Skocz do zawartości

[do 800] Tania szosówka, cross albo trekking (kompletnie się nie znam)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej :)

planuję zakup roweru, będzie mi łównie służył do jazdy rekreacyjnej, głownie po drogach asfaltowych, jednakże czasami (może trochę częściej :)  ) także po szutrach, polnych drogach lub lesnych ścieżkach... kompletnie się nie znam daltego nie wiem jakiego charakteru rowwer mam wybrać.

isnieje jeszcze jeden ważny aspekt odnośnie roweru: otóż mam problemy z kostką, kilka lat temu nabawiłam się niefajnej kontuzji, dlatego ważne aby rowwer był lekki (obecnie posaidam starego pseudo-górala ;) ciężko się nim jeżdzi, nie wiem czy we względu na wagę czy grubość opon, wiem tylko, że przy zakupie nowgo roweru chcę tego uniknąć. Lubię jeździć lekko ale nie ukrywam że szybko :D

ROwer miałby też mi służyc do jazdy po mieście - w październiku rozpoczynam studia w Warszawie, chciałabym dojeżdżać nim na uczelnię.

Miałam upatrzony już model, ale pojawiły się wątpliwości, bowiem jest on umieszczony w zakładce "szosowe" (podobno taki jest, choć ja uważam inaczej, ale się nie znam jak już nadmieniłam ;) ) dlatego obawiam się że bedzie nieodpowiedni na te rzadkie wypady w teren (dal mnie ten rower to cross, ale wolę się zapytać specjalistów o zdanie :) :)

 

http://allegro.pl/lekka-szybka-dameczka-shimano-lazaro-integral-v1-d-i3422407390.html

 

Dodam, że mam 172 cm wzrostu, ważę 59kg

Z góry dzięki za pomoc :)

[nie wiem czy widoczne jest moje poirytowanie, ale piszę tego posta po raz drugi, bowiem pewien mały człowieczek cofnął mi stronę... w każdym bądź razie przepraszam :) ]



A! i jeszcze mam pytanie co do możliwości zamontownia bagażnika w tego typu rowerach, jest taka opcja? jęlsi tak, to jak się to ma w praktyce? :)



Hej :)

planuję zakup roweru, będzie mi łównie służył do jazdy rekreacyjnej, głownie po drogach asfaltowych, jednakże czasami (może trochę częściej :)  ) także po szutrach, polnych drogach lub lesnych ścieżkach... kompletnie się nie znam daltego nie wiem jakiego charakteru rowwer mam wybrać.

isnieje jeszcze jeden ważny aspekt odnośnie roweru: otóż mam problemy z kostką, kilka lat temu nabawiłam się niefajnej kontuzji, dlatego ważne aby rowwer był lekki (obecnie posaidam starego pseudo-górala ;) ciężko się nim jeżdzi, nie wiem czy we względu na wagę czy grubość opon, wiem tylko, że przy zakupie nowgo roweru chcę tego uniknąć. Lubię jeździć lekko ale nie ukrywam że szybko :D

ROwer miałby też mi służyc do jazdy po mieście - w październiku rozpoczynam studia w Warszawie, chciałabym dojeżdżać nim na uczelnię.

Miałam upatrzony już model, ale pojawiły się wątpliwości, bowiem jest on umieszczony w zakładce "szosowe" (podobno taki jest, choć ja uważam inaczej, ale się nie znam jak już nadmieniłam ;) ) dlatego obawiam się że bedzie nieodpowiedni na te rzadkie wypady w teren (dal mnie ten rower to cross, ale wolę się zapytać specjalistów o zdanie :) :)

 

http://allegro.pl/lekka-szybka-dameczka-shimano-lazaro-integral-v1-d-i3422407390.html

 

Dodam, że mam 172 cm wzrostu, ważę 59kg

Z góry dzięki za pomoc :)

[nie wiem czy widoczne jest moje poirytowanie, ale piszę tego posta po raz drugi, bowiem pewien mały człowieczek cofnął mi stronę... w każdym bądź razie przepraszam :) ]


A! i jeszcze mam pytanie co do możliwości zamontownia bagażnika w tego typu rowerach, jest taka opcja? jęlsi tak, to jak się to ma w praktyce? :)

Czy znacie bardziej odpowiednie typy??? "Zielono mi" dlatego liczę na porady :)

Pozdrawiam ;)

Napisano

primo - do Twojego profilu jazdy najlepszy będzie cross

secundo - nie licz na lekki rower za te pieniądze, musisz się przygotować na wagę rzędu 15kg

tertio - lepiej wybrać rower z amortyzatorem, przyda się w terenie

quatro - tak, do crossa da się zamontowac i bagażnik i błotniki

quinto - w tej cenie ciężko będzie kupić coś nowego, sensownego

 

z nowych rowerów nie najgorzej wyglądają Lazaro Senatore lub jego łądniejszy odpowiednik Spratacus

