Jupik Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Witam, rower ma służyć do wszystkiego czytałem już kupę tematów takich i podobnych. Dalej jestem w punkcie tym którym byłem przed ich przeczytaniem, w sumie to nawet żałuje, że je czytałem bo teraz mam problem .Do czego ma służyc rower? A no do wszystkiego. Zaznaczam, że nie mam zamiaru na nim robić jakiś długich tras. Max 30-50km. W mieszanym terenie przez lasy, asfalt, jakieś polne drogi, od czasu pojade na poligon żeby trochę poszaleć a tam może być troche cięższego terenu, czasem błota itp. Ogólnie chce żeby jazda sprawiała mi frajde. Wydaję mi się ze pokonując odcinek 15km na asfalcie na takim 29er to nie będzie jakaś tragedia przy oponach 2,1 ? Jechać będzie jechać, wiadomo że będzie gorzej niż na crossie w tych warunkach no ale coś za coś.Chyba, że rzeczywiście robie błąd i lepiej iść w cross i zmiana opon ?Do 29er też mogę załozyć jakieś semi slicki 1,9 np. Wzrost 177 / waga 81 kg jakby trzeba było .Rower do 2500zł. Nie wiem czemu upodobałem sobie markę Northtec Moje typy jeżeli chodzi o MTB 29 to : Cayon 29 SLX - cena 2499zł ale udało mi się uzyskać 5% rabatu więc zawsze coś, moze uda się więcej hehe. Osprzęt mimo, że jestem laikiem uważam ze ma dobry jak za tą cenę?http://www.artex-rowery.pl/northtec-cayon-29-slx-2013-p-704.html Jeżeli chodzi o cross to : Caledon DB - 1859zł.http://www.artex-rowery.pl/rower-northtec-caledon-db-2013-p-715.html Unbike Viper GTS http://www.unibike.pl/vipergts.html Pozdrawiam i proszę o pomoc, bo myśle nad tym już od dłuższego czasu i obawiam się ze zaraz "ciepły" sezon się skończy!
seraph Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Jeśli nie masz zamiaru robić dłuższych tras, a wolisz poszaleć to 29er będzie dużo bardziej odpowiedni. Cross jeśli chodzi o teren jest "drętwy" - ot tylko żeby przejechać i to im mniej zakrętów tym lepiej. Lepiej 29er i semislicki na asfalt. Przy trasach powyżej 50 km można odczuć, że MTB to nie ta pozycja i nie te przełożenia, ale nie będziesz tyle jechał przecież. Northtec Cayon SLX to propozycja wielce ok, chociaż może trochę szkoda, że zamieniono amortyzator z XCR'a na najtańszego RS'a w porównaniu do rocznika 2012, ale nadal nie jest źle. To jest jedna z lepszych budżetowych propozycji, a jeśli dostaniesz do tego rabat to zupełnie "malina" Miłej jazdy
Jupik Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 Jeśli nie masz zamiaru robić dłuższych tras, a wolisz poszaleć to 29er będzie dużo bardziej odpowiedni. Cross jeśli chodzi o teren jest "drętwy" - ot tylko żeby przejechać i to im mniej zakrętów tym lepiej. Lepiej 29er i semislicki na asfalt. Przy trasach powyżej 50 km można odczuć, że MTB to nie ta pozycja i nie te przełożenia, ale nie będziesz tyle jechał przecież. Northtec Cayon SLX to propozycja wielce ok, chociaż może trochę szkoda, że zamieniono amortyzator z XCR'a na najtańszego RS'a w porównaniu do rocznika 2012, ale nadal nie jest źle. To jest jedna z lepszych budżetowych propozycji, a jeśli dostaniesz do tego rabat to zupełnie "malina" Miłej jazdy Już coraz lepiej, coraz bliżej celu Nigdy nie miałem hydraulicznych tarczówek, jak z eksploatacja ich? Co ile trzeba coś dlubać, czyścić? Płyny wymieniać z tego co wiem trzeba... Jakie semi slicki polecasz/polecacie? Mówisz ze tamten widelec był lepszy? Jest jakaś wyprzedaż teraz u nich. Co powiesz na to ? http://www.artex-rowery.pl/rower-northtec-gravity-slx-2012-p-636.html to 26 cali jednak a wolałbym 29. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź.
