wymianę, a jeśli już na coś taniego to na co? Używanego boje się kupować.. Koła wyczyszczone, niestety szprychy nie są w najlepszym stanie (trochę poobdzierane, ale cóż jeszcze sezon będą musiały pośmigać)
maciej1408 Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Napisano 14 Grudnia 2013 Trochę zaczałem zastanawiać się nad kupnem części i mam pytanka do was.. Kaseta i łańcuch - co powiecie o tym http://allegro.pl/zestaw-shimano-deore-cs-hg50-11-32-cn-hg73-i3774019105.html Zębatki (średnia i duża) - niewiem jakie Przerzutka tył - wiadomo zależy mi na niskiej cenie ale żebym też na nią nie narzekał, deorka styknie ? Jeśli tak to jaka konkretnie (nie łapie się z długością wózka itd.) No i hamulce.. zastanawiam się czy lepiej kupić jakieś tańsze i odłożyć na kupno amortyzatora czy amortyzator zostawić i kupić droższe hamulce..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.