Laos Napisano 23 Sierpnia 2013 Napisano 23 Sierpnia 2013 Witam Grzebię się w kilkuletnim rowerze, który przerabiam sobie na rower wyprawowy. Ma on gięto kierownicę, ale nie tylko w płaszczyżnie pionowej, ale jak w "holendrach" kierownica zakręca w kierunku siodła na rogach. Nie tak jak w holendrach o 80 stopni, ale o ok.30 stopnii. Jaki ma sens i na co to wpływa, że kierownica jest wyginana w kierunku siodła? To ma niby pomagać w komforcie trzymania kierownicy ? Jaki ma sens wyginanie kierownicy w płaszczyźnie pionowej ? Chodzi o podniesienie pozycji rowerzysty zamiast włożenia dystansu do sterów ? Te gięte kierownice utrudniają montaż klamek, liczników i ewentualne chwycenie kierownicy przy sterach przy jeździe po asfalcie. Zastanawiam się nad wywaleniem tej giętej kierownicy i wstawieniem prostej. Rower ma być do wielodniowych wypraw zarówno po asfalcie jak i w teren. Pozdrawiam
Mod Team michuuu Napisano 23 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2013 http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,32-kierownice-mtb-proste-i-giete-prezentacja:2 http://www.forumrowerowe.org/topic/72365-kierownicaprosta-czy-gieta-a-latwosc-manewrowania/ i jaszcze kilka innych tematów na forum.
cienkun Napisano 23 Sierpnia 2013 Napisano 23 Sierpnia 2013 Niektórym wygodniejsza jest prosta, innym gięta. Kwestia osobnicza.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.