Gdybyś jednak chciał rower na jużsensownym osprzęcie musisz się liczyć z wydatkiem 1050 zł. Niemniej jednak problemem może być Twój wzrost bo dla Ciebie odpowiednia byłaby raczej 17" rama a te rowery oferowane są w wersji 19 i 21". Są jednak osoby o wzroście 170 cm ujeżdżające 19" bliźniaka Kellera pt. Lazaro Integral V3 Podaj jeszcze jaki masz przekrok.

Napisano

dzieki :)

 

Nie wiem czy zauwazyłeś, ale jestem kobietą i takiego roweru szukam :D interesuje mnie "damska" rama :)

Dla damskiej wersji, mój wzrost podpada pod rozmiar ramy 19, z resztą obecnie takiego posiadam i śmię twierdzić, że nadal jest mały :D



a co uważacie o rowerze z linku którego podałam, szosówka czy cross (wiem że nie ma amortyzatorów, ale nie wiem rówież czy zdołam uzbierać dodatkowe środki...)?

A, i co to jest przekrok bo się z tym nie spotkałam :D

 

Napisano

Ups.... mój błąd. Przepraszam. W takim razie przekrok jest nieistotny. Ten rower. Który podalas to cross tylko na sztywnym widelcu. Niestety szału ten rower nie robi. Co do wielkości. Moja żona jest Twojego wzrostu i jeździ na Lazaro Integral V3 w rozmiarze 17" i zarówno ona jak i ja jesteśmy zdania, że jest to rozmiar idealny na ten wzrost.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2
 

Napisano

Ajajaj :/

Rozważałam właśnie czy może nie lepiej byłoby dołozyć te 400zł i zakupić tą V3-jkę... Ale nie wiem czy jest sens, bo nie mam zamiaru przebywać jakichś dłuzych odcinków w terenie, zdecydowanie wolę szosę, a jak już napisałam - w pażdzieniku przprowadzam się do wawy i tam będę się poruszać tylko po mieście (minus weekendy zapewne :) )

A tak w ogóle, jaka jest różnica pomiędzy v1 a v3 (oprócz amortyzatorów) i czy jest ona warta swojej ceny?

 

Napisano

Lazaro V1 - ma obie przerzutki z grupy tourney, kiepskie manetki, najtańszą korbę, wolnobieg zamiast kasety,. Generalnie cały napęd z najniższej i najgorszej półki u Shimano.

V3 jest ogólnie 3 klasy lepiej wyposażony jeśli chodzi o napęd w porównaniu do V1. Czy V3 jest warta swojej ceny? Bez dwóch zdań jest to rower bezkonkurencyjny jeśli chodzi o stosunek cena/jakość - nie ma nic lepszego poniżej tej ceny, w tej cenie a nawet w cenie ~ 1600 zł

Napisano

Ehh... to teraz mam niemały dylemat, przyznaję... A już byłam zdecydowana na kupno V1... Nie wiem sama...



A może znasz jakieś inne modele tego typu? (zarówno v1 jak i v3)

Napisano

obawiam się, że w tym przedziale cenowym nie masz zbyt dużego wyboru, z nówek albo słabe V1 albo dokładasz do V3. Jeśli żadna z opcji Cię nei satysfakcjonuje pozostaje szukać wśród używek

Napisano

jazda na uczelnie by mnie sklaniala do kupna uzywki, nowy blyszczacy rower do uczelnia dlugo moze nie postac :) a i tak szybko zostanie poobijany deszcz i slonce tez zrobia swoje

Napisano
Piehursson.... :) a jakiego kolorku jest rowerek twojej żony? :D bo się nie mogę zdecydować między białym, a czarnym... :) (biały chyba trudno utrzymać w czystości...)

