Skocz do zawartości

[amortyzator] Luzy, czy da się coś zrobić?


LUTY123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pewien problem w zasadzie to mały ale jednak jest. Konkretnie kupiłem rower który stał na dworze przez zimę  i amorki trochę się zastały lecz je wypsikałem i chodzą lecz teraz po maratonie gdzie nie był łatwy i teren trochę się musiały napracować po zawodach  okazało się że amortyzatory mają luzy. chciałbym się spytać czy jest możliwość ich usunięcia. amortyzatory to Sr Suntour .:/

Napisano

Model mamy sobie odgadnąć? Może chociaż jakieś foty?

Na 90% Szrot - kup nowy ;) Prawdopodobnie powierzchnie lag pokryte były rdzą. Popsikałeś amor i puścił ale golenie działały jak tarka na pseudo tuleje ślizgowe jakie montowane są w SR. Swoją drogą nowe amorki SR też mają luz więc można rozebrać amorek przeczyścić i nasmarować lagi. Luzów to nie zlikwiduje ale na jakiś czas poprawi jego "pracę" ;)

Napisano

To prawda golenie są porysowane i zardzewiałem, nie wiedziałem że to ma wpływ. Jednak w sprawie nowego to muszę chyba trochę poczekać bo mam ograniczony budżet a z tego co wiem do 29er nie ma dużego wyboru w niskich cenach.

Napisano

Kolego coś nie teges.

Piszesz w innym temacie że "złożyłeś rower" i masz problem z łańcuchem teraz się okazuje że to coś to jakiś wykopek co stał przez zimę na dworze. No to nic dziwnego że z tym łańcuchem były problemy. Coś kolego nie do końca chyba mówisz prawdę, ludzie starali się pomóc, dumali nad przyczyną a wygląda na to że trzeba było zacząć od rozebrania i nasmarowania wszystkiego jak należy.

Co do amora to jak zardzewiał to tylko na śmietnik. Tyle to by pasowało wiedzieć samemu ewentualnie doczytać i dziesiątkach wątków.

  • Mod Team
Napisano

 

To prawda golenie są porysowane i zardzewiałem

Jeżeli Ci sie zardzewiało to polecam cortanin f

 

nie wiedziałem że to ma wpływ.

Jaja sobie robisz?

 

Napisano

 

Kolego coś nie teges. Piszesz w innym temacie że "złożyłeś rower" i masz problem z łańcuchem teraz się okazuje że to coś to jakiś wykopek co stał przez zimę na dworze. No to nic dziwnego że z tym łańcuchem były problemy. Coś kolego nie do końca chyba mówisz prawdę, ludzie starali się pomóc, dumali nad przyczyną a wygląda na to że trzeba było zacząć od rozebrania i nasmarowania wszystkiego jak należy. Co do amora to jak zardzewiał to tylko na śmietnik. Tyle to by pasowało wiedzieć samemu ewentualnie doczytać i dziesiątkach wątków.

A ty chyba nie bardzo umiesz czytać jeśli chodzi o cały napęd miałem nowy ( łańcuch, kaseta, korba) a problem był w tym jak nie wiem czy czytałeś ale kupiłem nowy łańcuch i nie skróciłem a powinienem to zrobić przez co był zaluźny teraz nie jest ale problem jest też przerzutka z przodu bo jest niedostosowana do NOWEGO napędu który wcześniej był 8rz a przód 42T a teraz jest tył 9rz a przód 46T . A z zakupionego roweru jestem szczęśliwy ma on rzeczy które muszę naprawić ale chociaż miałem podstawy do spuszczenia z ceny. CZAISZ :/ 

Napisano

"Czaję" że napisałeś w pierwszym poście (czyli w tym w którym zadajesz pytanie i opisujesz problem) wyraznie-"złożyłem rower" (zgadza się?), nie było wzmianki o wymianie samego napędu w starym rowerze (zgadza się?).

Czaję że NIE napisałeś że rower przestał zimę na dworze. Jak byś to napisał w tamtym temacie to pierwszą odpowiedzią jaką byś dostał było by rozbierz do zera sprawdz i nasmaruj.

Co do przerzutki to sobie zmieniaj ale to nie w tym problem.

Wskaż mi różnice między przerzutką 9-46 a 8-42, bo ja jakoś takich nie widzę. Kwestia regulacji :icon_cool: .

Badz sobie szczęśliwy z nowego roweru, nikt ci tego nie broni i nie piętnuje z tego powodu. Po prostu pisz prawdę i dokładnie opisuj problem.

