LUTY123 Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Witam mam pewien problem w zasadzie to mały ale jednak jest. Konkretnie kupiłem rower który stał na dworze przez zimę i amorki trochę się zastały lecz je wypsikałem i chodzą lecz teraz po maratonie gdzie nie był łatwy i teren trochę się musiały napracować po zawodach okazało się że amortyzatory mają luzy. chciałbym się spytać czy jest możliwość ich usunięcia. amortyzatory to Sr Suntour .:/
Centek Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Model mamy sobie odgadnąć? Może chociaż jakieś foty? Na 90% Szrot - kup nowy Prawdopodobnie powierzchnie lag pokryte były rdzą. Popsikałeś amor i puścił ale golenie działały jak tarka na pseudo tuleje ślizgowe jakie montowane są w SR. Swoją drogą nowe amorki SR też mają luz więc można rozebrać amorek przeczyścić i nasmarować lagi. Luzów to nie zlikwiduje ale na jakiś czas poprawi jego "pracę"
LUTY123 Napisano 20 Października 2013 Autor Napisano 20 Października 2013 To prawda golenie są porysowane i zardzewiałem, nie wiedziałem że to ma wpływ. Jednak w sprawie nowego to muszę chyba trochę poczekać bo mam ograniczony budżet a z tego co wiem do 29er nie ma dużego wyboru w niskich cenach.
Roonin Napisano 20 Października 2013 Napisano 20 Października 2013 Kolego coś nie teges. Piszesz w innym temacie że "złożyłeś rower" i masz problem z łańcuchem teraz się okazuje że to coś to jakiś wykopek co stał przez zimę na dworze. No to nic dziwnego że z tym łańcuchem były problemy. Coś kolego nie do końca chyba mówisz prawdę, ludzie starali się pomóc, dumali nad przyczyną a wygląda na to że trzeba było zacząć od rozebrania i nasmarowania wszystkiego jak należy. Co do amora to jak zardzewiał to tylko na śmietnik. Tyle to by pasowało wiedzieć samemu ewentualnie doczytać i dziesiątkach wątków.
atizylak Napisano 21 Października 2013 Napisano 21 Października 2013 Amor musi być w środku czysty i nasmarowany. Nie lać karcherem czy szlauchem po uszczelkach żeby wody z brudem nie nalało do środka bo się zatrze.
Mod Team Puklus Napisano 21 Października 2013 Mod Team Napisano 21 Października 2013 To prawda golenie są porysowane i zardzewiałem Jeżeli Ci sie zardzewiało to polecam cortanin f nie wiedziałem że to ma wpływ. Jaja sobie robisz?
LUTY123 Napisano 24 Października 2013 Autor Napisano 24 Października 2013 Kolego coś nie teges. Piszesz w innym temacie że "złożyłeś rower" i masz problem z łańcuchem teraz się okazuje że to coś to jakiś wykopek co stał przez zimę na dworze. No to nic dziwnego że z tym łańcuchem były problemy. Coś kolego nie do końca chyba mówisz prawdę, ludzie starali się pomóc, dumali nad przyczyną a wygląda na to że trzeba było zacząć od rozebrania i nasmarowania wszystkiego jak należy. Co do amora to jak zardzewiał to tylko na śmietnik. Tyle to by pasowało wiedzieć samemu ewentualnie doczytać i dziesiątkach wątków. A ty chyba nie bardzo umiesz czytać jeśli chodzi o cały napęd miałem nowy ( łańcuch, kaseta, korba) a problem był w tym jak nie wiem czy czytałeś ale kupiłem nowy łańcuch i nie skróciłem a powinienem to zrobić przez co był zaluźny teraz nie jest ale problem jest też przerzutka z przodu bo jest niedostosowana do NOWEGO napędu który wcześniej był 8rz a przód 42T a teraz jest tył 9rz a przód 46T . A z zakupionego roweru jestem szczęśliwy ma on rzeczy które muszę naprawić ale chociaż miałem podstawy do spuszczenia z ceny. CZAISZ :/
Roonin Napisano 25 Października 2013 Napisano 25 Października 2013 "Czaję" że napisałeś w pierwszym poście (czyli w tym w którym zadajesz pytanie i opisujesz problem) wyraznie-"złożyłem rower" (zgadza się?), nie było wzmianki o wymianie samego napędu w starym rowerze (zgadza się?). Czaję że NIE napisałeś że rower przestał zimę na dworze. Jak byś to napisał w tamtym temacie to pierwszą odpowiedzią jaką byś dostał było by rozbierz do zera sprawdz i nasmaruj. Co do przerzutki to sobie zmieniaj ale to nie w tym problem. Wskaż mi różnice między przerzutką 9-46 a 8-42, bo ja jakoś takich nie widzę. Kwestia regulacji . Badz sobie szczęśliwy z nowego roweru, nikt ci tego nie broni i nie piętnuje z tego powodu. Po prostu pisz prawdę i dokładnie opisuj problem. CZAISZ :/
