Skocz do zawartości

[nepęd] Kross B4 - czy wymieniać istniejące podzespoły?

Babaryba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Krossa B4 (http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b4-29er). Po przejechaniu ok. 150km zaobserwowałem, że przy mocnym nacisku na pedały (przy obciążeniu) słychać ni to skrzypienie ni to trzaski. Czy to prawda, że wymiana korby na sztywniejszą (np. LX?) wyeliminuje problem (ważę ok. 93kg a dzwięki pojawiają się przy ruszaniu i przy mocniejszych podjazdach i w momentach np. gwałtonego przyspieszania).

Drugie pytanie. Czy warto wymieniać kasetę Altus H630-9 na np. Deore HG50 lub LX HG61 i manetki z Acera np. na Deore? Czy różnica jest odczuwalna przy jeździe w terenie (leśne dzikie ścieżki itp)  ?

Trzecie pytanie. W wymianę jakich podzespołów warto w tym rowerze przyszłościowo zainwestować ?

Co do treści pytań to proszę o wyrozumiałośc - nie mam zbyt dużego doświadczenia.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

• Mod Team
Napisano

Czy to prawda, że wymiana korby na sztywniejszą (np. LX?) wyeliminuje problem

Jeżeli problem tkwi w suporcie to sama jego wymiana wyeliminuje problem. Korba LX, SLX i im podobne sa sztywniejsze i wyeliminują pływanie korby i co za tym idzie mogące wystąpić ocierania łańcucha o przerzutkę z przodu.

Czy warto wymieniać kasetę Altus H630-9 na np. Deore HG50 lub LX HG61 i manetki z Acera np. na Deore?

kasety bym nie ruszał aż sie zużyje i wtedy razem z łańcuchem można myśleć nad wymianą, natomiast manetki tak, masz z tyłu deore wiec manetki choć alivio poprawiły by komfort zmiany biegów.

A na przyszłość wymienił bym widelec, np na epicona ale to będzie już spory wydatek.

Napisano

Czyli jak rozumiem wymieniać manetki na lepsze - teraz tylko na jakie ? Czy jest duża różnica między Alivio a Deore? I na jakie Deore się zdecydować, żeby było dobrze ale z drugiej strony żeby nie wydawać jakiś nieprawdopodobnych pieniędzy?