CZAISZ :/

Napisano

 

"Czaję" że napisałeś w pierwszym poście (czyli w tym w którym zadajesz pytanie i opisujesz problem) wyraznie-"złożyłem rower" (zgadza się?), nie było wzmianki o wymianie samego napędu w starym rowerze (zgadza się?). Czaję że NIE napisałeś że rower przestał zimę na dworze. Jak byś to napisał w tamtym temacie to pierwszą odpowiedzią jaką byś dostał było by rozbierz do zera sprawdz i nasmaruj. Co do przerzutki to sobie zmieniaj ale to nie w tym problem. Wskaż mi różnice między przerzutką 9-46 a 8-42, bo ja jakoś takich nie widzę. Kwestia regulacji . Badz sobie szczęśliwy z nowego roweru, nikt ci tego nie broni i nie piętnuje z tego powodu. Po prostu pisz prawdę i dokładnie opisuj problem. CZAISZ :/

Hmmm

Więc tak słowa "złożyłem rower" miały wskazywać na to że rower musiałem po zimie rozłożyć nasmarować i  OD NOWA ZŁOŻYĆ. Więc nie można złożyć starego roweru??, a w jednym poście wspomniałem o tym że łańcuch kupiłem a z tego co wiem chyba nikt nie kupuje używanego łańcucha a przerzutka napisałem że NIE jest nowa. A to że stał na dworze niczego by nie zmieniło gdyż stał on tam jedynie na zepsutych kołach i bez przerzutek i całego napędu. 

Hmmm przerzutka przód i tu leży problem a powiem ci czym się różni 9/46 od 8/42. Pacz :/ 

http://allegro.pl/przerzutka-przod-shimano-alivio-fd-m431-9-rz-i3637409411.html

O kurczę ta obsługuje co ?????? 9 rzędowy napęd z największą zębatką  z przodu która ma od 44 do 48 zębów. czyli ta będzie pasowała do mojego roweru. Jednak mechanik Roonin mówi panie co będziesz pan przepłacał walniemy tą :http://allegro.pl/przerzutka-przod-sunrace-8-rz-shimano-42-34-24t-i3599992026.html i też będzie działać tylko kwestia regulacji cóż że jest na mniej zębów z przodu łańcuch trochę się porysuje ale co tam. :/

Wyobraź sobie że założyłeś to coś za 35zł i bierzesz na największą no to obciera o górną część prowadnicy bo ci łańcuch  się nie mieści no to e tam podniesie się przerzutkę do góry o teraz jest elegancko ale co się dzieje bierzesz na najmniejszą a tu znowu trze na dole prowadnicy  i co zrobić kupić tą która jest przystosowana do większych zębatek z przodu. I taka sytuacja jest u mnie.

A ty dobrze czytaj  i rozumuj.

CZAISZ :/

Napisano

Dobra niech ci będzie. :wallbash: Powiedzmy że się nie zrozumieliśmy.

Po prostu kompatybilność z większymi zębatkami to nie to samo co kompatybilność z 8 czy 9 rz a tak to zrozumiałem z twojego opisu. Może faktycznie niepotrzebnie się zasugerowałem tym 8-9rz a nie skupiłem na ilości zębów na blacie.

To tak jak z tylnymi zmieniarkami, goście piszą że ta jest kompatybilna z 8 a ta z 9rz mimo że to ten sam SKOK tylko koronek więcej. Czysta głupota albo świadome robienie klienta w balona.

 

A i tak będę się upierał że te 2-3 zęby przy umiejętnej regulacji da się spokojnie przeskoczyć ;)

Tu jest jeszcze ważna geo ramy i producent podaje wartości jakie może zagwarantować zawsze przy danym typie prowadnicy.

 

Tak na koniec:

 Tu masz coś co nie kosztuje "35zł" a obsługuje. :icon_confused:

http://allegro.pl/przerzutka-shimano-tourney-fd-tz31-31-8mm-dolny-c-i3663102404.html

 

A "mechanik Roonin" miał więcej rowerów niż ty masz lat i robi wszystko sam oprócz zaplatania kół, i nie raz musiał pokombinować żeby było dobrze. Nie zawsze wszystko było w sklepach.

 

Tyle nie ma sensu ciągnąć dalej tego bicia piany.


 

Nie piszę więcej i nie odpowiadam więcej na twoje wątpliwe wywody, nie potrzebne mi przepychanki.

Wykazałem ci tylko że jesteś strasznie nieścisły w tym co piszesz ale ciebie znawcę z długoletnim doświadczeniem

 

 nie wiedziałem że to ma wpływ.

 

to strasznie ubodło.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...