Skocz do zawartości

[4000] rower MTB z podwójną amortyzacją


szymi07

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Aha, fajnie. Niestety z tego co wiem na forum nie ma wróżbitów czy wróżek.... Następny taki temat poleci od razu do śmieci.

Można kupić fulla 100/100mm, a można kupić 200/200mm. Nie rozumiem o co chodzi z "typem amortyzatora"? Rodzaj zawieszenia (czterozawias), długość dampera czy co?

Wzrost, waga, przeznaczenie roweru, tak trudno podać takie oczywistości?

Napisano

 

Chodzi oto by rower miał amortyzator z przodu i ztyłu taki sam jak Cube AMS, tzn tak samo ułożony, mam 190 cm wzrostu waże 80 kg, przeznaczenie więcej na asfalt niż teren

Napisano

 

 

Kellys odpada, zdecydowałem się i to już końcowo na rower  CUBE XMS, niezależnie od rocznika. Może ktoś zna strony gdzie można go dostać do 5 koła, lub taniej, może ktoś jezdzi na nim i może się wypowiedzieć, z góry dzięki

Napisano

Chodzi oto by rower miał amortyzator z przodu i ztyłu taki sam jak Cube AMS, tzn tak samo ułożony, mam 190 cm wzrostu waże 80 kg, przeznaczenie więcej na asfalt niż teren

 

Jeśli rower ma być przeznaczone na utwardzone drogi to lepiej wybrać taki którym efektywność pedałowania będzie lepsza na takich drogach. A to wpłynie na wyższa prędkość czy mniejsze zmęczenie (porównując full-a).

 

Niezależnie jaki rower wybierzesz, zawszę będzie to w jakimś stopniu kompromisem jazdy w terenie a jazdy po utwardzonych drogach. Nie ma roweru który byłby idealny na wszystkie drogi, nie bez powodu nastąpiła specjalizacja w tym temacie.  

 

Cross

Przełajówka

Fitness 

Napisano

Jeśli rower ma być przeznaczone na utwardzone drogi to lepiej wybrać taki którym efektywność pedałowania będzie lepsza na takich drogach. A to wpłynie na wyższa prędkość czy mniejsze zmęczenie (porównując full-a).

 

Niezależnie jaki rower wybierzesz, zawszę będzie to w jakimś stopniu kompromisem jazdy w terenie a jazdy po utwardzonych drogach. Nie ma roweru który byłby idealny na wszystkie drogi, nie bez powodu nastąpiła specjalizacja w tym temacie.  

 

Cross

Przełajówka

Fitness 

 

Cześć 

 

Chcę wybrać rower o podwójnej amortyzacji dlatego że jestem nauczony na takim jezdzić, ostatnio przymierzałem sobie, ogólnie chciałem się przejechać na sztywnej ramie  z amortyzatorem tylko z przodu, jechałem na unibiku flite na ramie 21 i powiem że przy zwroście 190 lekko ponad ta rama wydawała mi się za duża i bardzo sztywna, teraz chcę się przejechać na nowym rowerze z amortyzacją podwójną i poprzymierzać sobie ramy, myślę że chyba 20 będzie dobra, czy możecie wypowiedzieć swoje opinie na temat jazdy na asfalcie na rowerze o podwójnym amortyzatorze, jak przeczytałem wyżej rozumiem że się będe męczył?   nawet jeśli będzie mi jazda bardziej przyjemna, jakoś nie przemawówił mi do głowy ten rower o jednym amortyzatorze

Napisano

Cześć 

 

Chcę wybrać rower o podwójnej amortyzacji dlatego że jestem nauczony na takim jezdzić, ostatnio przymierzałem sobie, ogólnie chciałem się przejechać na sztywnej ramie  z amortyzatorem tylko z przodu, jechałem na unibiku flite na ramie 21 i powiem że przy zwroście 190 lekko ponad ta rama wydawała mi się za duża i bardzo sztywna, teraz chcę się przejechać na nowym rowerze z amortyzacją podwójną i poprzymierzać sobie ramy, myślę że chyba 20 będzie dobra, czy możecie wypowiedzieć swoje opinie na temat jazdy na asfalcie na rowerze o podwójnym amortyzatorze, jak przeczytałem wyżej rozumiem że się będe męczył?   nawet jeśli będzie mi jazda bardziej przyjemna, jakoś nie przemawówił mi do głowy ten rower o jednym amortyzatorze

 

Nie mogę zrozumieć wyboru ogólnie pojętych rowerów MTB do jazdy po  asfalcie czy mieście. Są zdecydowanie lepsze rozwiązania do jazdy w takim terenie poprzedzone ogromem lat doświadczenia. 

 

Nie bez powodu projektanci i inżynierowie przez ostatnich kilka dekad udoskonalali rowery MTB aby jeszcze lepiej pokonywały ciężki teren, ale nie były one projektowane pod jazdę po asfalcie. Czy da się rowerem MTB jeżdzić po takiej drodze, oczywiście że tak ale taki rower nie został do tego celu zaprojektowany. 

 

Jazda na każdym rowerze powoduje zmęczenie, ale rower MTB ( a w szczególności full) ma parę rozwiązań technologicznych które nie są korzystne do jazdy po asfalcie (porównując do roweru szosowego).  Na takim rowerze spokojnie poradzisz sobie jeżdżąc po drodze żwirowej czy ścieżce leśnej. 

 

 

 

- Geometra, nie jest aerodynamiczna

- Widelec amortyzowany  + damper = wytracanie energii przy pedałowaniu

- 26" koła na grubych oponach, zaprojektowane są w kierunku zwiększonej manewrowości i wytrzymałości. A nie przyśpieszeń i utrzymywania prędkości. 

- Napęd MTB, któremu nie da się uzyskać wysokich prędkości.

- Wysoka waga

 

 

Na twoim miejscu wybrał bym rower Fitness http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Skill-9-0_id_18568_.htm o sztywnym widelcu. Do jazdy w lekkim terenie dobrał bym opony w rozmiarze 40-622 o agresywnym bieżniku, a po asfalcie opony w rozmiarze 25-30 mm. 

 

Ewentualnie wybrał bym rower typu Cross, http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Scart-Light-9-0_id_25163_.htm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...