 

Napisano

Żona jeździ na "lazuro" czyli tym niebieskim ;) ja z kolei mam biały rower. Niezależnie od koloru każdy się będzie brudził ;) na ciemnym lakierze pewien top zabrudzeń będzie bardziej widoczny a na białym inny. Ale wracając do samego roweru. Jeśli stać Cię na zakup V3 to rzuć okiem jeszcze na bliźniaka Scud Crossland http://allegro.pl/28-markowy-cross-scud-crossland-alivio-rama-alu-i3450419195.html

 

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Dziękuję za propozycję ;) ale pozostanę przy Lazaro (aczkolwiek Scud ma fajniejsze warianty kolorystyczne :) ), ponieważ na tej aukcji dostanę koszyk i błotniki gratis, a i dogadałam się ze sprzedawcą co do dodatkowego zakupu bagażnika w jednej przesyłce :)

Ale mam jeszcze [pytanie odnośnie opon oferowanych na tej aukcji (Lazaro) - czy nie będą one zbyt ciężkie do poruszania się po szosie - bo naprawdę zalezy mi na tej lekkości, pytam się o tą grubość (chyab - kompletnie się nie znam) czy nie jest ona za duża, bo m. in. dlatego zastanawiałam się nad zakupem V1 - wydawała się bardziej "szosową" propozycją (zarówno ogólnie jak i same opony - inny bieżnik)...  A jak już wcześniej wspomniałam w terenie poruszam się rzadziej ("od święta") :D [np. wczoraj na ok. 50 przejechanych km, teren stanowił raptem niecały kilometr :D - i to też przypadkowo, bo się najzwyczajniej w świecie zgubiłam :D]

Napisano

V1 i V3 mają ten sam typ opony czyli semi-slick. Z tym, ze jest jedyne 2mm węższa - teoretycznie. Spokojnie na oponach w V3 da się sympatycznie jeździć po asfalcie. Jeśli będziesz odczuwała w związku z nimi dyskomfort to je po prostu wymienisz.

Napisano

http://img19.imageshack.us/img19/4715/maestromen21.jpg

 

mam pytanko (po raz n-ty) :) czy powyższe zdjęcie odwzorowuje grubość opon V3? (link: http://allegro.pl/queen-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-alivio-i3418906146.html  - wiem, że zakończona, ale będzie odnawiana ;) )

 

 

nie jestem w stanie sama tego stwierdzić, więc pytam tu... :)

 

 

post-168096-0-70949500-1376250892_thumb.jpg

 

 

tak wygląda grubość mojej obecnej opony - na tych z V3 będzie się chyba lepiej (lżej) jeździć, prawda?

 

tak wygląda to w mojej obecnej oponie, czyli na tych z V3 będzie się lepiej (lżej) jeździć, prawda?

 

Napisano

Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu licznika przewodowego na niesztywnym widelcu :) tzn z amortyzatorami, czy to będzie jakiś problem?

Napisano

Nie, nie będzie bo dlaczego miałby być? Uważasz, że posiadacze amortyzowanych rowerów montują tylko liczniki bezprzewodowe?

 

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu licznika przewodowego na niesztywnym widelcu :) tzn z amortyzatorami, czy to będzie jakiś problem?

Trzeba kabelek puścić pod goleniem po amortyzatorze, a potem owinąć nim przewód od hamulca i wszystko będzie ok.

Napisano

Proszę o opinię... chyba

pytam ostatecznie... czy amortyzator w V3 będzie sprawiał że będzie mi ciężej kręcić pedałami, a co za tym idzie jazda będzie cięższa (mam na myśli szosę oczywiście)?

bo spotkałam się z takim zdaniem... to bardzo dla mnie ważne...

Napisano

Proszę o opinię... chyba

pytam ostatecznie... czy amortyzator w V3 będzie sprawiał że będzie mi ciężej kręcić pedałami, a co za tym idzie jazda będzie cięższa (mam na myśli szosę oczywiście)?

bo spotkałam się z takim zdaniem... to bardzo dla mnie ważne...

 

po części tak jest ze amortyzator pochlania energie rowerzysty zwłaszcza na podjazdach, lecz przy spokojnej jeździe tego nie odczujesz

Napisano

no cóż, najwyżej go zablokuję, bo chyba jest taka opcja...

Więc wybór padł na Lazaro Integral V3, dziękuje za pomoc :)

teraz tylko pozostaje mi zamartwianie się czy zdołam go sama złożyć i wyregulować.... :/ ojj będzie ciężko... :(



wróć... nie ma mozliwości blokady... :(

i coś czuję że nie zdołam sama tego zrobić... a i nikt mi tego nie zrobi... na tym zadupiu nawet nie ma porządnego serwisu...

kaputt......

Napisano

Na pewno znajdzie się ktoś na Forum kto Ci pomoże w wyregulowaniu sprzętu. Mi się udało znaleźć. Ale to Wrocław - trochę większe możliwości.

Natomiast nawet najlepszy rower a;le źle wyregulowany będzie kiepsko się prowadził i prowadził do frustracji.

Jeśli kupujesz w necie to wyraźnie napisz aby Ci go wyregulowali !!!!

Napisano

a czy wiecie co można domówić u bf_bike? wime o bagazniku, a co więcej???? :) może jakaś nakóładka żelowwa albo coś...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...