ins4ne Napisano 27 Lipca 2013 Napisano 27 Lipca 2013 Mam (all 9-speed) : Przerzutki przód i tył: SRAM X9 Korba: XT Łańcuch: XT/LX/Deore Chcę do takiego zestawu zamontować kasetę szosową, prawdopodobnie taka jak tutaj (SHIMANO ULTEGRA CS-6500 KASETA 9-RZĘDOWA 11-25): http://allegro.pl/shimano-zestaw-napedowy-cn6500-11-25t-cn7701-i3427409095.html Będzie śmigać? Z góry dzięki za odp!
ins4ne Napisano 27 Lipca 2013 Autor Napisano 27 Lipca 2013 Jeśli tak to szczerze mówiąc nie wiem, dlaczego nie jest to rozwiązanie popularniejsze od zdejmowania najmniejszej tarczy na korbie. Zalety: 1. Płynniejsze przejścia. 2. Wykorzystanie wszystkich koronek kasety a nie tylko kilku najniższych (na płaszczyznach zazwyczaj tak bywa), a co za tym idzie wydłużenie żywotności napędu. 3. Wykorzystanie wszystkich tarcz korby - j.w. 4. Oszczędność wagi względem kasety MTB ~106g (kaseta XT 9s. 11-34: 296g, kaseta 11-23:190g) Rozwiązanie wydaje się mieć szczególnie duży sens w przypadku kół 26".
1415chris Napisano 27 Lipca 2013 Napisano 27 Lipca 2013 Bo 2x... jest szybsze i pozwala na wykorzystanie całego zakresu kasety bez konieczności zmiany zębatki korby.
ins4ne Napisano 27 Lipca 2013 Autor Napisano 27 Lipca 2013 W jaki sposób jest szybsze? Chodzi o czas potrzebny na zmianę zębatki na korbie?
1415chris Napisano 27 Lipca 2013 Napisano 27 Lipca 2013 Dokładnie. Do tego dochodzi kultura zmiany biegów przy obciążeniu. Dużo łatwiej zmienić bieg na kasecie, niż na korbie.
beskid Napisano 27 Lipca 2013 Napisano 27 Lipca 2013 Wszystkie tarcze korby są wykorzystywane u tych co śmigają szosą po górach. W innym przypadku system 2x.. jest idealny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.