Skocz do zawartości

[3000-4000] pierwsza szosa ;]


zimsky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, wiem że temat pierwszej szosy wałkowany był trylion razy, ale chciałbym żeby mój temat rozpatrzony był indywidualnie. :)

 

zrozumiałem że złapałem bakcyla już na dobre i pora przerzucić się z 14kg górala na coś bardziej profesjonalnego lecz nie znam się zupełnie.

rower będę potrzebował do równych norweskich asfaltów jak i tutejszych wzniesień. mega podoba mi się giant defy 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.1.2014/14060/66321/ co myślicie?

na ultegrze mogę coś dostać z moim budżetem?

do wzrostu 178 jaka rama będzie najlepsza?

 

aha, interesuję mnie raczej nowy rower, nie mam szczęścia do zakupów używanych rzeczy.

 

 

z góry dziękuje mocno za każdą pomoc.

Napisano

Trzeba przyznac, ze wyszedl im ten rower. Bardzo ladne rurki, ladny prosty widelec.

Niemniej, to nie jest typowy szosowy scigacz. Piesze o tym, tylko dla celow informacyjnych.

Rower raczej do wygodnego przemieszczania sie. W porownaniu do typowych pomykaczy szosowych, krotsza rama, z wyzsza glowka i do tego bardzo miekka kaseta. Nie wiem jakie masz tam okolicznosci terenu. Moze akurat masz sporo pod gore, wtedy nawet taka kaseta bedzie OK, niestety kosztem zestopniowania biegow.

 

Napisano

Trzeba przyznac, ze wyszedl im ten rower. Bardzo ladne rurki, ladny prosty widelec.

Niemniej, to nie jest typowy szosowy scigacz. Piesze o tym, tylko dla celow informacyjnych.

Rower raczej do wygodnego przemieszczania sie. W porownaniu do typowych pomykaczy szosowych, krotsza rama, z wyzsza glowka i do tego bardzo miekka kaseta. Nie wiem jakie masz tam okolicznosci terenu. Moze akurat masz sporo pod gore, wtedy nawet taka kaseta bedzie OK, niestety kosztem zestopniowania biegow.

 

przyznam bez bicia że jestem zielony, ale czy chodzi o to że pod górkę będę mógł wrzucić bardzo miękkie przełożenie kosztem szybkości na płaskim? bardzo lubię kręcić pod podjazdy, ale też chciałbym sobie robić treningi na typowo płaskim terenie więc potrzebowałbym czegoś kompromisowego.

 

może jakiś inny typ roweru ;>

Napisano

Ta kaseta ma "miękką" górę (30z) i mało twardy "dół" (12z). Model powszechnie stosowany w szosach tej klasy, nawet jeśli tiagra oferowana jest też w kombinacji 11-25. 

Jeśli rower będziesz kupował w sklepie stacjonarnym możesz dogadać się co do wymiany na kasetę tiagra 11-25 lub jeśli jest za "twarda" to 11-28 z grupy 105 - gdybam że będzie to możliwe. 

Sam Defy to rower uniwersalny - do niezbyt ostrych treningów czy ścigania się (do tego najmniej), także do celów transportowych jako rower np dojazdowy do pracy. 

Napisano

Przede wszystkim zdecyduj sie na rodzaj ramy. Cos ala Defy, bardziej wyprostowana pozycja, nazywana turystyczna lub typowa sportowa geometria, np. pozostajac w obrebie tej samej marki, Giant TCR. 

Kasete zawsze mozna wymienic.

 

 

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Zawsze wiedzialem, ze skandynawia jest lekko "dziwaczna".

Swoiste sposoby ustawienia kierownic w rowerach. Nie uzywaja pedalow, a w szprychy wkladaja jakies kolorowe "cos".

Teraz mozesz byc dumny, ze posiadasz Williera, a nie jakiegos tam Gianta, Treka lub innego oklepanca (sorry, ze pominalem inne bardzo popularne marki)  :thumbsup:

Teraz tylko smigac, chociaz tam u was to juz chyba nie za wiele w tym sezonie, jutro ma spasc snieg :)

Napisano

Zawsze wiedzialem, ze skandynawia jest lekko "dziwaczna".

Swoiste sposoby ustawienia kierownic w rowerach. Nie uzywaja pedalow, a w szprychy wkladaja jakies kolorowe "cos".

 

ale nie zauważają jak się ze sklepu wyjeżdża z dokręconymi na próbę PD R540 żeby się przymierzyć do roweru :D

 

co do zimy to w stolicy klimat jak u nas w Polsce więc i zimy takie same, dramatu nie ma

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...