Skocz do zawartości

[porównanie rowerów] Kands maestro czy Lazaro integral?


Rajen

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

W zasadzie już zdecydowałem się na ten typ roweru (cross), niemniej zastanawiam się jakie są różnice pomiędzy tymi rowerami?

Lazaro jest tańszy o 150 zł i nie ma blokowanego amortyzatora - to chyba wszystkie różnice?

 

Uważam, że blokada to bardzo przydatna rzecz, tym bardziej, że będę jeździł najczęściej po równej nawierzchni - tak więc muszę dopłacić?

Nie znam się, aż tak na rowerach - można serwisowo zamontować blokadę?

 

 

Przy okazji zapytam - dla mojego wzrostu (194 cm) tylko 21' rama?

Jak się domyślam amortyzatory dosyć szybko się zużywają i należy je często serwisować?

 

Pozdrawiam

Napisano

Założyć blokade skoku w tego typu widelcach sie nie da.

Serwisować w zależności od jeżdzenia i w jakich warunkach jeżdżone, 1-2 razy na sezon, poza tym utrzymywanie w czystości górnych goleni i uszczelek po błotnych przejazdach i widelec będzie się odwdzięczał dobrą pracą.

Luknij sobie jeszcze taki rowerek      http://allegro.pl/rower-merida-crossway-5v-2013-gratisy-wysylka-0zl-i3315348107.html    moim zdaniem lepsza rama od tych które ty pokazałeś.

 

Napisano

Dziękuję za zainteresowanie,

 

Rozumiem, że minusem wolnobiegu jest to, że jest droższa wymiana w razie usterki?

 

Nie bardzo rozumiem wyrażenie "tourney"?

 

emilio3
Rower podany przez Ciebie różni się trochę od Kands'a w osprzęcie.
Czy mam rozumieć, że w osprzęcie jest identycznie tylko merida ma lepszą ramę? (poza wolnobiegiem)?
  Myślicie, że przy mojej wadze (85 kg) rama może nie wytrzymać ? Obecny mój rower mam bardzo długo (kupowany za 600-700 zł) i z ramą nigdy nie było problemów, więc nie wiem czy warto dopłacać?
 
Napisano

Minusem wolnobiegu jest to, iż przy mocniejszej łydzie szybko krzywi ośkę piasty powodując nieciekawe luzy, a także wyrabia bebechy zarazem. Takie dolegliwości kończą się najczęściej wymianą piasty na bębenkową, przeplotem koła oraz kupnem kasety (koszt takiej operacji wyniósłby Cię finalnie ~200zł z robocizną, przy dobrych wiatrach oczywiście). Przerabiałem to nie raz, nie polecam nikomu. 

 

Na patent 'mocniejszej' ramy bym się nie nabrał, bierz Kandsa Maestro. 

Napisano

Eastern,

 

Jak rozumiem polecasz Kandsa zamiast Lazaro z tego względu, że ten pierwszy ma możliwość blokowania amortyzatora? (więcej różnic pomiędzy tymi rowerami nie znalazłem)
 

Z jednej strony szkoda dopłacać 150 zł za taką możliwość, niemniej z drugiej strony całe życie jeździłem na rowerze bez blokady i mi to w niczym nie przeszkadzało, tym bardziej, że lubię duże prędkości i poruszać się po płaskim terenie.

Napisano

Możesz też ewentualnie rozpatrzyć kupno Lazaro Integral z blokowanym amortyzatorem za dopłatą 40 zł - nie wiem czy nadal jest taka możliwość ale do niedawana była.

Z drugiej strony czy blokada jest konieczna... nie wiem. Raz zablokowałem sobie amortyzator i powiem szczerze, że nie oszalałem ze szczęścia ;) 

Napisano

Piehursson,

 

Dzięki za sugestię - zapewne tak zrobię.

 

Jeżeli chodzi o amortyzatora, to myślę, iż to wszystko kwestia przyzwyczajenia. Ty zapewne już dłuższy czas korzystasz z amora (domyślam się, że jest to bardzo przydatna rzecz), niemniej skoro ja nigdy nie miałem roweru z tym luksusem to nie ma się od czego odzwyczajać:)

Napisano

teraz to się chyba pogubiłem  :whistling:

nie wiem czy pisząc o "blokadzie amortyzatora" myślimy o tym samym :) bo pierwej piszesz, że do tej pory jeździłeś bez blokady a teraz piszesz, że nie miałeś amortyzatora w ogóle... to jak to w końcu jest?

