Skocz do zawartości

[korba] Wymiana zębatki z 24t na 22t


jogi109

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, posiadam w rowerze B'Twin jakąś no-name korbe. Chce pierwszy bieg wymienić na 22z. Obecnie jest taki układ: 24-34-44. Myślę, że żadnych problemów nie będzie, ale nie wiem jaka tarcza mi wystarczy. Jeżdżę ok 100-150 km tygodniowo. Różnie bywa z terenem-często wciągam sie na góre nie całe 1000m n.p.m, lecz równie czesto asfalt (do póki nie kupie kolarzówki). Z tyłu mam wolnobieg shimano, i brakuje biegów poniżej 1 : ( Mogę kupić tarczę ALivio 22z za 5zł (?). Nie wiem tylko, czy mi takowa wystarczy. Proszę o sugestie : )

http://allegro.pl/zebatka-22z-alivio-tarcza-22t-fc-m410-protektor-i3611012877.html

Napisano

Skoro nie wiesz co to za korba to podaj model tego roweru. Często w parze z wolnobiegem była słaba korba i to jeszcze często nie rozbieralna. Dlatego trzeba dokładnie wiedzieć co to za model. I nie oczekuj, że jak zejdziesz dwa zęby niżej to będziesz lepiej robił podjazdy. To można uzyskać poprzez przejście na kasetę co i tak powinieneś zrobić poruszając się gdzieś po górach jak piszesz.
 

Napisano

B'Twin original 7, z tym że korba przełożona z originala 5. Korba jest rozbieralna, na 99%. Ramiona przymocowane są do 2 zębatki, do której jedną śrubą zamocowane sa dwa blaty (śrub jest oczywiscie 4). BCD=64 mm Korba ma juz koło 1000km i nie widać oznak zużycia.

Co do oczekiwań-wcale tak nie myślę. Jadę pod górkę za kolesiem, siedzi na siodełku, kadencja ~80 i jedzie normalnie, do tego chyba miał bieg 1x3 (9z z tyłu) Ja bieg 1x1, kadencja ~50 jade na stojąco, koło sie ślizga-tragedia (Ale wjechałem : P) Podążając tym tropem-nie twierdze, ze bede robił o 10 km/h wyższa srednia w górach, tylko jazda będzie przyjemniejsza. Dodam jeszcze, że podjazd miał około 0,5km. Jak wymieniłem z 28 na 24, to różnica była spora. Ale nadal brakuje. 

Co do kasety-gdybym miał pieniądze, to bym wymienił.

 



Wkradł się błąd: mała zębatka jest mocowana na 4 śruby do środkowej zębatki (BCD 64mm), oddzielnie od dużej.

Napisano

Kilka spraw:

- rower nie jest geometrycznie przystosowany do pokonywania dużych nachyleń terenu;

- z tyłu masz kasetę o największej kononie 28T, takie rzeczy stosuje się raczej w rowerach szosowych/przełajach, a nie terenowych;

- ogumienie

- kondycja

Kombinowanie z korbą nie ma sensu. Skoro z tyłu masz 28T (według "dokumentacji"), lepiej zmienić kasetę na 32T (http://allegro.pl/sram-kaseta-pg-730-12-32-lancuch-pc-830-na-7rzed-i3549829882.html). 4T zysku to naprawdę sporo.

Napisano

-wiem.ale nie stac mnie na nowy. a pierwszy jaki kupie to szosa

-opony zmieniam na zime

-o to sie nie martw ; )

Ciekaw jestem, czy czytales poprzednie posty :33 Nie mam kasety, tylko wolnobieg. Nie bede inwestowal w niego kasete 100 i piasta kolo 50 : o. Jak zuzyje sie wolnobieg, wymienie go na mega-range. na razie wymienie tylko ta malaa zebatke. Powiedzcie tylko, czy ta aukcja to nie jakis bubel, i jesli zebatka jest oryginalna to czy kupic ja, czy lepiej dopłacić do jakiegos deore.

Napisano

 

Jak zuzyje sie wolnobieg, wymienie go na mega-range.

 

Decathlon twierdzi, że Twój model ma kasetę i miałem ku temu wątpliwości właśnie (kaseta 7-rz nie jest zbyt popularna). Wolnobieg megarange jest o tyle niefajny, że będziesz miał bardzo duży skok kandencji pomiędzy biegiem 1x1 a 1x2.

Mam bardzo duże wątpliwości co do oryginalności zębatki. 4,50 PLN? Tak się składa, że kupowałem u tego sprzedawcy kilka różnych detali, w tym np kółeczka do przerzutki... Wszystko było ok. No ale ja kupowałem zamienniki.

Napisano

Nie jestem pewien do końca, ale co z przednia przerzutką? Czy obsłuży o 2 zeby mniejszą tarczę i nie będzie problemu z przejściem na srednią zębatkę?

Napisano

Oj tam, wszystko na browce przeliczac : pp Alkohol szkodzi kondycji! : D Bylem przekonany, ze sa to sruby, a nie nity bo mialy taką glowke imbusowa. Jak bedzie mi sie.chcialo, to zima wybije nity, wstawie ta 22z i przykrece na sruby. A jak nie to w koncu ja wykorzystam jak kupie górala z prawdziwego zdarzenia.

Napisano

Oj tam, wszystko na browce przeliczac : pp Alkohol szkodzi kondycji! : D Bylem przekonany, ze sa to sruby, a nie nity bo mialy taką glowke imbusowa. Jak bedzie mi sie.chcialo, to zima wybije nity, wstawie ta 22z i przykrece na sruby. A jak nie to w koncu ja wykorzystam jak kupie górala z prawdziwego zdarzenia.

 

Nie wiem kolego czy jest sens w jakakolwiek ingerencję w ten sprzęt. Orginal to rower  miejski/uniwersalny ale   na  100% nie nadający się w teren. Tak jak ktoś wcześniej pisał : inne kąty ramy, inne ułożenie  korby względem rowerzysty itd itd itd.

 

To tak jak bym kupił seicento FWD  i  chciał z niego  driftowóz zrobić  przespawując  napędy, ośki, skrzynie itd, bo widziałem jak obok  mnie bmw  leciało bokiem...

 

Jedynym  rozsądnym rozwiązaniem  nie  kosztującym  zbyt dużo   jest  wolnobieg mega range. Z  tym, że nie koniecznie może podejść pod  przerzutkę tylną, bo  czasem zdarza się  że kółko prowadzące na wózku niemal zakleszcza się  z zębatką wolnobiegu i nie da się tego już  "podkręcić"  śrubką  do wysokości wózka  :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...