Skocz do zawartości

[1300-1700] MTB Kross Level A2 vs Hexagon X8


RakuNH

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam raz jeszcze. Po długich namysłach zdecydowałem się na odpuszczenie roweru crossowego, gdyż nie jestem jeszcze ukierunkowany na konkretny teren (po kilkuletniej przerwie zdrowotnej dopiero chciałbym zaczać poważniej pojeździć), a zdecydowanie łatwiej założyć cienkie gumy na MTB i trochę go przyspieszyć niż próbować przkeształcić crossa na górala. Przynajmniej tak wywnioskowałem z wielu dyskusji.

 

Także zdecydowałem, że kupuje "górala" i od razu jakieś dobre cienkie gumy i myślę, że nie będzie to jakaś duża strata prędkości na prostej choć jakaś na pewno będzie. Poczytałem trochę tu i tam i wydaje mi się, że w tej półce cenowej Kross ma bardzo dobre rowery. Dodatkowo znalazłem moim zdaniem dosyć tani i dobry sklep w Krakowie umożliwający, a nawet zachęcający do jazdy próbnej w ich okolicach.

 

A więc walka toczy się między:

 

Kross Hexagon x8

http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-x8-2013-p-3276.html

 

Kross Level A2

http://www.mudserwis.com/kross-level-a2-2013-p-3288.html

 

Który jest okiem fachowca jest lepszy, a może w tej półce cenowej jest jeszcze coś lepszego?

 

Pozdrawiam

Napisano

Wiadomo, level to wyższa półka, w ofercie Krossa to linia rowerów nad Hexagonem. Z drugiej strony w A2 nie masz tarczówek... Ja mimo to brałbym A2.

Napisano

Dzięki za pierwsze rady.

 

W takim wypadku zastanawiam się jeszcze bardzo cicho nad zdecydowanie droższym A3 -
http://www.mudserwis.com/kross-level-a3-2013-p-3289.html

 

Tylko tutaj już wchodzimy w trochę inną półkę cenową i może są jakieś lepsze propozycje niż Kross, a w takim wypadku ciągle może iść z ceną do góry i do góry;) Czy Waszym zdaniem opłaca się dopłacać do A3? Bo ja jako na pierwszy rzut oka widzę tylko różnicę w hamulcach, a jeśli chodzi już o osprzęt to mi się ciężej wypowiedzieć. Różnice są raczej niewielkie, a cena już sporo inna.

 

No i oczywiście jestem otwarty na jakieś inne propozycje. Te dwa modele to tylko moje propozycje na podstawie umiarkowanie długiej lektury i szczęście, że rzut beretem ode mnie jest sklep, który ma dobre ceny i dobrą opinie, ale głównie Krossy;)

 

I jeszcze mam jedno pytanie. Czy we wrześniu czy w październiku będzie jeszcze kolejny spadek cen czy koniec sierpnia to już okres typowo posezonowych wyprzedaży?

Napisano

Tylko, lub aż... ;) Jeśli poprzeglądasz wypowiedzi osób które kupiły rower na Vkach to najczęściej ich modyfikacja zaczyna się od wymiany części potrzebnych do zamontowania właśnie tarczówek.

Piszesz, że chcialbyś pojezdzić "na poważniej"- możliwe, że szybko się wkręcisz, będziesz chciał wystartować w jakimś maratonie, zawodach- tam nie spotkasz raczej osób bez tarcz.

Ja dorzuciłbym te 4 stówki, ale to teraz, gdybym miał wybierać raz jeszcze. Wiadomo trudno jest określić swoje potrzeby przed rozpoczęciem przygody z rowerem, jednak niestety to należy do Ciebie. ;) Podsumowując- jeśli możesz, bierz A3.

 

Co do propozycji- na forum przeczytałem już masę podobnych wątków, wystarczy poszukać dosłownie kilka minut, a znajdziesz ich tyle, że później będziesz żałował tego szukania. ;) Polecam więc dobrze się rozejrzeć, a znajdziesz sporo konkretnych modeli.

 

Z tym spadkiem cen to bywa różnie- bo wpływa na to wiele czynników. Chociażby to, ile sklepik jeszcze rowerów ma na stanie, czy uda im się to opchnąć w tym roku czy muszą robić "UltraSuperDuper promocję". Jest już jednak taki czas, że można zacząć się rozglądać i znaleźć coś w przyjemniejszej cenie. Ja jednak nie odkładałbym tego na grudzień. ;) Kupisz już taniej teraz, a i pojezdzić zdążysz i ocenić swoją maszynę przed kolejnym sezonem.

Napisano

Bardzo ciekawe, że oba "levele" parę godzin po tym jak umieściłem tu linki podrożały, jeden o 90 zł, a drugi o 130. Jako że prowadziłem swoją stronę to doskonale wiem że banalnie można sprawdzić wejścia na stronę i że nastąpiły np. z tego tematu. Nie chce robić teorii spiskowej, ale nagłe podrożenie pod koniec sezonu to dziwna sprawa. No ale najwyżej będę musiał zmienić sklep jeśli tak będą postępować. Mam jednak nadzieję, że to czysty przypadek.

