Skocz do zawartości

[przednia przerzutka x7 manetki slx] problem z ustawieniem


bartfrompl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Graty:

2x10

manetki slx

przerzutka przednia sram x7

korba sram s1000

pełna specyfikacja tu http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3006#tab-reiter2

 

Opis problemu

Wszystko po zmontowaniu pracowało idealnie, po ok 500km łańcuch zaczął wypadać poza dużą zębatkę. Próbowałem podregulować na trasie - bez skutku.

Na warsztacie po kolei: nowa linka, wymiana kawałka pancerza, który potencjalnie mógł sprawiać opór, przerzutka jest prostopadle (chociaż próbowałem innych ustawień), śrubki kręcone w odpowiednią stronę (taką mam nadzieję).

 

Duża tył, mała przód - wchodzi na dużą.

Mała tył, mała przód - wypada poza tarczę.

Dokręcenie śrubki ograniczającej na zewnątrz uniemożliwia zmianę z małej na dużą z przodu.

Dziesiątki prób, milion kombinacji, kręcenie o 1/8 obrotu i nic. 

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz (nie wiem, czy to ważne/normalne w 2x10) dokręcając wewnętrzną śrubkę prawidłowe ustawienie osiąga w połowie dokręcenia, zewnętrzną trzeba wkręcić do samego końca, żeby się cokolwiek poruszyła.

 

W poprzednim rowerze miałem napęd cały shimano (większość xt) - nie było żadnych problemów, wszystko ustawiałem sam.

 

Co jeszcze może być przyczyną:

1. niekompatybilność napędu - i co ewentualnie lepiej wymienić?

2. wrażliwość systemu 2x10 i trzeba kombinować dalej z precyzją zegarmistrza (na filmach yt wyglądało, że trzeba tak się namęczyć)

3. coś jest uszkodzone - manetka, przerzutka, coś jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem tą przerzutkę miesiąc temu z manetką Trigger X-7. Udało się to zrobić po kilku próbach i nie było problemów z wypadaniem lańcucha.
Dla mnie osobiście napęd 10-biegowy nie jest do końca zbadany pod względem rożnych konfiguracji i w sumie sam nie wiem czy problem może leżec w komunikacji manetka/przerzutka.
Kiedy pojawia się problem? Podczas jazdy czy na stojaku serwisowym? Ponieważ nie widze najmniejszego sensu, mając z tyłu skrajny bieg (nr 10) wskakiwac od razu na blat ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy pojawia się problem? Podczas jazdy czy na stojaku serwisowym? Ponieważ nie widze najmniejszego sensu, mając z tyłu skrajny bieg (nr 10) wskakiwac od razu na blat ;).

Problem w obu przypadkach. Sensu może nie ma, ale potrzeba się może zdarzyć (szczególnie w przypadku 2x10), przez przypadek.

BTW wcześniej działało  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...