Skocz do zawartości

[Kierownica] Jaką kierowice wybrać do roweru górskiego?


gregoryfx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszytskim serdecznie. Postanowiłem się zarejestrować i napisać mój pierwszy temat, odnośnie wyboru kierownicy do roweru górskiego.

 

Mój rower jest starszego typu, marki Romet, zakupiony prawdopodobnie w 1998r. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, wszytsko praktycznie działa znakomiecie. Jednak chciałem wymienić kierownice, ze zwględu iż oryginalna jest dosyć wąska 50cm. Rurka jest prosta, jedynie posiada dosyć wysokie rogi. Na początku wydawała mi się to łatwą sprawą, wybiorę kupię i po problemie, ale jednak męczę się z tym tematem już przeszło kilka dni i nadal mam wiele wątpliowści.

Aktualnie na kierownicy są zamontowane grip ok. 10 cm. Dwa hamulce V-brake, dwie przerzutki Shimano (starego typu), licznik. Z takim wyposażeniem nie mam miejsca już na uchwyt do latarki, więc dlatego szukam większej kierownicy.

 

Oglądałem przezróżne kierownice, ale nie wiem czy będą wystczająco szerokie, aby zmieścić cały sprzęt. Dodatkowo chciałem zamontować, krótkie rogi.

Szukam tylko modelu bez żadnych odchyleń, aby zamontowane na kierownicy urządzenia były prosto, jak np. licznik. Może być wykrzywiona przy mocowaniu, bo teraz są takie modne do rowerów górskich, ale też chciałbym aby było to "łagodne".

 

Coś bardzo podobengo do tego modelu: http://www.tweekscycles.com/components/mtb-riser-bars/fsa-xc-300-bar

 

Kwotę jaką chciałbym przeznaczyć to do 50zł - na samą kierownice. Może być używana w bardzo dobrym stanie, lub nowa.

 

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Napisano

Typowe, proste kierownice do rowerów mtb mają 58 cm długości (szerokości), standard się jednak zmienia, kierownice "rosną"

 

 

Chciałbym o radę, czy daną kierownice np. z zakrzywieniami (jednak przez to tracimy na długości), zmieszcze w/w sprzęt.

Najlepiej, aby latarka zmieściła by się, przy samym zamocowaniu (miedzy mostkiem, a zakrzywieniem).

 

Pozdrawiam.

Napisano

Możesz sobie lekko ściągnąć gripy/chwyty na zewnątrz i zobaczyć czy Ci będzie wygodnie. Mają 10cm, to weż je zsuń po 5cm i przejedź się po jakiejś prostej drodze.

 

Generalnie czym wyższy jesteś tym dłuższa kiera będzie wygodniejsza. Ale trzeba też pamiętać, że czym dłuższa tym bardziej będziesz się pochylał, będzie się zmieniać Twoja pozycja na rowerze.

 

Ja mam 184cm, zacząłem od kiery ~540 (zdecydowanie za wąska), później 680 (wydawała mi się ogromna na początku), teraz mam 750 w jednym rowerze (xc/enduro) i 780 w drugim, do downhillu.

 

P.S. Zakrzywienia w kierownicy nie skracają jej, długość jest podana całkowita, mierzona w linii prostej, nie samej giętej rurki.

P.S.2 Na krzywionej/łamanej kierownicy 680mm moja dziewczyna ma licznik, wielką lampkę, oczywiście przerzutki i hamulce i spokojnie się wszystko mieści, więc o to bym się nie martwił.

Napisano

Kierownica to przede wszystkim pozycja na rowerze oraz prowadzenie, miejsce na lampkę czy licznik zawsze się znajdzie. Poczytaj sobie jak zmienia się pozycja w zależności od rodzaju kierownicy. Po drugie jeżeli np jeździsz głównie po mieście przeciskając się między samochodami długa kierownica trochę upośledza, ale już w trudniejszych warunkach daję większość "pewność". 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...