Erkki Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 W moim nowym rowerze Scott Sportster x20 (2013r.) po ok. 100 km postanowiłem zdjąć łańcuch i trochę go przeczyścić w benzynie i naoliwić, tak dla zapoznania się ze spinką, jak działa itd. Ale nie znam się za dobrze na rowerze i po prostu źle założyłem łańcuch, poprowadziłem go między kółkami przerzutki (Deore- takiej jak na zdjęciu) pod tym metalowym czymś zaznaczonym strzałką. I tak przejechałem ok. 25 km. Rower jechał dość dobrze, ale jakby trochę gorzej. Biegi też zmieniały się, ale też jakby gorzej. Potem zorientowałem się co jest grane i zamieniłem położenie. Rower natychmiast zaczął jechać znacznie lepiej i łatwiej. Łańcuch wygląda normalnie, natomiast w tym metalowym czymś o co tarł łańcuch powstały 4 rowki na brzegach i wytarło się to trochę od spodu. Obecnie rower jeździ bardzo dobrze, ale nie jestem pewien czy pewne niewielkie odgłosy ze strony łańcucha przy pedałowaniu to piasek i tak już było czy coś się z nim stało po tym założeniu (choć raczej to pierwsze). Mam pytanie: Czy coś się mogło popsuć? Coś mam zrobić teraz? Np. wyczyścić łańcuch jeszcze raz bo może być w nim metal z tej przerzutki? Czy jak ruszam ogniwami łańcucha na boki to czy ma prawo być lekki luz między ogniwami i słychać lekkie chrzęszczenie (rower ma przejechane jakieś 150 km, ale pamiętam że bardzo szybko łańcuch zrobił się brudny od piasku już wcześniej)?
mklos1 Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Nic się nie popsuło - skoro poprawiłeś łańcuch. Napęd chodzi najlepiej i najciszej, gdy jest pokryty smarem fabrycznym. Jak złapie piasku - cóż.... Trzeba zdjąć, wymyć i po założeniu ponownie nasmarować. I tak średnio co 200 km.
Erkki Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 Dzięki, właśnie zamierzam to zrobić. Bardzo szybko się pokrywa piaskiem ten łańcuch.