seraph Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Hamulce są prawie bezobsługowe mój rower ma 1500 km i jak na razie regulowałem tylko przedni po łataniu kapcia, bo dzwoniła tarcza. A po co wymieniać płyn jeżeli nic się nie stało co by zmuszało do tego? Siedzi zamknięty to niech siedzi jak mu dobrze. Podobno bardzo szybkie są WTB Vulpine, Schwalbe Fourious Fred, albo Smart Sam chociaż mają już trochę bieżnika, ale zwarty i twardy. Na obreczę od 29er'a możesz też założyć przecież węższe opony takie same jak w Cross'ie czyli 28". Suntour XCR ma większą średnicę goleni niż obecny widelec, czyli podobno był sztywniejszy. Ja mam XCR i złego słowa na niego nie powiem chociaż zdaję sobie sprawę, że moja opinia jest wybrakowana. Co do 26er'ów to jestem poza tematem trochę
zejnowski Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Miałem identyczny dylemat jak ty kolego i... kupiłem Unibike'a Evo 29er'a i... nie żałuję... Mam dokładnie takie same predyspozycje co do jazdy a więc większość jednak asfalt ale jak już się do lasu wybiorę do frajda niesamowita. Generalnie uważam 29ery za wspaniałe uniwersalne rowery z lekką przewagą w lesie. Dla mnie bomba. Co do samego roweru to póki co mnie nie zawiódł chociaż jakiegoś tam super przebiegu nie mam, wręcz dopiero zaczynam. Już zdążyłem go przetestować w lesie w małym błocie zaraz po deszczu i spoko. Jedynie to mógłbym zmniejszyć ciśnienie w oponach i chyba bym się pewniej na nim czuł, ale tak to super. Szczególnie, że moja waga też jest nie mała a wręcz spora bo 118 kg. Generalnie z tego co wiem, jakbyś dorzucił te 200 - 300 zł to dałbyś radę upolować Evo i ja szczerze polecam, z wyczytanych informacji w sieci najlepszy stosunek cena/jakość a na dodatek wspieramy Polskie firmy ;-) Jakbyś miał pytania pytaj tutaj czy na PW.
dzik333 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Polecam ci Northteca Cayona bo sam mam od tamtego roku ma już prawie 1700 przejechane fakt klocki już do wymiany ale jak do dziś wytrzymał wytrzyma choć co a co do gum mam 2.25 i mi to nie przeszkadza z zdarza się robić trasy ponad 100km i jedzie śmiało przed siebie Do dziś wymieniłem tylko pedalce na platformy i rączki na sztywniejsze ale to pod siebie i myślę nad gumami 2.40 jak się te skończą Jak będziesz chciał jeździć z sakwami to możesz mieć problem z mocowaniem bagażnika bo niema mocowań u góry ale poradziłem sobie mocując go do sztycy i się sprawdza
Jupik Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 Dziękuję za tyle odpowiedzi. Coraz bardziej przybliżam się do zakupu dzięki Wam. Sakwy mi nie potrzebne ale błotniki chyba zamontuje jak będzie potrzeba? A opony 2.1 rapid rob nie zetrą się szybko na asfalcie? Przy moim wzroście to rama 19 prawda?
nemo2009 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 A opony 2.1 rapid rob nie zetrą się szybko na asfalcie? To oponka typowo w teren.
Jupik Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 To oponka typowo w teren. Czyli zetrze się?
nemo2009 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Czyli zetrze się? Jeżdżąc tylko po asfalcie,to tylna opona nie będzie ładna długo. Modeli opon na koła 29" nie jeszcze zbyt dużo. Tu masz przykład opony bardziej uniwersalnej(droga niestety). http://detal.unibike.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=13541 A tu mały teścik. http://www.team29er.pl/testy/123-terenowy-minimalizm-schwalbe-furious-fred
Jupik Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 No a opony 28 cali nie dam rady założyć ?
nemo2009 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 a opony 28 cali nie dam rady założyć ? Ktoś tu próbował na tym forum,ale nie pamiętam,który i kiedy temat był.
seraph Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Rama 19" może być za duża, chyba że lubisz większe rowery. Radziłbym się przymierzyć nawet nie koniecznie do konkretnego modelu. @nemo2009 Dlaczego miałoby się nie dać założyć opon 28" skoro obręcze mają identyczną średnicę? Widziałem nawet zdjęcia 29er'a obutego w slick'i 700x28C - dyskusyjne to wygladało, ale po asfalcie pewnie szedł jak przecinak.