LUTY123 Napisano 27 Października 2013 Autor Napisano 27 Października 2013 "Czaję" że napisałeś w pierwszym poście (czyli w tym w którym zadajesz pytanie i opisujesz problem) wyraznie-"złożyłem rower" (zgadza się?), nie było wzmianki o wymianie samego napędu w starym rowerze (zgadza się?). Czaję że NIE napisałeś że rower przestał zimę na dworze. Jak byś to napisał w tamtym temacie to pierwszą odpowiedzią jaką byś dostał było by rozbierz do zera sprawdz i nasmaruj. Co do przerzutki to sobie zmieniaj ale to nie w tym problem. Wskaż mi różnice między przerzutką 9-46 a 8-42, bo ja jakoś takich nie widzę. Kwestia regulacji . Badz sobie szczęśliwy z nowego roweru, nikt ci tego nie broni i nie piętnuje z tego powodu. Po prostu pisz prawdę i dokładnie opisuj problem. CZAISZ :/ Hmmm Więc tak słowa "złożyłem rower" miały wskazywać na to że rower musiałem po zimie rozłożyć nasmarować i OD NOWA ZŁOŻYĆ. Więc nie można złożyć starego roweru??, a w jednym poście wspomniałem o tym że łańcuch kupiłem a z tego co wiem chyba nikt nie kupuje używanego łańcucha a przerzutka napisałem że NIE jest nowa. A to że stał na dworze niczego by nie zmieniło gdyż stał on tam jedynie na zepsutych kołach i bez przerzutek i całego napędu. Hmmm przerzutka przód i tu leży problem a powiem ci czym się różni 9/46 od 8/42. Pacz :/ http://allegro.pl/przerzutka-przod-shimano-alivio-fd-m431-9-rz-i3637409411.html O kurczę ta obsługuje co ?????? 9 rzędowy napęd z największą zębatką z przodu która ma od 44 do 48 zębów. czyli ta będzie pasowała do mojego roweru. Jednak mechanik Roonin mówi panie co będziesz pan przepłacał walniemy tą :http://allegro.pl/przerzutka-przod-sunrace-8-rz-shimano-42-34-24t-i3599992026.html i też będzie działać tylko kwestia regulacji cóż że jest na mniej zębów z przodu łańcuch trochę się porysuje ale co tam. :/ Wyobraź sobie że założyłeś to coś za 35zł i bierzesz na największą no to obciera o górną część prowadnicy bo ci łańcuch się nie mieści no to e tam podniesie się przerzutkę do góry o teraz jest elegancko ale co się dzieje bierzesz na najmniejszą a tu znowu trze na dole prowadnicy i co zrobić kupić tą która jest przystosowana do większych zębatek z przodu. I taka sytuacja jest u mnie. A ty dobrze czytaj i rozumuj. CZAISZ :/
Roonin Napisano 27 Października 2013 Napisano 27 Października 2013 Dobra niech ci będzie. Powiedzmy że się nie zrozumieliśmy. Po prostu kompatybilność z większymi zębatkami to nie to samo co kompatybilność z 8 czy 9 rz a tak to zrozumiałem z twojego opisu. Może faktycznie niepotrzebnie się zasugerowałem tym 8-9rz a nie skupiłem na ilości zębów na blacie. To tak jak z tylnymi zmieniarkami, goście piszą że ta jest kompatybilna z 8 a ta z 9rz mimo że to ten sam SKOK tylko koronek więcej. Czysta głupota albo świadome robienie klienta w balona. A i tak będę się upierał że te 2-3 zęby przy umiejętnej regulacji da się spokojnie przeskoczyć Tu jest jeszcze ważna geo ramy i producent podaje wartości jakie może zagwarantować zawsze przy danym typie prowadnicy. Tak na koniec: Tu masz coś co nie kosztuje "35zł" a obsługuje. http://allegro.pl/przerzutka-shimano-tourney-fd-tz31-31-8mm-dolny-c-i3663102404.html A "mechanik Roonin" miał więcej rowerów niż ty masz lat i robi wszystko sam oprócz zaplatania kół, i nie raz musiał pokombinować żeby było dobrze. Nie zawsze wszystko było w sklepach. Tyle nie ma sensu ciągnąć dalej tego bicia piany. Nie piszę więcej i nie odpowiadam więcej na twoje wątpliwe wywody, nie potrzebne mi przepychanki. Wykazałem ci tylko że jesteś strasznie nieścisły w tym co piszesz ale ciebie znawcę z długoletnim doświadczeniem nie wiedziałem że to ma wpływ. to strasznie ubodło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.