xDRedi Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Witajcie mam hexagona x5 z 2013r. Parametru tu www.kross.pl/pl/2012/mtb/hexagon-x5Mam pytanie odnośnie przerzutki przedniej tylnej i kasety.Czemu są droższe od tych co posiadam wiem waga dłuższa wytrzymałość ale czy coś poza tym ?? Pytam bo nie wiem lepsza kaseta i przerzutki i się lżej jedzie ??
Gość Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Jedzie sie tak samo. Biegi sie szybciej i pewniej zmieniają.
Shootee Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Mniejsza waga i precyzja, wytrzymałość droższego osprzętu nie zawsze jest większa.
erzurum Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Mniejsza waga i precyzja, wytrzymałość droższego osprzętu nie zawsze jest większa. precyzja większa.
xDRedi Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 a w przypadku okorbowania i kasety.I jeszcze jedno czemu tarcze lepsze są od v -breików( mowa o chamulcach hamulcach)
Shootee Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 O CHamulcach nie wiele wiem . Ale za to wiem o hamulcach. Po primo lepsza siła i modulacja, po secundo odporne na warunki pogodowe.
tobo Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Po pierwsze, pisz po polsku. Po drugie: osprzęt z wyższych grup jest wykonany z innych materiałów; więcej aluminium, mniej stali. Lepszy materiał pozwala obniżyć masę komponentów z mniejszym prawdopodobieństwem utraty dobrych własności użytkowych. Komponenty z wyższych grup powinny zapewniać większą precyzję działania szczególnie w niekorzystnych warunkach, pod obciązęniem, w brudzie itd. Lepszy materiał oznacza - przynajmniej teoretycznie - większą odporność na korozję i zużycie. Te zasady obowiązują w zakresie grup użytkowych, czyli powiedzmy do xt włącznie u Shimano. Najwyższe grupy komponentów niekoniecznie są przeznaczone do długiej i bezproblemowej eksploatacji - podobnie jak np z samochodami rajdowymi czy w Formule 1, gdzie sprzęt ma dać maksimum osiągów przy krótkiej żywotności. Jeśli kupisz rower za 30 tysięcy zł nie jest powiedziane że jego żywotność będzie 10 razy dłuższa niż tego za 3 tysiące i powiedzmy 30 razy dłuższa niż tego za tysiąc. Lekkie komponenty trzeba traktować rozumnie i o nie dbać. Najważniesze "przewagi" tarczówek nad v-brake: mniejsza podatność na czynniki atmosferyczne, większa siła hamowania i lepsza kontrola w warunkach ekstremalnych, brak zużycia obręczy, możłiwość innego zaprojektowania i wykonania kół.
xDRedi Napisano 25 Września 2013 Autor Napisano 25 Września 2013 A koszty w utrzymaniu ile są większe przy tarczy od v-bike i ile kosztuje montarz tarczy jqk się niema żadnych potrzebnych żeczy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.