Skocz do zawartości

[korba]Odnawianie korby XTR


Dworniok

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Posiadam korbę XTR'a rocznik 2003 . Korba jest już cała zniszczona ramiona są podrapane i tak gdzieś mi się obiło o uszy że ktoś sobie odnowił korbę. I właśnie chciałem sie was zapytac czy ktoś nie wie jak można by było taki zabieg wykonać. Może ktoś ma jakieś informacje na ten temat.

Napisano

Jak rower ma służyć do jazdy to ihmo daj sobie spokój, nie warto. Namęczysz się tylko, a fajny efekt zginie po paru jazdach. Co innego, gdyby korba nie miała stalowej ośki, można by się bawić w anodowanie, ale sama polerka jest bez sensu.

Napisano

Tak, jeno straci swój grafitowy odcień. Można ją zedrzeć do gołego alu, i wypolerować jak ja swoją http://imageshack.us/photo/my-images/88/1006694h.jpg/ i takie cuś wyjdzie. nie dużo roboty jak sie zaprzęgnie elektronarzędzia do roboty :D

 

Ewentualnie znaleźć lakier o podobnej barwie pomalować i zabezpieczyć bezbarwnym. To by była renowacja na grubo :D

Właśnie o taki efekt mi chodziło. Fajnie to wygląda, a nie trzeba dużo pracy. Kilka godzin i jest gotowe. Długo masz już taki efekt, bo pisali że długo się nie utrzymuje taki efekt. Ale w sumie można by było to lakierem pomalować.

  • Mod Team
Napisano

Teraz to że tak powiem ... nie podobna jest :D zdjęcie jest z przez 5 lat bodajże :D teraz jest zrysowana i pozadzierana, nie chce mi sie jej ponownie polerować.

Napisano

A właśnie, anodowałeś ją po tej polerce. Albo zostawiłeś same amelinium? Bo ja właśnie chciałbym później tą korbę zaanodować. Podobno to wzmacnia to powierzchnię i się tak szybko nie rysuje.

  • Mod Team
Napisano

No jasne ze można ale nie będę dokładał do korby która kosztowała z przesyłką 60zł :D heh ale pewnie i tak już twojego XTRa przejeździła :D

 

Andowanie to pokrywanie powierzchni tlenkiem, który jest wiele twardszy od samego aluminium dlatego dużo wolniej sie zużywa.

  • Mod Team
Napisano

Nie da się zaanodować "amelinium" jeśli ma jakieś stalowe elementy, musiałbyś demontować oś, już nie jeden próbował i dał sobie spokój.

Też spolerowałem jedną 960-ke, robiłem to ręcznie, bo dreemel skonał, jest z tym naprawdę sporo zabawy, machałem prawie 2 dni mało mi ręce nie odpały. Efekt wart zachodu, co jakiś czas starczy przetrzeć pastą tępo żeby utrzymywała połysk, po roku warto powtórzyć polerowanie jeśli ma być ładnie.

  • Mod Team
Napisano

Dać sie na pewno da ale będzie to bardziej pracochłonna - droższe jeżeli samemu nikt sie nie chce w to bawić.

  • Mod Team
Napisano

I wtedy ew można pokryć lakierem bezbarwnym aby alu nam się nie utleniało, na polerowanej powierzchni lakier słabo się trzyma, na szczotkowanej bardzo dobrze, na pewno efekt pozostanie na dłużej i zyska na głębi, dobrym pomysłem jest lakier samochodowy (nie-nitro), nanoszony pistoletem ze sprężarki jeśli taką dysponujesz. Niestety gołe alu szybko pokrywa się warstwą tlenków, robi się "mleczne" i matowieje, świeżo szczotkowana powierzchnia jest ok ale po czasie tak samo traci na atrakcyjności jak polerowana.

Napisano

Wiem, że blaty są drogie. Ale jakbym miał od początku myśleć pod takim kątem to był wogole roweru nie kupywał na takim osprzęcie. Zastanowiłbym się czy wogóle był kupił jakiś rower

Napisano

Co do zabezpieczania korby - może się komuś przyda - na angielskim ebayu jest pełno czegoś takiego jak bike protection tape. W Polsce nie widziałem, ale sprowadzenie nie powinno wyjść bardzo drogo, a korba będzie zabezpieczona przed wszelkimi zarysowaniami, a jak się folia zniszczy, to można zmienić.

 

Do wyboru do koloru:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=bike+protection+tap&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.Xbike+protection+tape.TRS0&_nkw=bike+protection+tape&_sacat=0

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...