 

A jeśli chodzi o propozycje, to czytam tematy o podobnej cenie i wszędzie inne propozycje, a jak czytałem kilka dni temu to znowu wpadłem na te Krossy, dlatego masz rację i już żałuję szukania. Wiem, że te Krossy są dobre jak na swoją cenę, czy najlepsze to już mniej istotne i jeszcze się zastanowię którego wybrać i gdzie kupić, ale jestem niemal pewny, że wybiorę któryś z tych modeli, w zależności od tego czy gdzieś trafię na super okazje.

 

Być może tydzień mnie nie będzie w Krakowie i kupię sprzęt na początku września. Zawsze może przez ten tydzień coś potanieć, ale jakby ktoś miał jakieś super propozycję to czekam dalej. Dzięki JanCzak za konkretny wpis i pomoc.

 


 

Napisano

Jak to jakaś mała stronka, to całkiem możliwe, że ktoś wpadł na taki sprytny pomysł. ;)

Ja również uważam, że zarówno A2 jak i A3 są świetnym wyborem; zadowolonych użytkowników A2 jest na tym forum mnóstwo, jeden z największych tematów na jakie tutaj natrafiłem to dotyczący właśnie tego roweru i jego modyfikacji, polecam również poczytać, można się sporo dowiedzieć.

 

@ZiarenkoSmaku

Musisz sobie odpowiedzieć jak będą wyglądały Twoje trasy- jeśli będzie w nich większy teren i to solidniejszy niż polna czy leśna dróżka, to myśl o MTB. Jeśli drogi w większości nie obfitują w konary, błocko i inne to wystarczy cross. Jeśli natomiast, a tak było w moim przypadku, gdy zacząłem jezdzić więcej wyjechałem z lasu i znalazłem całkiem równe, o małym natężeniu ruchu asfaltówki, stwierdzisz, że sporo masz w okolicy tego typu nawierzchni, warto zastanowić się nad szosówką. Ja nie pomyślałem i teraz trochę żałuję.

Jednak mając MTB możesz poruszać się wszędzie- ja wybrałem "górala" i nie narzekam (dochodzi kwestia wyboru opon, wiadomo na asfalcie masz gorsze toczenie, ale nie przesadzajmy).

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie, dzięki temu że moje zainteresowania trochę ewoluują.

 

Czy różnice między Level A3 ( http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a3 ) a Hexagon X8 ( http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x8 ) są warte tych 350 zł?
 

Laik widzi dwa ładne rowery tej samej firmy o dosyć podobnej budowie, z hamulcami tarczowymi i z przednim amortyzatorem. Czy jest taka różnica osprzętu, która naprawdę robi różnicę? Widzę, że hamulec jest hydrauliczny, a nie mechaniczny a to już na pewno robi różnicę, bo z tego co wyczytałem to mechaniczny głównie jest po to żeby ładniej wyglądać, a prawdziwą różnicę robi dopiero hydrauliczny. Czy samo to jest warte 350 zł? Poza tym jeszcze widzę dużo więcej osprzętu Shimano Alivio. 

 


EDIT:

 

Już napisałem do tego sklepu i błyskawicznie mi odpisali, że jeśli jestem zainteresowany to gwarantują mi poprzednią cenę czyli 1849 zł za A3. Także już nie ważne czy to przypadek czy też nie, bo cenę uważam za dobrą a jeszcze sklep mam bardzo blisko więc kwestie gwarancji też mają tu spory udział, ale 2 koła bym na pewno nie dał.

 

Jeśli chodzi o jazdę to zanim miałem kilkuletnią przerwę z rowerem, to jeździłem na Kellys Quartz którego oddałem bo po co miał mi bezczynnie leżeć jak nie mogłem jeździć a i tak był mocno wyeksplatowany. Jeździłem na szerokich oponach, a nigdy nie jechałem na żadnym rowerze słabych firm na którym tak gładko bym się rozpędzał. Także moim zdaniem nawet dla półamatora góral z blokadą amortyzatora + cienkie opony to gwarancja osiągania bardzo dużych prędkości. Może wychodzę z błędnego założenia, ale z tego co sam zaobserwowałem i co przeczytałem to zdecydowanie lepiej jeździć przystosowanym góralem po szosie niż crossem po lesie. Na razie nie stać mnie na dwa rowery, a nie che się ograniczać tylko do dobrego terenu bo fajnie się czasem zapuścić w las i wiedzieć, że dobry sprzęt da radę.

Napisano

Do tego wszystkiego o czym piszesz (a jest istotne- osprzęt jest naprawdę lepszy) dochodzi chociażby amortyzator- XCM oraz XCT (XCT ma jedną sprężynę, XCM dwie), oponki Schwalbe, waga... A3 absolutnie warte tej ceny, o której wspominasz.

 

Co do prędkości, zawsze jak Ci zabraknie przy MTB na szosie to możesz się schować za ciężarówką czy autobusem, DRS gwarantowany! ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...