Jupik Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 W porównaniu do Northeca 29'' SLX jak wypadają te poniżej :1. Kross Lebel B3 w cenie 2299 złotych.2. Romet Jolene w cenie 2399 złotych.3. Scott Aspect 930 w cenie 2750 złotych.4. Kellys TNT 20 z wyprzedaży w cenie 2559 złotych(cena katalogowa 3199 złotych.)Z czego na pierwsze trzy mogę jeszcze troszkę cenę zniżyć. Sprzętowo wydaję mi się ze Northec jest wyżej od nich no ale..jestem laikiem i mogę się mylić. Pozdrawiam
nemo2009 Napisano 16 Sierpnia 2013 Napisano 16 Sierpnia 2013 Podaj linki do tych modeli,bo nieco szukania jest,a wszystkiego się nie pamięta.
Jupik Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 Podaj linki do tych modeli,bo nieco szukania jest,a wszystkiego się nie pamięta. Prosze : 1. Kross Lebel B3 w cenie 2299 złotych. http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b3-29er 2. Romet Jolene w cenie 2399 złotych.http://www.romet.pl/Rower,JOLENE_29er,10,485,2275.html 3. Scott Aspect 930 w cenie 2750 złotych. http://www.scott.pl/product.php?id_cat=708&id_prod=4564 4. Kellys TNT 20 z wyprzedaży w cenie 2559 złotych(cena katalogowa 3199 złotych.) http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-29/tnt-20#.Ug36R20mjlw Z czego na pierwsze trzy mogę troszkę cenę zniżyć
Piotrek383 Napisano 16 Sierpnia 2013 Napisano 16 Sierpnia 2013 1. Kross Level B3 słabo wypada w porównaniu do Northeca. Sporo słabszy osprzęt. 2. Romet Jolene również wypada nieco gorzej, hydraulik ma takie same jak Northec, lecz przerzutki słabsze. Ogólnie słabszy. 3. Scott Aspect, mimo że droższy, słabszy. Jak na ten osprzęt to b. drogo. 4. Kellys nie najgorszy, lecz w tej cenie lepszy Northec. Bez wahania bierz Northeca, będzie na pewno zadowolony .
nemo2009 Napisano 16 Sierpnia 2013 Napisano 16 Sierpnia 2013 Ja bym brał pod uwagę Scotta i Rometa. W Romecie montujesz takie cudo i masz rowerek na medal http://www.mbike.pl/Amortyzator-AERIAL-29-RL-100mm-28-6x260x0-czarny(4,20146,21901).aspx Kellysa odrzuciłbym,za wysoką cenę.
Jupik Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Napisano 23 Sierpnia 2013 To oponka typowo w teren. A takie opony? http://www.synkros.pl/product-pol-4469-Opona-SPECIALIZED-FAST-TRAK-SPORT-29X2-0.html http://www.synkros.pl/product-pol-4116-Opona-SPECIALIZED-THE-CAPTAIN-SPORT-29x2-0.html Czy będa się mniej scierać niż takie Schwalbe Smart Sam 2.1 lub Racing Ralph 2.25? I czy będa szybsze? Czytałem ze Racing Raplh 2.25 to bardzo szybka opana nawet na asfalcie?
nemo2009 Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 A takie opony? http://www.synkros.p...ORT-29x2-0.html'>http://www.synkros.p...ORT-29X2-0.html http://www.synkros.p...ORT-29x2-0.html Nie znam tych opon. Z zagranicznych forów przeczytałem,że oponki są super,ale w teren. Niektórzy na tym forum chwalą Schwalbe Smart Sam,za uniwersalność. Zadzwoń tutaj.Unibike jest dystrybutorem opon Schwalbe.Zapytaj czy na koło 29",można założyć Schwalbe Hurricane 28"? http://detal.unibike.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=13600 A może taka będzie dobra? http://detal.unibike.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=13551
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.