Napisano

czyli jeździłeś na sztywnym widelcu - to mamy już wyjaśnione :) amortyzator bardzo się przydaje szczególnie jeśli kupujemy rower na ramie aluminiowej, która jest sztywniejsza niż stalowa i znacznie gorzej tłumi drgania a tym bardziej w przypadku crossa, który mimo tego, że na szosie czuje się najlepiej to jednak w lekkim terenie też można sobie całkiem sympatycznie pohasać. Co do blokady to jest to myk, za pomocą którego blokujesz pracę goleni i masz coś a la sztywny widelec. Ponoć to dobre rozwiązanie jeśli jeździsz dużo po płaskim i gładkim lub gdy się "wspinasz". Ja jak wspomniałem wcześniej raz zablokowałem sobie amortyzator na 18 km trasie do pracy i jakoś nie odczułem specjalnej różnicy. Być może to kwestia mojej wagi i/lub tego, że zaraz po zakupie ustawiłem sobie SAG tak jak należy.

Kilka tygodni po zakupie mojego Maestro dla żony kupiliśmy Lazaro bez dopłaty do blokady.

Napisano

Dzięki za wypowiedź,

Zdecyduję się na Lazaro, jeżeli sprzedawca odpisze mi, że dalej jest możliwość dopłaty za blokowany amortyzator, z racji tego, iż chciałbym jak najmniej czasu i pieniędzy poświęcać na serwisowanie sprzętu, a amortyzator jest to jednak dosyć podatna na zużycie rzecz.

Napisano

 

że dalej jest możliwość dopłaty za blokowany amortyzator, z racji tego, iż chciałbym jak najmniej czasu i pieniędzy poświęcać na serwisowanie sprzętu, a amortyzator jest to jednak dosyć podatna na zużycie rzecz.

jakoś nie mogę odnaleźć związku przyczynowo-skutkowego między jednym a drugim ;)

Napisano

Rozumuję w następujący sposób - jeżeli amortyzator będzie często zablokowany, to będzie się wolniej zużywał, niż jeżeli będzie odblokowany - mam rację?

Napisano

Niekoniecznie... Tzn. to rozumowanie jest bez sensu - masz to używaj, a nie oszczędzaj "bo się zepsuje".

 

A jak na zablokowanym wjedziesz w dziurę kilka razy, to mu bardziej zaszkodzisz, niż jakby był "luźny" cały czas...

Napisano

Nie uważam żeby moje rozumowanie było bez sensu, bo tak jak pisałem zamierzam jeździć po płaskim, równym terenie i w takiej sytuacji z tego co wyczytałem (nie wymyśliłem tego sam) lepiej mieć sztywny widelec.
Poza tym jak zdarzy się jazda po terenie nierównym to oczywiście, że skorzystam z odblokowania blokady, dla przyjemniejszej jazdy.

Napisano

Ja nie czuję różnicy. A co do podjazdów to w praktyce w przypadku tego amortyzatora NVX lub NEX w Lazaro... bez sensu. Blokada w tych amortyzatorach wymaga od użytkownika blokowania amortyzatora gdy nie jest obciążony czyli przed każdą górką trzeba by zejść z roweru i go blokować.

Napisano

Słuchajcie, wyczytałem, że w Lazaro mam możliwość ustawiania twardości amortyzatora, a można regulować wielkość "skoku" ?

Napisano

To źle wyczytałeś.

W amortyzatorach NEX i NVX nie masz ani możliwości ustawienia twardości ani możliwości ustawienia skoku. W tych amortyzatorach masz tylko możliwość ustawienia napięcia wstępnego.

Napisano

Sprzedawca z Allegro odpisał mi, że w tej chwili nie mają amorów z blokadą, także poczekam, aż będą mieli na stanie i wtedy kupuję Lazaro.

 

Wszystkim dziękuję za udzielone odpowiedzi, a przede wszystkim koledze Piehursson :)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...