bartfrompl Napisano 1 Września 2013 Udostępnij Napisano 1 Września 2013 Witam Graty: 2x10 manetki slx przerzutka przednia sram x7 korba sram s1000 pełna specyfikacja tu http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3006#tab-reiter2 Opis problemu Wszystko po zmontowaniu pracowało idealnie, po ok 500km łańcuch zaczął wypadać poza dużą zębatkę. Próbowałem podregulować na trasie - bez skutku. Na warsztacie po kolei: nowa linka, wymiana kawałka pancerza, który potencjalnie mógł sprawiać opór, przerzutka jest prostopadle (chociaż próbowałem innych ustawień), śrubki kręcone w odpowiednią stronę (taką mam nadzieję). Duża tył, mała przód - wchodzi na dużą. Mała tył, mała przód - wypada poza tarczę. Dokręcenie śrubki ograniczającej na zewnątrz uniemożliwia zmianę z małej na dużą z przodu. Dziesiątki prób, milion kombinacji, kręcenie o 1/8 obrotu i nic. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz (nie wiem, czy to ważne/normalne w 2x10) dokręcając wewnętrzną śrubkę prawidłowe ustawienie osiąga w połowie dokręcenia, zewnętrzną trzeba wkręcić do samego końca, żeby się cokolwiek poruszyła. W poprzednim rowerze miałem napęd cały shimano (większość xt) - nie było żadnych problemów, wszystko ustawiałem sam. Co jeszcze może być przyczyną: 1. niekompatybilność napędu - i co ewentualnie lepiej wymienić? 2. wrażliwość systemu 2x10 i trzeba kombinować dalej z precyzją zegarmistrza (na filmach yt wyglądało, że trzeba tak się namęczyć) 3. coś jest uszkodzone - manetka, przerzutka, coś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 1 Września 2013 Udostępnij Napisano 1 Września 2013 Zbyt wysoko ustawiona przerzutka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartfrompl Napisano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2013 2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora W milionie kombinacji testowałem także to. Jest tak nisko aby nie zahaczać o tylne widełki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 1 Września 2013 Udostępnij Napisano 1 Września 2013 Regulowałem tą przerzutkę miesiąc temu z manetką Trigger X-7. Udało się to zrobić po kilku próbach i nie było problemów z wypadaniem lańcucha.Dla mnie osobiście napęd 10-biegowy nie jest do końca zbadany pod względem rożnych konfiguracji i w sumie sam nie wiem czy problem może leżec w komunikacji manetka/przerzutka.Kiedy pojawia się problem? Podczas jazdy czy na stojaku serwisowym? Ponieważ nie widze najmniejszego sensu, mając z tyłu skrajny bieg (nr 10) wskakiwac od razu na blat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartfrompl Napisano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2013 Kiedy pojawia się problem? Podczas jazdy czy na stojaku serwisowym? Ponieważ nie widze najmniejszego sensu, mając z tyłu skrajny bieg (nr 10) wskakiwac od razu na blat . Problem w obu przypadkach. Sensu może nie ma, ale potrzeba się może zdarzyć (szczególnie w przypadku 2x10), przez przypadek. BTW wcześniej działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.